موقع الكمبيوتر الكفي
موقع الكمبيوتر الكفي

العودة   الكمبيوتر الكفي > منتديات Google Android > منتدى هواتف Google Android العام > منتدى ترقيات هواتف Google Android > قسم ترقيات أجهزة Huawei بنظام Google Android
انظمة المنتدى التقييم التجاري التعليمات قاعة المؤتمرات محرك البحث

للتذكير فقط ....

رسالة وداع للجميع واعلان اغلاق الموقع
رد

قديم 04-01-2017, 08:21 AM   #126
davidbekham12
عضو مشارك

مشاركات الشكر: 61
شكر 137 مرات في 64 مشاركات

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أبو حمزه مشاهدة المشاركة
طيب لو انت عندك روت بس هل بينسخ من وعلى السيستم ام لا ااقولك حاجة فيه تطبيق اسمه root uninstaller ماشي فلشه وبعد كدا شغله وفيه ميزه انه ينقلك اي تطبيق الى ملفات السيستم افتح التطبيق وهيطلب صلاحيات الروت وبعدها اول صفحة اللي التطبيق بيفتح عليها هى ملفات السيستم ودي مش محتاجنها انت اسحب الشاشة الى الشمال شمالك انت تجيك الملفات المحملة عن طريقك دور على الفيس بوك واضغط عليه تتطلعك قايمة فيه حذف وعمل نسخه وتجميد ونقل الى النظام TO SYSTEM APP ودي اللي احنا محتاجنها اضغط عليها لو الروت شغال مظبوط و100% هيجبلك رساله تاكيد وبعد كدا هتجيلك رسالة ريستارت او reboot ولو نقل يبقا خلاص كدا شوف اي تطبيق مش بتظهر عليه الاشعارات حوله على السيستم مثل فيس بوك وانستجرام وكدا هيشتغل ان شاء الله

الرابط للتطبيق
http://m.apkhere.com/down/com.rootun...r.pro_8.2_paid
21f674d0d04475751dff23219cadfcd1
ده اللي بيظهر ولما احاول انقل الملف مبيحصلشي حاجة

Sent from my HUAWEI NXT-L29 using Tapatalk
davidbekham12 غير متصل   رد مع اقتباس

اعلان

قديم 04-01-2017, 12:22 PM   #127
أبو حمزه
عضو اساسي

الصورة الرمزية أبو حمزه

مشاركات الشكر: 1,257
شكر 2,697 مرات في 1,760 مشاركات

الاوسمة التي حصل عليها

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة davidbekham12 مشاهدة المشاركة
ده اللي بيظهر ولما احاول انقل الملف مبيحصلشي حاجة

إذن الروت لا يعمل داخل السيستم للاسف
أبو حمزه غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 04-01-2017, 12:53 PM   #128
davidbekham12
عضو مشارك

اقتباس:
إذن الروت لا يعمل داخل السيستم للاسف
مالنا حل الا ان ينزل روت للنوجا كامل
بس السؤال هنا هو ليه اتاخر كل ده مع ان كل الشركات التانية اللي نزلها النوجا نزلهم روت وريكفري علي احسن ما يكون

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 01:53 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 01:43 PM ---------

اقتباس:
مع اني لما كنت على النوجا عملت كذا حاجة كدا واشتغل معايا 100% ووالله كنت اقدر انسخ من والى السيستم شوف ااقولك حاجه انت اي روت مفلشه اللي هو r275 version اللي هو تبع phh superuser صح كدا
استفسار اخر
انت كيف كنت مفعل الروت كاملا علي النوجا ؟
قديم 04-01-2017, 07:13 PM   #129
أبو حمزه
عضو اساسي

الصورة الرمزية أبو حمزه

الاوسمة التي حصل عليها

اقتباس:
مالنا حل الا ان ينزل روت للنوجا كامل
بس السؤال هنا هو ليه اتاخر كل ده مع ان كل الشركات التانية اللي نزلها النوجا نزلهم روت وريكفري علي احسن ما يكون

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 01:53 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 01:43 PM ---------

استفسار اخر
انت كيف كنت مفعل الروت كاملا علي النوجا ؟
بالحظ كدا في ملف اسمه patchboot جرب معاه انك تفلشه الاول من الريكفري طبعا انا جلست افلش الباتش وبعدين الروت وبعد كدا جربت الروت الاول وبعديه الباتش وجربت مره تانية الباتش وبعديه الروت وبعديه الباتش حاجة من الثلاثه اشتغل معايا .
وبعدين ادخل على اعدادات الروت وفيه اختيار مش عارف الثالث ولا الرابع انك تختار انه يعطي الصلاحيات مباشره بدون السوال (allow) وجربت برضوا اني افلش الروت supersu نفسه الاصدار 79 اللي هو r4 على ما اظن المهم انه ما اشتغلش من الريكفري يعطي فشل باللون الاحمر وبعدين رجعت للطريقة الثانية r275.
انا الموضوع والله نجح معايا مرتين وكنت سعيد جدا انه اشتغل وكل حاجه اشتغلت بعدها ال Adaway و dolby atmos الخاص بالصوت وحذفت ملفات وغيرت في ملفات كله كان تمام.
قديم 04-01-2017, 07:32 PM   #130
أبو حمزه
عضو اساسي

الصورة الرمزية أبو حمزه

الاوسمة التي حصل عليها

نسيت ااقولك اني كمان قبل ما افلش الكلام دا دخلت من الريكفري على mount وعلمت على السيستم وحاجه تانية مش فاكر اسمها vendor مش فاكر هى يظهر اللي بعد السيست لا اللي بعدها مش فاكر في الحقيقة وبعدين رجعت للتفليش وفلشت انت جرب وربنا معاك

قديم 05-01-2017, 07:16 AM   #131
davidbekham12
عضو مشارك

اقتباس:
بالحظ كدا في ملف اسمه patchboot جرب معاه انك تفلشه الاول من الريكفري طبعا انا جلست افلش الباتش وبعدين الروت وبعد كدا جربت الروت الاول وبعديه الباتش وجربت مره تانية الباتش وبعديه الروت وبعديه الباتش حاجة من الثلاثه اشتغل معايا .
وبعدين ادخل على اعدادات الروت وفيه اختيار مش عارف الثالث ولا الرابع انك تختار انه يعطي الصلاحيات مباشره بدون السوال (allow) وجربت برضوا اني افلش الروت supersu نفسه الاصدار 79 اللي هو r4 على ما اظن المهم انه ما اشتغلش من الريكفري يعطي فشل باللون الاحمر وبعدين رجعت للطريقة الثانية r275.
انا الموضوع والله نجح معايا مرتين وكنت سعيد جدا انه اشتغل وكل حاجه اشتغلت بعدها ال Adaway و dolby atmos الخاص بالصوت وحذفت ملفات وغيرت في ملفات كله كان تمام.
اقتباس:
نسيت ااقولك اني كمان قبل ما افلش الكلام دا دخلت من الريكفري على mount وعلمت على السيستم وحاجه تانية مش فاكر اسمها vendor مش فاكر هى يظهر اللي بعد السيست لا اللي بعدها مش فاكر في الحقيقة وبعدين رجعت للتفليش وفلشت انت جرب وربنا معاك
للاسف حاولت بكل الطرق
فاضل طريقة اني ارجع للمارشيملو وبعدين اعيد تنزيل النوجا وعند التنزيل لا اعيد التشغيل واعمل الروت
بس بصراحة مكسل للطريقة دي لانها هتحذف جميع بياناتي
قديم 05-01-2017, 03:30 PM   #132
yasserst
عضو مشارك

مشاركات الشكر: 103
شكر 74 مرات في 52 مشاركات

اقتباس:
يعني مفيش حل لعمل روت شغال كامل ياجماعة ولا ايه الحكاية
ممكن رابط موضوع الروت اللي حضرتك جبته ده في موقع المطورين
yasserst غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 05-01-2017, 06:56 PM   #133
أبو حمزه
عضو اساسي

الصورة الرمزية أبو حمزه

الاوسمة التي حصل عليها

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yasserst مشاهدة المشاركة
يعني مفيش حل لعمل روت شغال كامل ياجماعة ولا ايه الحكاية
ممكن رابط موضوع الروت اللي حضرتك جبته ده في موقع المطورين
تفضل
https://forum.xda-developers.com/mat...ate-8-t3516411
العضو التالي يشكر أبو حمزه على مشاركته الطيبة ويطلب المزيد من هذه المشاركات الرائعة
قديم 05-01-2017, 08:24 PM   #134
yasserst
عضو مشارك

اقتباس:
مشكووووور اخي
العضو التالي يشكر yasserst على مشاركته الطيبة ويطلب المزيد من هذه المشاركات الرائعة
قديم 06-01-2017, 03:48 PM   #135
davidbekham12
عضو مشارك

اقتباس:
حاولت كل حاجة ولكن معرفتش اوصل للروت الكامل

قديم 06-01-2017, 07:19 PM   #136
أبو حمزه
عضو اساسي

الصورة الرمزية أبو حمزه

الاوسمة التي حصل عليها

اقتباس:
حاولت كل حاجة ولكن معرفتش اوصل للروت الكامل

شوف انا هقولك اللي عملته بالظبط انا فلشت روم نوجا وبعدين ملف الداتا وبعدين ملف patched-boot وبعدين ريكفري twrp الخاص بالنوجا وبعدين عملت reboot recovery دخلت على الريكفري تاني وبعدين فلشت الروت دا
https://mega.nz/#!2Y8CgIDa!RvUXD1dJKYA0xBPHRfzVy0wj_CZXP w-bMdZJLpypHUY

وبعدين عملت reboot تمام الروم اشتغل وكل حاجه تمام ما عدا الروت عند تشغيله يجيبلي رسالهlearn how to root تقريبا مش فاكرها بالظبط يعني المهم ما اشتغلش لكن لو طلعت لك رساله مفادها انه لازم يعمل تحديث اللي هى supersu need update حاجه مش فاكر صراحة طبعا كدا هيشتغل لكن بعد تنفيذ الخطوه القادمة.
ثانيا المهم رجعت للريكفري وفلشت الاول ال patchedboot وبعد كدا الروت الثاني r275 ورجعت للروم ونزلت التطبيق الثاني الخاص ب r275 اللي هو Superuser 2.0 Beta 9.apk
https://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=3909847&d=14 76984215

قمت بتحميله الحين صار عندي تطبيقين للروت واحد حق superSU والثاني الخاص ب r275 المهم برضوا ما اشتغلش لا دا ولا دا ههههههه رجعت للريكفري وهنا حصلت اللخبطه واللي مش فاكر عملت ايه بالظبط رجعت للريكفري ودخلت على mount وعلمت على system و vendor ولا اسمه ايه مش فاكر ورجعت مش عارف بقا فلشت ال patched-boot وبعديه r275 ولا فلشت الروت r275 الاول وبعديه ملف الباتش ام فلشت الباتش وبعديه الروت ثم الباتش جلست عكيت لكن كان العك ما بين الباتش والروت r275 وال mount داخل الريكفري وبعدها اشتغل الرووت وطلعت رساله supersu need update رجعت للتطبيق الثاني وحصلته شغال وقمت بحذف التطبيق الول الخاص ب superSU وبعدها قدرت انسخ من والى السيستم وحذفت اشياء ووضعت اشياء وعدلت على build -prop ونقلت adaway الى السيستم وعادي يعني شغال 1000% .
دا كل اللي حصل معايا يمكن السبب يكون من ملف الروت الاول superSU يمكن الله اعلم
قديم 07-01-2017, 09:39 AM   #137
davidbekham12
عضو مشارك

اقتباس:
شوف انا هقولك اللي عملته بالظبط انا فلشت روم نوجا وبعدين ملف الداتا وبعدين ملف patched-boot وبعدين ريكفري twrp الخاص بالنوجا وبعدين عملت reboot recovery دخلت على الريكفري تاني وبعدين فلشت الروت دا
https://mega.nz/#!2Y8CgIDa!RvUXD1dJKYA0xBPHRfzVy0wj_CZXP w-bMdZJLpypHUY

وبعدين عملت reboot تمام الروم اشتغل وكل حاجه تمام ما عدا الروت عند تشغيله يجيبلي رسالهlearn how to root تقريبا مش فاكرها بالظبط يعني المهم ما اشتغلش لكن لو طلعت لك رساله مفادها انه لازم يعمل تحديث اللي هى supersu need update حاجه مش فاكر صراحة طبعا كدا هيشتغل لكن بعد تنفيذ الخطوه القادمة.
ثانيا المهم رجعت للريكفري وفلشت الاول ال patchedboot وبعد كدا الروت الثاني r275 ورجعت للروم ونزلت التطبيق الثاني الخاص ب r275 اللي هو Superuser 2.0 Beta 9.apk
https://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=3909847&d=14 76984215

قمت بتحميله الحين صار عندي تطبيقين للروت واحد حق superSU والثاني الخاص ب r275 المهم برضوا ما اشتغلش لا دا ولا دا ههههههه رجعت للريكفري وهنا حصلت اللخبطه واللي مش فاكر عملت ايه بالظبط رجعت للريكفري ودخلت على mount وعلمت على system و vendor ولا اسمه ايه مش فاكر ورجعت مش عارف بقا فلشت ال patched-boot وبعديه r275 ولا فلشت الروت r275 الاول وبعديه ملف الباتش ام فلشت الباتش وبعديه الروت ثم الباتش جلست عكيت لكن كان العك ما بين الباتش والروت r275 وال mount داخل الريكفري وبعدها اشتغل الرووت وطلعت رساله supersu need update رجعت للتطبيق الثاني وحصلته شغال وقمت بحذف التطبيق الول الخاص ب superSU وبعدها قدرت انسخ من والى السيستم وحذفت اشياء ووضعت اشياء وعدلت على build -prop ونقلت adaway الى السيستم وعادي يعني شغال 1000% .
دا كل اللي حصل معايا يمكن السبب يكون من ملف الروت الاول superSU يمكن الله اعلم
انا امبارح مشيت علي الطريقة دي
https://forum.xda-developers.com/sho...9&postcount=78
لكن بدون اي نتيجة برضه
نفس الكلام

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 10:39 AM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 10:25 AM ---------

دلوقتي انا عايز ارجع الجهاز لحالته الطبيعية واقفل البوتلودر وارجع الجهاز لضبط المصنع
نزلت ال rollback الخاص بالاصدار بتاعي ده L29C636
http://download-c.huawei.com/downloa...94&siteCode=kh
وبعدين فلشت ملف الروم بس اللي انت كنت حطيته في الموضوع ده
روم مارشيملو B193 للاصدار L29C636
http://update.hicloud.com:8180/TDS/d...ull/update.zip
ولما عيدت التشغيل لقيت منظهر الايقونات بشع
فاضطريت اني افتح البوتلودر وانزل twrp وانزل تاني الروت وانزل الملف ده hw_init عن طريق أداة SRK tool
هل فيه طريقة ارجع الجهاز لوضع المصنع ؟
قديم 07-01-2017, 02:18 PM   #138
أبو حمزه
عضو اساسي

الصورة الرمزية أبو حمزه

الاوسمة التي حصل عليها

اقتباس:
انا امبارح مشيت علي الطريقة دي
https://forum.xda-developers.com/sho...9&postcount=78
لكن بدون اي نتيجة برضه
نفس الكلام

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 10:39 AM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 10:25 AM ---------

دلوقتي انا عايز ارجع الجهاز لحالته الطبيعية واقفل البوتلودر وارجع الجهاز لضبط المصنع
نزلت ال rollback الخاص بالاصدار بتاعي ده L29C636
http://download-c.huawei.com/downloa...94&siteCode=kh
وبعدين فلشت ملف الروم بس اللي انت كنت حطيته في الموضوع ده
روم مارشيملو B193 للاصدار L29C636
http://update.hicloud.com:8180/TDS/d...ull/update.zip
ولما عيدت التشغيل لقيت منظهر الايقونات بشع
فاضطريت اني افتح البوتلودر وانزل twrp وانزل تاني الروت وانزل الملف ده hw_init عن طريق أداة SRK tool
هل فيه طريقة ارجع الجهاز لوضع المصنع ؟
ليه كدا انت زهقت من النوجا ولا من الجوال ولا نويت تبيعه ولا علشان تحديث النوجا القادم دا انا كنت بفكر اغير واعدل في الجوال وانزل رومات al10 الصيني .
وبعدين هو كان الاصدار عندك الاساسي كان c185 ولا انت ناوي تخليه على كدا c636 ؟
بالنسبة للثيمات انت حاولت تغير الثيم مثلا الجولد وما اغير طيب حاولت تنزل ثيم من الثيمات الموجوده في هواوي من تطبيق الثيمات .
بالنسبة لترجيع الهاتف كما كان بالنسبة للريكفري يمكنك سحب الريكفري الرسمي الخاص بالروم الي انت فلشته عن طريق برنامج HuaweiUpdateExtractor وتفليشه واظن ممكن تقفل البوتلودر جربت الامر fastboot oem lock او locked او يمكن الامر دا fastboot oem relock ما ادري صراحه بالضبط
قديم 07-01-2017, 03:50 PM   #139
yasserst
عضو مشارك

اقتباس:
ليه كدا انت زهقت من النوجا ولا من الجوال ولا نويت تبيعه ولا علشان تحديث النوجا القادم دا انا كنت بفكر اغير واعدل في الجوال وانزل رومات al10 الصيني .
بالنسبة للثيمات انت حاولت تغير الثيم مثلا الجولد وما اغير طيب حاولت تنزل ثيم من الثيمات الموجوده في هواوي من تطبيق الثيمات .
بالنسبة لترجيع الهاتف كما كان بالنسبة للريكفري يمكنك سحب الريكفري الرسمي الخاص بالروم الي انت فلشته عن طريق برنامج HuaweiUpdateExtractor وتفليشه واظن ممكن تقفل البوتلودر جربت الامر fastboot oem lock او locked او يمكن الامر دا fastboot oem relock ما ادري صراحه بالضبط
انت ناوي فعلا تغير ل al10 بيقولو انها دايما ليها تحديثات باستمرار
كنت عايز اجرب اغير واركبها والله بس خفت اتوه ومعرفش لو غيرت عرفني ياكبير
قديم 07-01-2017, 04:03 PM   #140
davidbekham12
عضو مشارك

اقتباس:
الاشعارات علي الايقونات عملالي مشكلة في شغلي
مبشوفشي بعض الاشعارات ارتباطا بشغلي فكنت بفكر ارجع للمارشيملو
بس رجعت قعدت عليه بالظبط نص ساعه ومقدرتش
فرق السما من الارض النوجا عن المارشيملو
قديم 07-01-2017, 06:50 PM   #141
أبو حمزه
عضو اساسي

الصورة الرمزية أبو حمزه

الاوسمة التي حصل عليها

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yasserst مشاهدة المشاركة
انت ناوي فعلا تغير ل al10 بيقولو انها دايما ليها تحديثات باستمرار
كنت عايز اجرب اغير واركبها والله بس خفت اتوه ومعرفش لو غيرت عرفني ياكبير
هشوف كدا ربنا يسهل بس يكون عندي وقت لان الموضوع عايز قاعده ولب وسوداني وشاي ومتعرفش ايه اللي ممكن يطلعلك في وسط الطريق يخرب الدنيا ربنا يستر
العضو التالي يشكر أبو حمزه على مشاركته الطيبة ويطلب المزيد من هذه المشاركات الرائعة
قديم 07-01-2017, 08:12 PM   #142
davidbekham12
عضو مشارك

اقتباس:
هشوف كدا ربنا يسهل بس يكون عندي وقت لان الموضوع عايز قاعده ولب وسوداني وشاي ومتعرفش ايه اللي ممكن يطلعلك في وسط الطريق يخرب الدنيا ربنا يستر
طب ماحد يشجعنا كلنا نعملها
[emoji23] [emoji23] [emoji23] [emoji23]

قديم 07-01-2017, 09:41 PM   #143
أبو حمزه
عضو اساسي

الصورة الرمزية أبو حمزه

الاوسمة التي حصل عليها

اقتباس:
طب ماحد يشجعنا كلنا نعملها
[emoji23] [emoji23] [emoji23] [emoji23]

والله يا اخي انا بفكر اعمل الموضوع دا من فترة لكن متردد اولا النت في مصر انت عارف زبااااله دا اولا يعني لو حصل شئ وعايز تنزل روم تاني مثلا هتجلس ساعه ونص على الاقل غير كدا الروم الصيني تحديثاته كثيرة وكل شوية تجلس تحدث وتفلش وتغير وتبدل يااااه ملل صراحة والعمليات دي بتاخد وقت وخصوصا معايا لاني مش بحب احصل شئ مش شغال زي رووت او تعديل واجلس بالساعات على اللاب ادور وابحث عن حلول موضوع مرهق حقيقي لاني في المواضيع دي من زمان واحب افلش واعدل واغير واخرب اول مصايبي مع الجوالات كان مع سامسونج s2 كنت شاريه وكان s3 نزل جديد فانا عملت ايه عملت رووت وريكفري وقمت فاتح الاودين وحاطط سوفتوير s3 على s2 ووووو بعدها مفيش ثواني مااات ولا اشتغل ولا شحن ولا اي دليل على انه ما زال حي قتلته هههههههه ما استحملش يا عيني اللي حصل فيه المهم ذهبت للضمان وقلتلهم مش عارف ايه اللي حصل شوفوا كدا يمكن عايز سوفتوير من تاني جلس عندهم اسبوع معرفوش هو ايه اللي حصل له هههههههه الضمان بنفسه بالفنيين بالاجهزه الحديثة اللي عندهم معرفوش اصلا يقولوا لي ايه قالولي الجوال مات واعطوني واحد جديد مجاني ههههههه وكان القديم لونه اسود قلتلهم ممكن واحد ابيض هههههه قالولي ادفع 100 ريال فرق قلتلهم مش مشكلة هههههههه اياااام.
على كل حال انا متردد في موضوع ال debrand دا علشان بس الوقت وانا مرتاح مع kang روم قوي وسريع وثابت وبطارية فل الفل ورووت واكسبوزد وعايش معاه وفاهم له على كل حال لو عملت الموضوع هتكون اول واحد اخبره وااقولك الخطوات وايه اللي حصل .

آسف طولت عليك في المشاركة

تحياتي
قديم 07-01-2017, 09:42 PM   #144
davidbekham12
عضو مشارك

اقتباس:
والله يا اخي انا بفكر اعمل الموضوع دا من فترة لكن متردد اولا النت في مصر انت عارف زبااااله دا اولا يعني لو حصل شئ وعايز تنزل روم تاني مثلا هتجلس ساعه ونص على الاقل غير كدا الروم الصيني تحديثاته كثيرة وكل شوية تجلس تحدث وتفلش وتغير وتبدل يااااه ملل صراحة والعمليات دي بتاخد وقت وخصوصا معايا لاني مش بحب احصل شئ مش شغال زي رووت او تعديل واجلس بالساعات على اللاب ادور وابحث عن حلول موضوع مرهق حقيقي لاني في المواضيع دي من زمان واحب افلش واعدل واغير واخرب اول مصايبي مع الجوالات كان مع سامسونج s2 كنت شاريه وكان s3 نزل جديد فانا عملت ايه عملت رووت وريكفري وقمت فاتح الاودين وحاطط سوفتوير s3 على s2 ووووو بعدها مفيش ثواني مااات ولا اشتغل ولا شحن ولا اي دليل على انه ما زال حي قتلته هههههههه ما استحملش يا عيني اللي حصل فيه المهم ذهبت للضمان وقلتلهم مش عارف ايه اللي حصل شوفوا كدا يمكن عايز سوفتوير من تاني جلس عندهم اسبوع معرفوش هو ايه اللي حصل له هههههههه الضمان بنفسه بالفنيين بالاجهزه الحديثة اللي عندهم معرفوش اصلا يقولوا لي ايه قالولي الجوال مات واعطوني واحد جديد مجاني ههههههه وكان القديم لونه اسود قلتلهم ممكن واحد ابيض قالولي ادفع 100 ريال فرق قلتلهم مش مشكلة هههههههه اياااام.
على كل حال انا متردد في موضوع ال debrand دا علشان بس الوقت وانا مرتاح مع kang روم قوي وسريع وثابت وبطارية فل الفل ورووت واكسبوزد وعايش معاه وفاهم له على كل حال لو عملت الموضوع هتكون اول واحد اخبره وااقولك الخطوات وايه اللي حصل .

آسف طولت عليك في المشاركة

تحياتي
ياخي تمسكك بروم كانج ده مخليني افكر اجربه

قديم 07-01-2017, 09:50 PM   #145
أبو حمزه
عضو اساسي

الصورة الرمزية أبو حمزه

الاوسمة التي حصل عليها

اقتباس:
ياخي تمسكك بروم كانج ده مخليني افكر اجربه

طيب ما تجربة يعني هتخسر ايه
قديم 07-01-2017, 09:51 PM   #146
davidbekham12
عضو مشارك

اقتباس:
طيب ما تجربة يعني هتخسر ايه
بس كرهت المارشيملو من بعد ما جربت النوجا

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 10:51 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 10:51 PM ---------

خليني احاول اقنع نفسي واجربها
لعل وعسى

قديم 07-01-2017, 10:00 PM   #147
أبو حمزه
عضو اساسي

الصورة الرمزية أبو حمزه

الاوسمة التي حصل عليها

اقتباس:
بس كرهت المارشيملو من بعد ما جربت النوجا

هو النوجا حلو صراحه وغير كدا انه تغير عن المارشيملو 360 درجة وحتى الاحظ ان الصوت فيه صار افضل والالوان تحس انها زاهية شوف انا الحين بنزل روم الصين b573 وعندي العدة كلها وSRK tool وكله تمام هنزل الكافي تحت اضرب حجرين معسل ههههههه وافكر واشوف.
على فكره انا شفت في اداة SRK شئ عن اللي كنا عايزين نعمله علشان نخلي الفيس والحاجات التانية توصلها الاشعارات موجوده فيه sysdump deviceidle desable حصلتها في الاداة خليني اشوفها كدا بس اظن برضوا مش هينفع لانه محتاج الروت للكتابه على ملفات السيستم مش عارف جرب كدا وابحث في الخيارات عندك على الاداة اكيد انت منزلها
قديم 07-01-2017, 10:08 PM   #148
أبو حمزه
عضو اساسي

الصورة الرمزية أبو حمزه

الاوسمة التي حصل عليها

حصلتها شوف افتح الاداة SRK tool واختار رقم 7 اللي هى utility وبعدين اختار رقم 7 اللي هى disable doze وجرب كدا يمكن تظبط من الاداة

قديم 07-01-2017, 10:20 PM   #149
أبو حمزه
عضو اساسي

الصورة الرمزية أبو حمزه

الاوسمة التي حصل عليها

اوكي انا هبدأ في ال DEBRAND الان
ربنا يستر

قديم 07-01-2017, 10:35 PM   #150
davidbekham12
عضو مشارك

اقتباس:
هو النوجا حلو صراحه وغير كدا انه تغير عن المارشيملو 360 درجة وحتى الاحظ ان الصوت فيه صار افضل والالوان تحس انها زاهية شوف انا الحين بنزل روم الصين b573 وعندي العدة كلها وSRK tool وكله تمام هنزل الكافي تحت اضرب حجرين معسل ههههههه وافكر واشوف.
على فكره انا شفت في اداة SRK شئ عن اللي كنا عايزين نعمله علشان نخلي الفيس والحاجات التانية توصلها الاشعارات موجوده فيه sysdump deviceidle desable حصلتها في الاداة خليني اشوفها كدا بس اظن برضوا مش هينفع لانه محتاج الروت للكتابه على ملفات السيستم مش عارف جرب كدا وابحث في الخيارات عندك على الاداة اكيد انت منزلها
اقتباس:
حصلتها شوف افتح الاداة SRK tool واختار رقم 7 اللي هى utility وبعدين اختار رقم 7 اللي هى disable doze وجرب كدا يمكن تظبط من الاداة
اقتباس:
اوكي انا هبدأ في ال DEBRAND الان
ربنا يستر
هجرب بكره ان شاء الله
وانت اعلمني بالنتيجة لما تخلص ياباشا
الله معك

العضو التالي يشكر davidbekham12 على مشاركته الطيبة ويطلب المزيد من هذه المشاركات الرائعة
رد

العبارات الاستدلاليه
update, البطارية, البوتلودر, الريكفري, الشرق الاوسط, الماركت, اندرويد, برامج, روت, روم, ريكفري, شرح, قفل الشاشة