موقع الكمبيوتر الكفي
موقع الكمبيوتر الكفي

العودة   الكمبيوتر الكفي > منتديات Google Android > منتدى هواتف Google Android العام > منتدى ترقيات هواتف Google Android > قسم ترقيات Google Nexus
انظمة المنتدى التقييم التجاري التعليمات قاعة المؤتمرات محرك البحث

للتذكير فقط ....

رسالة وداع للجميع واعلان اغلاق الموقع
رد

قديم 03-01-2014, 06:37 PM   #1
عضو مشارك

مشاركات الشكر: 160
شكر 107 مرات في 71 مشاركات
روم CM-REMIX لجالاكسي نكسس (كيت كات 4.4.2)

روم خيالي بمعني الكلمة سرعة وسلاسة واستقرار بنسبة 99% فعلا روم ممتاز بحكم تجربتي لرومات كتير جدا بصراحة الروم ده ممتاز جدا ويحتوي علي كيرنل ممتاز
[ROM] [4.4.2] CM-REMIX-Burst-Kernel-KANG | Galaxy Nexus > XDA

يحتوي علي halo , Pie , custom navbar , custom statu bar
بصراحة الروم يجمع مميزات رهيبة ماشوفتهاش في روم قبل كدة
يعيبه شئ واحد (بالنسبة لي ليست عيب) بس حبيت اقولها الروم مفيهوش اللغة العربية (القوائم)
لكن بيقرا وبيكتب رسايل عربي عادي جدا لكن لا يحتوي علي اللغة العربيه والمطور قال انه حيضيف لغات تانية في التحديثات القادمة

amrnagy غير متصل   رد مع اقتباس
عدد 2 من الاعضاء يشكرون amrnagy على مشاركته الطيبة ويطلبون المزيد من هذه المشاركات الرائعة ويدعون له بالتوفيق

اخر 5 مواضيع للعضو amrnagy
الموضوع الاقسام الرد الاخير للعضو الردود مشاهده اخر مشاركة
Amazing themes for LG G2 منتدى Google Android للبرامج amrnagy 2 1393 18-02-2015 08:31 AM
واتس أب بلس 5.35 نسخة الاستاذ ((أسامة غريب)) منتدى Google Android للبرامج aziz9199 6 3205 05-04-2014 08:40 PM
واتس أب بلس 5.25 نسخة الاستاذ ((أسامة غريب)) منتدى Google Android للبرامج amrnagy 10 5854 23-03-2014 04:59 PM
ممكن افاده عن LG G2 قسم ترقيات أجهزة LG بنظام Google Android amrnagy 3 2349 20-03-2014 08:53 PM
ممكن مساعدة lg g2 قسم ترقيات أجهزة LG بنظام Google Android amrnagy 2 1190 17-03-2014 12:07 AM

اعلان

قديم 12-01-2014, 11:50 AM   #2
gerrard888
عضو مشارك

مشاركات الشكر: 26
شكر 14 مرات في 13 مشاركات

اخى الفاضل
انا معايا هذا الجهاز nexus
وكان نفسى احدثه للكيت كات
كان ليا عندك كام استفسار علشان انزل هذا الروم
اولا اعذرنى لانى حديث على الرومات المطبوخة
اول استفسار
الجهاز اللى معايا نازل عليه احدث روم رسمى نزل للنيكسوس وهو 4.3 فهل ينفع انزل عليه هذه الروم على طول بدون ان احدثه الى 4.4 ثم الى 4.4.1
تانى استفسار هل بعد التحديث اخبار البطارية ايه علشان سمعت الرومات المطبوخة بتستهلك البطارية بشكل مبالغ فيه
ثالث استفسار هل اضيفت اللغة العربية الى القوائم لان عندما دخلت الى الرابط لقيت ان فيه تعديل فى اللغات فى تعديل يوم 7 يناير
رابع استفسار وده الاهم انا عايز طريقة تركيب هذا الروم بالتفصيل الممل لانى زى ما قلت لحضرتك انا جديد على الرومات المطبوخة وانا لغتى الانجليزية محدودة فخايف اعمل اى خطوة خطا
ارجو اخى انى اكون مازعجتكش بكثرة اسالتى
وارجو الاجابة عليها
وجزاك الله كل الخير

gerrard888 غير متصل   رد مع اقتباس
عدد 2 من الاعضاء يشكرون gerrard888 على مشاركته الطيبة ويطلبون المزيد من هذه المشاركات الرائعة ويدعون له بالتوفيق
قديم 14-01-2014, 12:46 AM   #3
amrnagy
عضو مشارك

مشاركات الشكر: 160
شكر 107 مرات في 71 مشاركات

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gerrard888 مشاهدة المشاركة
اخى الفاضل
انا معايا هذا الجهاز nexus
وكان نفسى احدثه للكيت كات
كان ليا عندك كام استفسار علشان انزل هذا الروم
اولا اعذرنى لانى حديث على الرومات المطبوخة
اول استفسار
الجهاز اللى معايا نازل عليه احدث روم رسمى نزل للنيكسوس وهو 4.3 فهل ينفع انزل عليه هذه الروم على طول بدون ان احدثه الى 4.4 ثم الى 4.4.1
تانى استفسار هل بعد التحديث اخبار البطارية ايه علشان سمعت الرومات المطبوخة بتستهلك البطارية بشكل مبالغ فيه
ثالث استفسار هل اضيفت اللغة العربية الى القوائم لان عندما دخلت الى الرابط لقيت ان فيه تعديل فى اللغات فى تعديل يوم 7 يناير
رابع استفسار وده الاهم انا عايز طريقة تركيب هذا الروم بالتفصيل الممل لانى زى ما قلت لحضرتك انا جديد على الرومات المطبوخة وانا لغتى الانجليزية محدودة فخايف اعمل اى خطوة خطا
ارجو اخى انى اكون مازعجتكش بكثرة اسالتى
وارجو الاجابة عليها
وجزاك الله كل الخير
بالنسبة لاسئلتك حجاوبك طبعا ومفيش ازعاج خالص
اولا ينفع تحدث عادي جدا من غير ما تحدث ل 4.4 وهكذا
ثانيا الرومات المطبوخة ليها مميزات وعيوب طبعا اهم مميزات الرومات المطبوخة الواجهه والاضافات الكتير جدا جدا اللي فيها وفيه رومات بيبقي البطارية فيها احسن من الرومات الاصليه كمان بس من عيوب الرومات المطبوخة طبعا لكثرة الاضافات بيبقي فيه بطئ في الجهاز احيانا ملحوظ واحيانا غير ملحوظ بالنسبة لي كمستخدم للجهاز من شهر 6 عام 2012 انا مسيبتش الروم الاصلي الا اسبوع بعد كدة علي طول بغير في الرومات المطبوخة وعمري ما افكر انزل الاصلي بالنسبة لي اختار الاضافات عن السرعة
ثالثا نزل تحديثات كتير للروم واتضاف فيها اللغة العربية بس انا منزلتش الابديت لاني لقيت عدم اهتمام من الناس اساسا
رابعا حدور لحضرتك علي طرق التفصيل الممل لتنزيل الرومات واجيبلك اللينكات
بس اخي العزيز انا بالنسبة لي من هواه تغيير الرومات دائما يعني مش بستقر علي رومات اكتر من شهر اتعودت علي العمليه ديه في اولها صعب بس بعد كدة حتلاقيها سهلة جدا
اخي العزيز الرومات الاصليه مستقرة وثابته وسريعة بس مفيهاش اضافات
الرومات المطبوخة مليئة بالاضافات الجميلة جدا بس يعيبها بطء النظام واحيانا تهنيج وعدم استقرار
القرار يعود اليك طبعا
حدورلك علي لينكات شرح تنزيل الرومات واانت عليك الاختيار

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 12:46 AM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 12:43 AM ---------

تحديث جديد للروم تم اضافة معظم اللغات ومنها العربية طبعا
cm-11-REMIX-20140111-maguro-BURST-KERNEL-KANG_RELEASE_2.2.1
amrnagy غير متصل   رد مع اقتباس
العضو التالي يشكر amrnagy على مشاركته الطيبة ويطلب المزيد من هذه المشاركات الرائعة
قديم 21-01-2014, 03:13 PM   #4
amrdiabfirst
عضو نشط

مشاركات الشكر: 14
شكر 71 مرات في 51 مشاركات

ازاى احمله ؟

amrdiabfirst غير متصل   رد مع اقتباس
رد

العبارات الاستدلاليه
اللغة العربية, البطارية, تركيب, galaxy, nexus, روم, شرح, rom, نكسس, كيرنل