موقع الكمبيوتر الكفي
موقع الكمبيوتر الكفي

العودة   الكمبيوتر الكفي > منتديات Google Android > منتدى هواتف Google Android العام > منتدى ترقيات هواتف Google Android > قسم ترقيات أجهزة Huawei بنظام Google Android
انظمة المنتدى التقييم التجاري التعليمات قاعة المؤتمرات محرك البحث اجعل جميع المنتديات مقروءة

للتذكير فقط ....

رسالة وداع للجميع واعلان اغلاق الموقع
رد

قديم 29-08-2019, 03:04 PM   #1
عضو نشط

الصورة الرمزية alyamani0000

مشاركات الشكر: 159
شكر 298 مرات في 206 مشاركات

الاوسمة التي حصل عليها

احتاج طريقة لتحميل روم هواوي ميت 20 برو

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

احتاج طريقة لتحميل الروم الخاص بجهازي
LYA-L29 9.1.0.320(C185E10R2P1)

المشكلة في مواقع كثيرة مشهورة من ضمنها
فريموير فندر << ماحصلت الروم
https://pro-teammt.ru/online-firmwar...irmware_page=0

كمان ماحصلت الاصدار المطلوب

هذي اشهر موقعين اعرفها ما حصلت فيها الروم
المشكلة في موقع حلب تيك
وموقع ايزي تيك اظن الروم موجود عندهم ومطلوب مبلغ مالي عشان اقدر احمل الروم

يعني حاليا ادفع عشان احمل ومالي نية للدفع

حاولت اني احمل الروم من نفس الجهاز

حاليا جهازي على اصدار 300 وجاني تحديث 310 سويت له تنزيل بالجهاز لاكن ماثبته
من وين اقدر اسحبه بحيث اني اقدر احتفظ بالملفات عندي بدال ما ادفع ^^

ولا مافي فايدة ؟

alyamani0000 غير متصل   رد مع اقتباس

اخر 5 مواضيع للعضو alyamani0000
الموضوع الاقسام الرد الاخير للعضو الردود مشاهده اخر مشاركة
رومات اجهزة هواوي ميت 20 برو قسم ترقيات أجهزة Huawei بنظام Google Android الباشا 7 8 14644 18-12-2019 08:34 PM
احتاج طريقة لتحميل روم هواوي ميت 20 برو قسم ترقيات أجهزة Huawei بنظام Google Android أبو حمزه 21 19286 29-08-2019 03:04 PM
شرح تثبيت رومات Huawei Mate 10 و Mate 10 Pro قسم ترقيات أجهزة Huawei بنظام Google Android alyamani0000 21 27561 07-09-2018 04:51 AM
شرح تركيب الروت لجهاز Note8 Exynos بالطريقتين قسم ترقيات أجهزة Samsung بنظام Google Android fouda86 21 8040 31-10-2017 01:52 PM
شرح تركيب الروووت لجهاز هواوي ميت 9 قسم ترقيات أجهزة Huawei بنظام Google Android alyamani0000 9 6876 12-07-2017 03:07 PM

اعلان

قديم 29-08-2019, 04:02 PM   #2
أبو حمزه
عضو اساسي

الصورة الرمزية أبو حمزه

مشاركات الشكر: 1,257
شكر 2,697 مرات في 1,760 مشاركات

الاوسمة التي حصل عليها

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alyamani0000 مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

احتاج طريقة لتحميل الروم الخاص بجهازي
LYA-L29 9.1.0.320(C185E10R2P1)

المشكلة في مواقع كثيرة مشهورة من ضمنها
فريموير فندر << ماحصلت الروم
https://pro-teammt.ru/online-firmwar...irmware_page=0

كمان ماحصلت الاصدار المطلوب

هذي اشهر موقعين اعرفها ما حصلت فيها الروم
المشكلة في موقع حلب تيك
وموقع ايزي تيك اظن الروم موجود عندهم ومطلوب مبلغ مالي عشان اقدر احمل الروم

يعني حاليا ادفع عشان احمل ومالي نية للدفع

حاولت اني احمل الروم من نفس الجهاز

حاليا جهازي على اصدار 300 وجاني تحديث 310 سويت له تنزيل بالجهاز لاكن ماثبته
من وين اقدر اسحبه بحيث اني اقدر احتفظ بالملفات عندي بدال ما ادفع ^^

ولا مافي فايدة ؟
بدل ما نزلتش التحديث يبقا موجود على الذاكرة الداخليه شوف ممكن تلاقي الملفات في فولدر HuaweiSystem او فولدر huawei لو لقيته انسخ الفولدر كله وخليه على ذاكرة الكمبيوتر او ذاكره خارجية
وان كان الروم مش موجود على فيرمويرفيندر يبقا لسه ما نزلش دا اخر اصدار جالك اللي هو 310 وبعد كدا لو في 320 هيجيلك.
نزل تطبيق firmware finder من الماركت وهتلاقي 322 و331 كمان بس اظن مش هينزل والافضل انك تنتظر التحديث الهوائي.
أبو حمزه غير متصل   رد مع اقتباس
عدد 2 من الاعضاء يشكرون أبو حمزه على مشاركته الطيبة ويطلبون المزيد من هذه المشاركات الرائعة ويدعون له بالتوفيق
قديم 29-08-2019, 04:45 PM   #3
alyamani0000
عضو نشط

الاوسمة التي حصل عليها

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أبو حمزه مشاهدة المشاركة
بدل ما نزلتش التحديث يبقا موجود على الذاكرة الداخليه شوف ممكن تلاقي الملفات في فولدر HuaweiSystem او فولدر huawei لو لقيته انسخ الفولدر كله وخليه على ذاكرة الكمبيوتر او ذاكره خارجية
وان كان الروم مش موجود على فيرمويرفيندر يبقا لسه ما نزلش دا اخر اصدار جالك اللي هو 310 وبعد كدا لو في 320 هيجيلك.
نزل تطبيق firmware finder من الماركت وهتلاقي 322 و331 كمان بس اظن مش هينزل والافضل انك تنتظر التحديث الهوائي.
اهلا ابو حمزه منور ^^
هو التحديث الهوائي اصلا وصلني 310
حابب اسحب التحديث من الجهاز كيف اسحبه ؟

انا لفيت شوي بالجهاز مسوي روت طبعا

عن طريق الروت اكسبلورر
دخلت مجلد داتا
حصلت مجلد اوبديت
وحصلت بداخله الروم Update.zip فقط

بمجرد مانقلته على ذاكرة الجهاز االاساسية وحذفت الملف من الموقع المذكور

دخلت على الاعدادات واحصل انه اختفي التنزيل وطالب التنزيل من جديد غالبا هذا هو ملف التحديث الي احتاجه

لاكن احتاج الملفات الثانية الي هي hw_meafnaf وفي الثاني ناسي اسمه
هي كلها عبارة عن 3 ملفات

حاليا ينفع استخدم update.zip الي اخذته من الجهاز من داخل الروت

مع ملفات قديمه لاصدار اقدم الي هي hw_meafnaf والثانية الي ناسي اسمها

ولا بجيب العيد ^^

عاد انا مسوي الموضوع هذا خصيصا لك خبرتك في هواوي واسعه ماشاء الله عليك ^^

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 04:45 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 04:41 PM ---------

اقتباس:
ممكن تلاقي الملفات في فولدر HuaweiSystem او فولدر huawei
ماحصلته ابدا الا عن طريق الروت الاكسبلورر داخل مجلد داتا داخل مجلد اوبديت

بعد ما حذفت الملف طلب مني اعادة التحميل للروم وفي نص التحميل وقفت ورحت شيكت على نفس المجلد طلع هو صحيح ما اكتمل اختلف الحجم ^^
العضو التالي يشكر alyamani0000 على مشاركته الطيبة ويطلب المزيد من هذه المشاركات الرائعة
قديم 29-08-2019, 08:48 PM   #4
أبو حمزه
عضو اساسي

الصورة الرمزية أبو حمزه

الاوسمة التي حصل عليها

اقتباس:
اهلا ابو حمزه منور ^^
هو التحديث الهوائي اصلا وصلني 310
حابب اسحب التحديث من الجهاز كيف اسحبه ؟

انا لفيت شوي بالجهاز مسوي روت طبعا

عن طريق الروت اكسبلورر
دخلت مجلد داتا
حصلت مجلد اوبديت
وحصلت بداخله الروم Update.zip فقط

بمجرد مانقلته على ذاكرة الجهاز االاساسية وحذفت الملف من الموقع المذكور

دخلت على الاعدادات واحصل انه اختفي التنزيل وطالب التنزيل من جديد غالبا هذا هو ملف التحديث الي احتاجه

لاكن احتاج الملفات الثانية الي هي hw_meafnaf وفي الثاني ناسي اسمه
هي كلها عبارة عن 3 ملفات

حاليا ينفع استخدم update.zip الي اخذته من الجهاز من داخل الروت

مع ملفات قديمه لاصدار اقدم الي هي hw_meafnaf والثانية الي ناسي اسمها

ولا بجيب العيد ^^

عاد انا مسوي الموضوع هذا خصيصا لك خبرتك في هواوي واسعه ماشاء الله عليك ^^

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 04:45 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 04:41 PM ---------

ماحصلته ابدا الا عن طريق الروت الاكسبلورر داخل مجلد داتا داخل مجلد اوبديت

بعد ما حذفت الملف طلب مني اعادة التحميل للروم وفي نص التحميل وقفت ورحت شيكت على نفس المجلد طلع هو صحيح ما اكتمل اختلف الحجم ^^
حبيبي alyamani0000 منور بوجودك كيف حالك تمام.
ممكن تجرب تدخل على تطبيق firmware finder لو عندك او نزله من الماركت وادخل على الروم اللي هو 310 حسب منطقتك لو c185 او c636 الخ الخ بس ال full rom طبعا ونزل التحديث عندك على الموبايل وفك الضغط عنه وخد الملف اللي ناقصك اظن انه الملفات كلها في الملف نفسه جرب كدا او خد الملف كله اللي حملته من التطبيق وجرب تضعه في الفولدر اللي كان فيه الروم اللي اتحدث تحديث هوائي عسى انه يظبط
وايضا موجود على تطبيق firmware finder الروم 320 وفي 322 كمان لكن السؤال هنا كيف هتفلشة عن طريق dload ولا هتعمل ايه بالظبط.

تحياتي
عدد 2 من الاعضاء يشكرون أبو حمزه على مشاركته الطيبة ويطلبون المزيد من هذه المشاركات الرائعة ويدعون له بالتوفيق
قديم 30-08-2019, 07:37 AM   #5
alyamani0000
عضو نشط

الاوسمة التي حصل عليها

اقتباس:
حبيبي alyamani0000 منور بوجودك كيف حالك تمام.
ممكن تجرب تدخل على تطبيق firmware finder لو عندك او نزله من الماركت وادخل على الروم اللي هو 310 حسب منطقتك لو c185 او c636 الخ الخ بس ال full rom طبعا ونزل التحديث عندك على الموبايل وفك الضغط عنه وخد الملف اللي ناقصك اظن انه الملفات كلها في الملف نفسه جرب كدا او خد الملف كله اللي حملته من التطبيق وجرب تضعه في الفولدر اللي كان فيه الروم اللي اتحدث تحديث هوائي عسى انه يظبط
وايضا موجود على تطبيق firmware finder الروم 320 وفي 322 كمان لكن السؤال هنا كيف هتفلشة عن طريق dload ولا هتعمل ايه بالظبط.

تحياتي
انا اظن اني ماني قادر اوصل لك الي احتاجه ^^

بالنسبة للتحديث الهوائي اصلا واصلني واقدر احدث هههههه بس ما ابغى احدث هوائي احتاج اني احدث عن طريق الديلود عشان يقفل البوت لودر ويمسح كل شي من الجهاز
فحابب اني اسحب الروم ^^ بدال ما احمله بفلوس من المواقع الي بدت تستهبل كل شي بفلوس بفلوس بفلوس

حاليا في طريقتين لتركيب الروم
الاولى بالادوات المطوره من قبل المطورين عن طريق الكمبيوتر << للان مافي اداة للميت 20 برو على حسب اعتقادي

الثانية عن طريق Dload هذي الي استخدمها لانها تمسح كل الملفات

في الفريموير فندر حصلت الاصدار 320 وحصلت اصدار 310
حملت اصدار 310 وقبل ما احمله في خيار التحقق ان كان النظام يتوافق مع جهازي او لا من نفس البرنامج سويت التحقق وطلع انه يتوافق تمام

لاكن لما احط الملف في الديلود بيقولي الاصدار مايتوافق ^^

حاليا جهازي على اصدار 300 واغلب الاجهزة في الروابط وصلها التحديث 320 وانا وصلني 310 فماهي فارقه ^^

خليك من هذا كلو ^^

حاليا في اصدارات خاصه للتحديث عن طريق الديلود ؟ وفي اصدارات خاصه للتحديث عن طريق الكمبيوتر

ولا كلها سوا لاني متشتت شوي في موضوع الديلود تقريا مره وحده استخدمته ولا عادتي كل الادوات الي تنزل استخدمها ^^

شاكر لك ^^
العضو التالي يشكر alyamani0000 على مشاركته الطيبة ويطلب المزيد من هذه المشاركات الرائعة
قديم 30-08-2019, 05:05 PM   #6
أبو حمزه
عضو اساسي

الصورة الرمزية أبو حمزه

الاوسمة التي حصل عليها

اقتباس:
انا اظن اني ماني قادر اوصل لك الي احتاجه ^^

بالنسبة للتحديث الهوائي اصلا واصلني واقدر احدث هههههه بس ما ابغى احدث هوائي احتاج اني احدث عن طريق الديلود عشان يقفل البوت لودر ويمسح كل شي من الجهاز
فحابب اني اسحب الروم ^^ بدال ما احمله بفلوس من المواقع الي بدت تستهبل كل شي بفلوس بفلوس بفلوس

حاليا في طريقتين لتركيب الروم
الاولى بالادوات المطوره من قبل المطورين عن طريق الكمبيوتر << للان مافي اداة للميت 20 برو على حسب اعتقادي

الثانية عن طريق Dload هذي الي استخدمها لانها تمسح كل الملفات

في الفريموير فندر حصلت الاصدار 320 وحصلت اصدار 310
حملت اصدار 310 وقبل ما احمله في خيار التحقق ان كان النظام يتوافق مع جهازي او لا من نفس البرنامج سويت التحقق وطلع انه يتوافق تمام

لاكن لما احط الملف في الديلود بيقولي الاصدار مايتوافق ^^

حاليا جهازي على اصدار 300 واغلب الاجهزة في الروابط وصلها التحديث 320 وانا وصلني 310 فماهي فارقه ^^

خليك من هذا كلو ^^

حاليا في اصدارات خاصه للتحديث عن طريق الديلود ؟ وفي اصدارات خاصه للتحديث عن طريق الكمبيوتر

ولا كلها سوا لاني متشتت شوي في موضوع الديلود تقريا مره وحده استخدمته ولا عادتي كل الادوات الي تنزل استخدمها ^^

شاكر لك ^^
بالنسبة لرومات ال dload مختلفة عن الرومات العادية اللي من الكمبيوتر او رومات التحديث الهوائي بتبقا متعدله علشان كدا بفلوس وبصراحه الاصدارات الجديدة من هواوي موبايلات يعني بقت معقده شويه واي غلطه الدنيا بتخرب.
انا حصلت موقع جامد صراحه وفيه رومات ال dload وحاجات تانية كتير وحسيت نفسي وقعت على كنز ههههههه وسجلت كمان وجيت احمل روم قالي لازم ترقي حسابك وطلع بفلوس بس حلو صراحه فيه اشتركات 3 شهور و 6 شهور و سنه شوفه كدا او يمكن انت عارفه الله اعلم.
https://support.halabtech.com/index....folder&id=5587

تحياتي
العضو التالي يشكر أبو حمزه على مشاركته الطيبة ويطلب المزيد من هذه المشاركات الرائعة
قديم 30-08-2019, 05:11 PM   #7
أبو حمزه
عضو اساسي

الصورة الرمزية أبو حمزه

الاوسمة التي حصل عليها

بس يا اخي على حسب علمي ان ال dload انت بتفك الضغط عن ملف الروم وبتاخد ملف UPDATE.APP وبتضعه في فولدر DLOAD في الذاكرة الخارجية او اداة OTG صح كدا ولا انا صرت قديييم ههههه

قديم 30-08-2019, 05:18 PM   #8
alyamani0000
عضو نشط

الاوسمة التي حصل عليها

اقتباس:
بالنسبة لرومات ال dload مختلفة عن الرومات العادية اللي من الكمبيوتر او رومات التحديث الهوائي بتبقا متعدله علشان كدا بفلوس وبصراحه الاصدارات الجديدة من هواوي موبايلات يعني بقت معقده شويه واي غلطه الدنيا بتخرب.
انا حصلت موقع جامد صراحه وفيه رومات ال dload وحاجات تانية كتير وحسيت نفسي وقعت على كنز ههههههه وسجلت كمان وجيت احمل روم قالي لازم ترقي حسابك وطلع بفلوس بس حلو صراحه فيه اشتركات 3 شهور و 6 شهور و سنه شوفه كدا او يمكن انت عارفه الله اعلم.
https://support.halabtech.com/index....folder&id=5587
الله يسعدك هيا النقطة هذي الي اباها انها الرومات معدله

بالنسبة للموقع انا طحت عليه وحسيت انه كنز مثلك حلب تيك ^^ واول تحميله ليا منه كانت مجانا وحملت الروم 300

حاليا لما جيت احمل 320 طلع بفلوس هههههههه عشان كذا اضريت انزل موضوع اشوف حل للورطه الي انا فيها احتاج الروم 320

اما بالنسبة لسهولة ولا صعوبة هذي كل الورطه من بعد ماخلو البوت لودر مدفوع من المطورين سار التطوير ضعيف للاجهزة وسار كل شي معقد
ولا قبل كل شي تحصله على ايام اول مانزل الميت 10 كان متعة اي شي تباه تحصله ^^ اما حاليا ورطة

الله يسعدك يابوحمزة شاكر ومقدر لك تعاونك ^^ واعتذر على كثر الاسالة

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 05:18 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 05:14 PM ---------

اقتباس:
بس يا اخي على حسب علمي ان ال dload انت بتفك الضغط عن ملف الروم وبتاخد ملف UPDATE.APP وبتضعه في فولدر DLOAD في الذاكرة الخارجية او اداة OTG صح كدا ولا انا صرت قديييم ههههه
على ايام الميت 8 او 9 غالبا بالطريقة الي انت ذكرتها

لاكن على الميت 20 برو مركب روم من شهرين تقريبا الي هو اصدار 300 بالطريقة هذي

اسوي مجلد على فلاش ميموري يدعم التايب سي عشان يركب على الجوال بإسم dload
واحط بداخله ملفات الروم الي هي

update_sd_base.zip
update_sd_preload_LYA-L29_hw_meafnaf_R2.zip
update_sd_cust_LYA-L29_hw_meafnaf.zip

واروح احط الفلاش على الجوال واطفيه واشغله مع التعليق على 3 الازرار الصوت فوق وتحت وبور وبيدخل يحدث بدون اي مشكلة ^^

هنا في واحد سوا نفس طريقتك غالبا انا انقليزيتي على قدي

فرد عليه واحد كيف حدثت بالطريقة ديلود شوف الردود
https://forum.xda-developers.com/mat...3897480/page41

صفحة 41 اظن او اخر صفحة ^^

بس ما عندي جرأة اطبقها ههههههههههه
قديم 30-08-2019, 05:56 PM   #9
أبو حمزه
عضو اساسي

الصورة الرمزية أبو حمزه

الاوسمة التي حصل عليها

اقتباس:
الله يسعدك هيا النقطة هذي الي اباها انها الرومات معدله

بالنسبة للموقع انا طحت عليه وحسيت انه كنز مثلك حلب تيك ^^ واول تحميله ليا منه كانت مجانا وحملت الروم 300

حاليا لما جيت احمل 320 طلع بفلوس هههههههه عشان كذا اضريت انزل موضوع اشوف حل للورطه الي انا فيها احتاج الروم 320

اما بالنسبة لسهولة ولا صعوبة هذي كل الورطه من بعد ماخلو البوت لودر مدفوع من المطورين سار التطوير ضعيف للاجهزة وسار كل شي معقد
ولا قبل كل شي تحصله على ايام اول مانزل الميت 10 كان متعة اي شي تباه تحصله ^^ اما حاليا ورطة

الله يسعدك يابوحمزة شاكر ومقدر لك تعاونك ^^ واعتذر على كثر الاسالة

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 05:18 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 05:14 PM ---------

على ايام الميت 8 او 9 غالبا بالطريقة الي انت ذكرتها

لاكن على الميت 20 برو مركب روم من شهرين تقريبا الي هو اصدار 300 بالطريقة هذي

اسوي مجلد على فلاش ميموري يدعم التايب سي عشان يركب على الجوال بإسم dload
واحط بداخله ملفات الروم الي هي

update_sd_base.zip
update_sd_preload_LYA-L29_hw_meafnaf_R2.zip
update_sd_cust_LYA-L29_hw_meafnaf.zip

واروح احط الفلاش على الجوال واطفيه واشغله مع التعليق على 3 الازرار الصوت فوق وتحت وبور وبيدخل يحدث بدون اي مشكلة ^^

هنا في واحد سوا نفس طريقتك غالبا انا انقليزيتي على قدي

فرد عليه واحد كيف حدثت بالطريقة ديلود شوف الردود
https://forum.xda-developers.com/mat...3897480/page41

صفحة 41 اظن او اخر صفحة ^^

بس ما عندي جرأة اطبقها ههههههههههه
والله انا قرات الرد هو قاله فك الضغط عن الروم على الكمبيوتر وحط الملفات في فولدر وبعد كدا انقل الفولدر الى otg في فولدر dload بس وبعد كدا التاني سأله يعني افك الضغط وانقل الملفات لفولدر dload والتاني مردش عليه بس انا اتوقع انه بيحكي على الروم اللي متعدل اساسا انت ممكن تجرب عادي خلي قلبك جامد هههههه بالنسبة للموقع اللي انت قلت عليه اعطيني اللينك بتاعه وانا اسجل فيه وابعتلك اسم المستخدم والرقم السري وانت نزله من عندك مش المفروض لي اني احمل روم مجانا ايه رأيك فكره حلوه
قديم 30-08-2019, 06:04 PM   #10
أبو حمزه
عضو اساسي

الصورة الرمزية أبو حمزه

الاوسمة التي حصل عليها

ايه دا ما هو دا اللي انا سجلت فيه امس بس مرضيش اخليني احمل روم مش المفروض اني احمل روم مجانا وبعد كدا بفلوس

العضو التالي يشكر أبو حمزه على مشاركته الطيبة ويطلب المزيد من هذه المشاركات الرائعة
قديم 30-08-2019, 06:15 PM   #11
أبو حمزه
عضو اساسي

الصورة الرمزية أبو حمزه

الاوسمة التي حصل عليها

ارسلك اسم المستخدم والرقم السري ولا برضوا مش هينفع تحمل منه

قديم 30-08-2019, 06:16 PM   #12
alyamani0000
عضو نشط

الاوسمة التي حصل عليها

اقتباس:
والله انا قرات الرد هو قاله فك الضغط عن الروم على الكمبيوتر وحط الملفات في فولدر وبعد كدا انقل الفولدر الى otg في فولدر dload بس وبعد كدا التاني سأله يعني افك الضغط وانقل الملفات لفولدر dload والتاني مردش عليه بس انا اتوقع انه بيحكي على الروم اللي متعدل اساسا انت ممكن تجرب عادي خلي قلبك جامد هههههه بالنسبة للموقع اللي انت قلت عليه اعطيني اللينك بتاعه وانا اسجل فيه وابعتلك اسم المستخدم والرقم السري وانت نزله من عندك مش المفروض لي اني احمل روم مجانا ايه رأيك فكره حلوه
المشكلة الجوال بلصق الوكاله مافكيته وانا كنت اعمل الروت كان قلبي يدقدق اكثر من اللازم ههههههه فمكتفي على الروت واموري طيبه يعني الموضوع ماهو مستاهل اني اخاطر بالجوال عشانه ههههه القلب الجامد عند الضرورة فقط هههههههههههههه

اقتباس:
ايه دا ما هو دا اللي انا سجلت فيه امس بس مرضيش اخليني احمل روم مش المفروض اني احمل روم مجانا وبعد كدا بفلوس
هوا نفس الموقع الي انت ارسلته حلب تك وفي غيره ايزي تك اظن كلهم نفس بعض

بس حلب تك اعطاني تحميل مجاني لملف واحد وبعدها رفض

حاليا استخدمت اكثر من بروكسي وحذفت الكاش من جهازي ومسوي تصفح خفي وسويت حساب جديد وماهو راضي يعطيني تحميل مجاني ولا كان كل شوي اسوي حساب هههههههههه

في الموقع نفسه بعد ما تسجل دخول في خيار الباكيج في باكيج مجانا جرب تفعله اذا ماهو مفعل معاك وشوف يمكن يحمل
قديم 30-08-2019, 06:21 PM   #13
أبو حمزه
عضو اساسي

الصورة الرمزية أبو حمزه

الاوسمة التي حصل عليها

اقتباس:
المشكلة الجوال بلصق الوكاله مافكيته وانا كنت اعمل الروت كان قلبي يدقدق اكثر من اللازم ههههههه فمكتفي على الروت واموري طيبه يعني الموضوع ماهو مستاهل اني اخاطر بالجوال عشانه ههههه القلب الجامد عند الضرورة فقط هههههههههههههه

هوا نفس الموقع الي انت ارسلته حلب تك وفي غيره ايزي تك اظن كلهم نفس بعض

بس حلب تك اعطاني تحميل مجاني لملف واحد وبعدها رفض

حاليا استخدمت اكثر من بروكسي وحذفت الكاش من جهازي ومسوي تصفح خفي وسويت حساب جديد وماهو راضي يعطيني تحميل مجاني ولا كان كل شوي اسوي حساب هههههههههه

في الموقع نفسه بعد ما تسجل دخول في خيار الباكيج في باكيج مجانا جرب تفعله اذا ماهو مفعل معاك وشوف يمكن يحمل
يا عم انا ما ادري خد انت الحساب وحاول لاني لو حملته مش هعرف ارفعه لان حجمه كبير والنت عندي ضعيف جدا في الرفع يعني ممكن ياخد 3 ايام مش هينفع صراحه ارفع ملف بالحجم الكبير دا اساسا انا برفع ملف 30 ميجا بياخد وقت طويل فما بالك ب 3 او 4 جيجا
قديم 30-08-2019, 06:26 PM   #14
alyamani0000
عضو نشط

الاوسمة التي حصل عليها

اقتباس:
يا عم انا ما ادري خد انت الحساب وحاول لاني لو حملته مش هعرف ارفعه لان حجمه كبير والنت عندي ضعيف جدا في الرفع يعني ممكن ياخد 3 ايام مش هينفع صراحه ارفع ملف بالحجم الكبير دا اساسا انا برفع ملف 30 ميجا بياخد وقت طويل فما بالك ب 3 او 4 جيجا
ماراح ينفع لانه اظن له علاقة بالاي بي حق الجهاز الي داخل على الموقع
انا شفت خيار زي البصمة كل يوزر له بصمة في الموقع ما تتغير حاولت يمكن 5 ساعات بحثت النت عشان اشوف طريقة اقدر احمل من الموقع ما حصلت ^^

لاكن الحساب 90% ماراح ينفعني الي مجرب ببروكسيات ومسوي اكثر من 4 حسابات كلها رفضت ^^
قديم 30-08-2019, 06:34 PM   #15
أبو حمزه
عضو اساسي

الصورة الرمزية أبو حمزه

الاوسمة التي حصل عليها

اقتباس:
ماراح ينفع لانه اظن له علاقة بالاي بي حق الجهاز الي داخل على الموقع
انا شفت خيار زي البصمة كل يوزر له بصمة في الموقع ما تتغير حاولت يمكن 5 ساعات بحثت النت عشان اشوف طريقة اقدر احمل من الموقع ما حصلت ^^

لاكن الحساب 90% ماراح ينفعني الي مجرب ببروكسيات ومسوي اكثر من 4 حسابات كلها رفضت ^^
تمام هشوف كدا لكن انا قريت في xda انك لو حبيت تستعمل طريقة dload الافضل مش عن طريق الازرار الثلاثة ولكن عن طريق الكود *#*#2846579#*#* من على الهاتف ثم software update بس مش تنقل الملفات كلها بس ملف ال update فقط
https://forum.xda-developers.com/sho...&postcount=386
قديم 30-08-2019, 06:35 PM   #16
أبو حمزه
عضو اساسي

الصورة الرمزية أبو حمزه

الاوسمة التي حصل عليها

المشاركة 386 من الرابط هتلاقي فيه بيقول كدا

قديم 30-08-2019, 06:52 PM   #17
أبو حمزه
عضو اساسي

الصورة الرمزية أبو حمزه

الاوسمة التي حصل عليها

انا ارسلت لواحد كدا من موقع xda يمكن يكون معاه حساب ويبعتلي الروم دا يمكن تضرب ههههههه
هو دا اسم الروم
LYA-L29 9.1.0.320(C185E10R2P1)_Firmware_9.0.0_r3 _EMUI9.1.0_05015KJX File By (Support.HalabTech.Com)

قديم 30-08-2019, 06:54 PM   #18
alyamani0000
عضو نشط

الاوسمة التي حصل عليها

اقتباس:
تمام هشوف كدا لكن انا قريت في xda انك لو حبيت تستعمل طريقة dload الافضل مش عن طريق الازرار الثلاثة ولكن عن طريق الكود *#*#2846579#*#* من على الهاتف ثم software update بس مش تنقل الملفات كلها بس ملف ال update فقط
https://forum.xda-developers.com/sho...&postcount=386
بالنسبة للارقام او الازرار هيا نفسها هنا مباشرة بتدخل وهنا عن طريق لوحة المفاتيح ومجربها ^^

اما فكرة الديلود اني احط فقط ملف UPDATE.APP هذي متخوف منها

انا انتظر فترة يمكن بال XDA ينزلو روابط لي اصدار 320 قريبا الافضل

لو الموضوع اتاخر اكثر من اسبوع راح انجبر اجرب الطريقة الي قلت عليها انت هذي واذا ما نجحت بنجبر اشترك في حلب تيك ^^ والله يعين ^^

تسلم يابوحمزة

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 06:54 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 06:53 PM ---------

اقتباس:
انا ارسلت لواحد كدا من موقع xda يمكن يكون معاه حساب ويبعتلي الروم دا يمكن تضرب ههههههه
هو دا اسم الروم
LYA-L29 9.1.0.320(C185E10R2P1)_Firmware_9.0.0_r3 _EMUI9.1.0_05015KJX File By (Support.HalabTech.Com)
انت كذا احرجتني والله ^___*

هو الروم صحيح

الله يسعدك
قديم 30-08-2019, 07:01 PM   #19
أبو حمزه
عضو اساسي

الصورة الرمزية أبو حمزه

الاوسمة التي حصل عليها

اقتباس:
بالنسبة للارقام او الازرار هيا نفسها هنا مباشرة بتدخل وهنا عن طريق لوحة المفاتيح ومجربها ^^

لو الموضوع اتاخر اكثر من اسبوع راح انجبر اجرب الطريقة الي قلت عليها انت هذي واذا ما نجحت بنجبر اشترك في حلب تيك ^^ والله يعين ^^

تسلم يابوحمزة

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 06:54 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 06:53 PM ---------

هو الروم صحيح

الله يسعدك
حبيبي كان نفسي اساعدك بس بالنسبه لموضوع dload مش تاخد ملف update.app انت تاخد ملف الروم بس اللي هو. zip ما تفكش الضغط عنه يعني تفلشه زي ما هو يعني انت بتنزل الروم صحيح وبعد كدا بيطلع لك ملفات كلها zip انت تاخد ملف الفيرموير بس اللي هو اظن update...... zip وتضعه في فولدر dload يغني ما تفكش الضغط عنه موضوع update.app دا كدا خلاص انتهى. ولو الراجل بعتلي الينك هبقا ابعتهولك.
تحياتي اخي اليماني
قديم 30-08-2019, 07:03 PM   #20
أبو حمزه
عضو اساسي

الصورة الرمزية أبو حمزه

الاوسمة التي حصل عليها

اقتباس:

تسلم يابوحمزة

هو الروم صحيح

الله يسعدك
يا راجل ولا احراج ولا شئ عادي الموضوع بسيط ولا يهمك

تحياتي
قديم 30-08-2019, 07:08 PM   #21
alyamani0000
عضو نشط

الاوسمة التي حصل عليها

اقتباس:
حبيبي كان نفسي اساعدك بس بالنسبه لموضوع dload مش تاخد ملف update.app انت تاخد ملف الروم بس اللي هو. zip ما تفكش الضغط عنه يعني تفلشه زي ما هو يعني انت بتنزل الروم صحيح وبعد كدا بيطلع لك ملفات كلها zip انت تاخد ملف الفيرموير بس اللي هو اظن update...... zip وتضعه في فولدر dload يغني ما تفكش الضغط عنه موضوع update.app دا كدا خلاص انتهى. ولو الراجل بعتلي الينك هبقا ابعتهولك.
تحياتي اخي اليماني
اذا هذي الطريقة انا مجربها وما نفعت ^^

جربتها على 3 رومات كلها 310

واحد سحبته من نفس الجوال بعد ما انتهى التحميل عن طريق الروت اكسبلوورر
والثاني عن طريق الفريموير فندر البرنامج من الموبايل بعد التحميل سحبته
والثالث من الموقع العبري الي انت حطيته ببداية الموضوع كلها مانفعت ^^

شاكر لك ^^
قديم 30-08-2019, 07:29 PM   #22
أبو حمزه
عضو اساسي

الصورة الرمزية أبو حمزه

الاوسمة التي حصل عليها

اقتباس:
اذا هذي الطريقة انا مجربها وما نفعت ^^

جربتها على 3 رومات كلها 310

واحد سحبته من نفس الجوال بعد ما انتهى التحميل عن طريق الروت اكسبلوورر
والثاني عن طريق الفريموير فندر البرنامج من الموبايل بعد التحميل سحبته
والثالث من الموقع العبري الي انت حطيته ببداية الموضوع كلها مانفعت ^^

شاكر لك ^^
ربنا يسهل على كل حال نشوف كدا شوف كدا ادخل على تطبيق hicare وحول المنطقة لسنغافوره انا عامل كدا وبيجيني تحديثات سريعه يعني قبل كدا كنت على emui 9.0 وكان نزل تحديث ل emui 9.1 ولم يأتي لي التحديث فحولت تطبيق hicare من منطقة مصر لسنغافوره وبعدها بيوم حالي التحديث جرب مش هيحصل حاجه يمكن...
رد

العبارات الاستدلاليه
firmware, huawei, update, البوت لودر, الماركت, حساب, روت, روم, ميموري