موقع الكمبيوتر الكفي
موقع الكمبيوتر الكفي

العودة   الكمبيوتر الكفي > منتديات ايفون iPhone و الايباد iPad و الايبود iPod > منتدى أجهزة الايفون iPhone العام
التسجيل انظمة المنتدى التقييم التجاري التعليمات قاعة المؤتمرات محرك البحث

للتذكير فقط ....

رسالة وداع للجميع واعلان اغلاق الموقع
رد

قديم 13-01-2012, 03:03 PM   #1
عضو جديد

مشاركات الشكر: 0
شكر 0 مرات في 0 مشاركات
نداء لكل خبراء IPhone 4

بسم الله الرحمن الرحيم

ديه اول مشاركة ليا في المنتدي في الحقيقة هيا مش مشاركة هيا استغاثة و صديق هوا اللي نصحني اني اكتب مشكلتي هنا.
انا جبت ايفون 4 من الكويت و جبتله شريحه فودافون و اشتغل يوم تاني يوم ظهرلي رساله علي التلفون تفيد ان مش هيستقبل ولا يرسل مكالمات الا بعد ما يتعمله ريستور بصافي نيه روحت موصله و فاتح الايتونز و دايس ريستور قالي ريستور ان ابديت قولتلو اوكي. خلص الريستور و جاله علي الايتونز رساله تفيد ان الجهاز به مشكله ولازم تتوجه للاقرب فرع آبل ده علي الايتونز و علي التلفون اختار اللغة و البلد و شغل خاصية اللوكيش الشاشة اللي بعديها علي طول connect to itunes .
قلبت الدنيا علي النت لحد ماوصلت اني عملت جيلبريك غير مقيد لـ 5.0.1 اشتغل معايا و عديت مرحلة connect to itunes مفيش شبكة مفيش واي فاي مفيش بلوتوث قولت يمكن مشكلة فتح شبكة دورت كتير علي النت و سألت اصدقاء اكتر المهم برده معرفتش اوصل لحاجة غير ان الأبديت حدث البيزباند و مفيش امكانية عمل داونجريد ليه حاليا حاولت اعمل داونجريد للـ ios نفسه و اكتشفت ان في حاجة اسمها ملفات الshsh كانت لازم تتحفظ و انا للأسف ماكونتش فاهم فا محفظتهاش.
دورت تاني لقيت ultrasn0w v 1.2.5 لفتح الشبكة علي ios 5.0.1 بس لبيزباند معين حاولت اعرف البيزباند بتاعي عن طريق برنامج f0recast و امام خانة البيزباند مكتوب no و من setting>general>about مفيش اصدار الفيرموير برده.
انا دلوقتي محتار مش عارف انا المفروض اعمل و ايه الحل ارجوكم حد يدلني ايه المفروض اعمله ؟؟؟؟؟
اسف جدا جدا اذ1 كنت طاولت عليكو بس حبيت تكون الصورة كلها واضحه
El-Jokers غير متصل   رد مع اقتباس

اخر 5 مواضيع للعضو El-Jokers
الموضوع الاقسام الرد الاخير للعضو الردود مشاهده اخر مشاركة
نداء لكل خبراء IPhone 4 منتدى أجهزة الايفون iPhone العام El-Jokers 0 877 13-01-2012 03:03 PM
استغاثة لكل خبراء IPhone 4 منتدى الترقيات لأجهزة iPhone / iPod / iPad mahimed 4 1153 13-01-2012 03:00 PM
استغاثة لكل خبراء IPhone 4 ترقيات iPhone للاجهزة المغلقة atheel 8 1548 13-01-2012 02:59 PM

اعلان

رد

العبارات الاستدلاليه
الايتونز, ايفون, iphone, iphone 4, itunes, ريستور, ultrasn0w