موقع الكمبيوتر الكفي
موقع الكمبيوتر الكفي

العودة   الكمبيوتر الكفي > منتديات Google Android > منتدى الأجهزة اللوحية لنظام Google Android العام
انظمة المنتدى التقييم التجاري التعليمات قاعة المؤتمرات محرك البحث

للتذكير فقط ....

رسالة وداع للجميع واعلان اغلاق الموقع
رد

قديم 08-02-2012, 06:59 PM   #51
3zzzz
عضو نشط

مشاركات الشكر: 215
شكر 94 مرات في 65 مشاركات

انا بدأت احتار بينه وبين ال ipad 2
حد جرب الجهازين يدينا رأيه ؟

3zzzz غير متصل   رد مع اقتباس

اعلان

قديم 09-02-2012, 01:26 AM   #52
noura322
عضو متفاعل

مشاركات الشكر: 142
شكر 147 مرات في 85 مشاركات

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 3zzzz مشاهدة المشاركة
انا ب

دأت احتار بينه وبين ال ipad 2
حد جرب الجهازين يدينا رأيه ؟
شوف الصراحة انا مجربتش الاي باد لكن جربت الايفون ولاي بود تاتش وهما نفس النظام لكن مع اختلاف الاحجام
برامج الاي باد الصراحة لا يعلي عليها برامج والعاب سواء بالجيل بريك او من غير لكن طبعا مافيش حرية في النظام زي الاندرويد يعني مش هتقدر تستغني عن الكمبيوتر
انا بالنسبة لي مش عاملي
عشان كدة انا اخترت الجالاكسي تاب لانه في حرية في النظام واقدر استغني عن الاب توب وانا برة ومقعدش بقي استني الجيل بريك نزل ولا ليسه
بص شوف انت احتجاتك ايه بالظبط لو العاب وبرامج وكدة خليك علي الاي باد احسن بطاريته جامدة جدا والتاتش بتاعة فظيييييييع ومش بتلاقي بقي تهنيج ولا فورس كلوس ابدا
وياريت لو عمر يرد عليك برضه لانه عنده الجهازين
noura322 غير متصل   رد مع اقتباس
العضو التالي يشكر noura322 على مشاركته الطيبة ويطلب المزيد من هذه المشاركات الرائعة
قديم 09-02-2012, 09:30 AM   #53
Amr Abozied
عضو فعال

الصورة الرمزية Amr Abozied

مشاركات الشكر: 662
شكر 279 مرات في 183 مشاركات

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة noura322 مشاهدة المشاركة
شوف الصراحة انا مجربتش الاي باد لكن جربت الايفون ولاي بود تاتش وهما نفس النظام لكن مع اختلاف الاحجام
برامج الاي باد الصراحة لا يعلي عليها برامج والعاب سواء بالجيل بريك او من غير لكن طبعا مافيش حرية في النظام زي الاندرويد يعني مش هتقدر تستغني عن الكمبيوتر
انا بالنسبة لي مش عاملي
عشان كدة انا اخترت الجالاكسي تاب لانه في حرية في النظام واقدر استغني عن الاب توب وانا برة ومقعدش بقي استني الجيل بريك نزل ولا ليسه
بص شوف انت احتجاتك ايه بالظبط لو العاب وبرامج وكدة خليك علي الاي باد احسن بطاريته جامدة جدا والتاتش بتاعة فظيييييييع ومش بتلاقي بقي تهنيج ولا فورس كلوس ابدا
وياريت لو عمر يرد عليك برضه لانه عنده الجهازين
اهلا نورا ازيك مش باينه ليه لاقيتي اي اكسسورات للجهاز ؟ انا امبارح عديت علي سيلكت كارفور ولسه ماننزلتش حاجه .
بخصوص الايباد فعلا زي ماقلتي بالظبط انا حاليا معايا الاتنين.. الايباد برامج حكايه سرعه لا تقارن والتتش لا يعلي عليه وبعد مانزلت IOS5 والجيلبريك بتاعه بقي في حريه كبيره وطبعا ما ننساش الجيم ومشاهده الافلام بدون قلق من البطاريه والاكسسورات حدث ولا حرج.

الجلاكسي تاب 7.7 تصميم ممتاز اول مره تتطلع من سا مسنج الشاشه مبهره وزن خفيف وعملي البطاريه ماشي حالها ومش مشكله يعني مش حتزعلك لو اقتصدت في الاستخدام وماجريتش ورا مغريات الويدجت والشاشات المتحركه وخلافه0 وميزه الفلاش في التصفح اللي مش مومجود في الايباد والبلوتوث وممكن تعمل مكالمات بس البرامج والجيم حتي الان مش في جوده الايباد والماركت علي قد حاله وعلشان تنزل الماركت الامريكي محتاج لفه الهاني كومب مش قوي والتتش ويز بتاع سامسنج فضيحه اول حاجه عملتها وقفته ونزلت لانشر تاني.

من كل الرغي واللت ده كله اتمني تكون حددت انه جهاز اللي يناسب استعمالك.
Amr Abozied غير متصل   رد مع اقتباس
عدد 2 من الاعضاء يشكرون Amr Abozied على مشاركته الطيبة ويطلبون المزيد من هذه المشاركات الرائعة ويدعون له بالتوفيق
قديم 09-02-2012, 02:06 PM   #54
NSAA
عضو نشط

مشاركات الشكر: 231
شكر 77 مرات في 57 مشاركات

السلام عليكم معلش كان عندي استفسار لحضرتك بخصوص الجالاكسي تاب 7.7 هو الجهاز اللي معاك نسخة الخليج و لا الأوروبي و لو بتاع الخليج ... واجهة الإستخدام فيه بالعربي و لا الإنجليزي ... و ممكن نغيرها لإنجليزي لو هي بالعربي . معلش أصلي ناوي أشتري الجهاز ده و عايز أعرف عنه أكتر و أختص بالسؤال الأعضاء اللي اشترو الجهاز من مصر

NSAA غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 09-02-2012, 02:43 PM   #55
Amr Abozied
عضو فعال

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة NSAA مشاهدة المشاركة
السلام عليكم معلش كان عندي استفسار لحضرتك بخصوص الجالاكسي تاب 7.7 هو الجهاز اللي معاك نسخة الخليج و لا الأوروبي و لو بتاع الخليج ... واجهة الإستخدام فيه بالعربي و لا الإنجليزي ... و ممكن نغيرها لإنجليزي لو هي بالعربي . معلش أصلي ناوي أشتري الجهاز ده و عايز أعرف عنه أكتر و أختص بالسؤال الأعضاء اللي اشترو الجهاز من مصر
اي خدمه.. النسخه اللي معايا الشرق الوسط فيها عربي وبتعرفها انك بتلاقي العلبه من الخلف مكتوب عليها بالعربي وممكن تحدد لغه الواجه زي ما انت عايز انا عن نفسي بفضلها انجليزي (صنع فيتنامي)
قديم 09-02-2012, 03:08 PM   #56
3zzzz
عضو نشط

والله يا اخت نورا ويا اخ عمرو ما قصرتوا
من كلامكم انا بدات ارتاح لايباد 2 نسخة 16 جيجا واى فاى ولقيتها فى سيليكت ب 3800 ج
ودا هيكون اول تعامل لى مع اجهزة التابلت .
فسؤالى هنا حتى نثرى الموضوع بالمعلومات المفيده
هل يدعم اللغة العربية وفيه لوحة مفاتيح عربيه ؟
وما هى صناعته ؟
هل الايباد يتوصل على جهاز به نسخة ويندوز ؟
والسكيب بيشتغل عليه ؟
ارجو مكونشى خرجت عن موضوع الجلاكسى

قديم 09-02-2012, 03:27 PM   #57
Amr Abozied
عضو فعال

اقتباس:
من كلامكم انا بدات ارتاح لايباد 2 نسخة 16 جيجا واى فاى ولقيتها فى سيليكت ب 3800 ج
وما هى صناعته ؟
والسكيب بيشتغل عليه ؟
عنينا علشانك...
الايباد صناعه صيني تحت اشراف ابل واجود منتجات بدون عيوب علي الاطلاق من الناحيه دي حط في بطنك بطيخه صيفي
يدعم العربيه دعم كامل مع كيبورد عربي من غير اي مشكله
يتوصل علي الوندوز طبعا عن طريق الايتيونز
السكايب شغال ميه ميه شات ومكالمات فيديو
عدد 2 من الاعضاء يشكرون Amr Abozied على مشاركته الطيبة ويطلبون المزيد من هذه المشاركات الرائعة ويدعون له بالتوفيق
قديم 09-02-2012, 04:21 PM   #58
noura322
عضو متفاعل

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Amr Abozied مشاهدة المشاركة
اهلا نورا ازيك مش باينه ليه لاقيتي اي اكسسورات للجهاز ؟ انا امبارح عديت علي سيلكت كارفور ولسه ماننزلتش حاجه .
بخصوص الايباد فعلا زي ماقلتي بالظبط انا حاليا معايا الاتنين.. الايباد برامج حكايه سرعه لا تقارن والتتش لا يعلي عليه وبعد مانزلت IOS5 والجيلبريك بتاعه بقي في حريه كبيره وطبعا ما ننساش الجيم ومشاهده الافلام بدون قلق من البطاريه والاكسسورات حدث ولا حرج.

الجلاكسي تاب 7.7 تصميم ممتاز اول مره تتطلع من سا مسنج الشاشه مبهره وزن خفيف وعملي البطاريه ماشي حالها ومش مشكله يعني مش حتزعلك لو اقتصدت في الاستخدام وماجريتش ورا مغريات الويدجت والشاشات المتحركه وخلافه0 وميزه الفلاش في التصفح اللي مش مومجود في الايباد والبلوتوث وممكن تعمل مكالمات بس البرامج والجيم حتي الان مش في جوده الايباد والماركت علي قد حاله وعلشان تنزل الماركت الامريكي محتاج لفه الهاني كومب مش قوي والتتش ويز بتاع سامسنج فضيحه اول حاجه عملتها وقفته ونزلت لانشر تاني.

من كل الرغي واللت ده كله اتمني تكون حددت انه جهاز اللي يناسب استعمالك.
ازيك يا عمر لا والله ليسه منزل الاكسسوارات انا موصية في ابريم سان ستيفانو يكلموني اول لما ينزل خاجة الواحد مش عارف ينزل بالجهاز برة البيت
قديم 09-02-2012, 04:43 PM   #59
3zzzz
عضو نشط

اقتباس:
عنينا علشانك...
الايباد صناعه صيني تحت اشراف ابل واجود منتجات بدون عيوب علي الاطلاق من الناحيه دي حط في بطنك بطيخه صيفي
يدعم العربيه دعم كامل مع كيبورد عربي من غير اي مشكله
يتوصل علي الوندوز طبعا عن طريق الايتيونز
السكايب شغال ميه ميه شات ومكالمات فيديو
جزاك الله خير اخى عمر
لك رساله على الخاص
العضو التالي يشكر 3zzzz على مشاركته الطيبة ويطلب المزيد من هذه المشاركات الرائعة
قديم 09-02-2012, 04:44 PM   #60
Amr Abozied
عضو فعال

الحمد لله ...لو وصلتي لحاجه قوليلي وانا برضه لو لقيت حاجه حاقولك ايه رايك في الجراب اللي في الرابط دهSamsung Book Cover Case for Galaxy TAB 7.7 (P8 / GT-P8) #EFC-1E3NBEC - EXPANSYS United Arab Emirates

قديم 09-02-2012, 04:55 PM   #61
3zzzz
عضو نشط

الرسائل موقوفه للاسف

العضو التالي يشكر 3zzzz على مشاركته الطيبة ويطلب المزيد من هذه المشاركات الرائعة
قديم 09-02-2012, 05:31 PM   #62
lody1983
عضو مشارك

مشاركات الشكر: 72
شكر 37 مرات في 28 مشاركات

اقتباس:
لا ولا يهمك جرب زي ما انتا عايز
ها ايه اخر التطورات؟؟؟
الجهاز عجبك وكلوا تمام ولا اكتشفتى حاجة كدة ولا كدة؟؟؟

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 05:21 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 05:03 PM ---------

استاذ عمرو تسلم ايدك بجد
بس موضوع التليفون صناعة فيتنامى مش مخلياك تقلق؟؟
فى ناس كتير هنا بتقول ان التليفون الفيتنامى وحش وعيوبه كتير واقربها التتش بتاعوا سى
انت ايه رايك؟؟

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 05:24 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 05:21 PM ---------

بالنسبة للاسعار احنا فى مصر والحمد لله بنضرب على عنينا جامد اوى اوى اوى
انا لسة راجع من اسبانيا -مدريد
الاسعار هناك ارخص من السعوديه كمان مش هقولك من مصر
بس للاسف دماغى النضيفة مكنتش عايزة تشترى من هناك ( من الاخر الفلوس ما اسعفتش)

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 05:31 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 05:24 PM ---------

اقتباس:
وما هى صناعته ؟
والسكيب بيشتغل عليه ؟
هو واى فاى وبس؟؟ ولا معاه 3g
اقولك راى ليه تشترى تابلت واى فاى بس؟؟ مش فى كل مكان هيكون فى واى فاىصح
هاتى حاجة واى فاى و3g تقدر تدخل النت من اى مكان فى اى وقت
lody1983 غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 09-02-2012, 06:38 PM   #63
3zzzz
عضو نشط

عندك حق
الاسعار فى سيليكت
Apple iPad 2

قديم 09-02-2012, 08:29 PM   #64
Amr Abozied
عضو فعال

بصراحه تقفيل الجهاز ممتاز والتتش سريع جدا وقريب من اليباد وخصوصا بعد مركبت لانشر جديد مافيش اي عيوب في التقفيل. وفي الاخر هنا في مصر انت مضطر تشتري المتاح لاني بقلق من شرا اجهزه من النت التخليص والضرايب انت وحظك ولو فيه مشكله لا قدر الله حتخش في دوامه ده غير انك لازم تخش في موال التعريب.
الاسعاراللي شفتها في اسبانيا اما كنت هناك كانت كويسه بس للبلان اما المفتوح كان قريب من مصر وبرده الفلوس في الغربه بتفرق الواحد مش بيبقي عارف الظروف حتمشي معاه ازاي.

بنسبه للايباد انا معاك لو ٣ جي يبقي احسن لو حتكتفي باشتراك ٥٠ جنيه في الشهر بيساعد في الاماكن اللي مافيهاش واي فاي.
بالنسبه للشرا سيليكت من اغلي الاماكن ممكن بره يبقي ارخص سموحه مثلا ومتقلقش من ابل ان شاء الله مافيهاش مشاكل طالما العلبه مقفوله وعليها السوليفان بتاعها

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 08:29 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 08:22 PM ---------

Samsung Galaxy Tab 7.7 review (global edition) -- Engadget

ده رابط انجادجت فيه تقيم عام لسامسونج تاب٧.٧ والحمد لله مشكرين فيه جدا وبقولوا عليه اقوي تاب من ناحيه السرعه والبطاريه والشاشه نزل السوق لغايهه دلوقتي.

قديم 09-02-2012, 09:36 PM   #65
noura322
عضو متفاعل

اقتباس:
الحمد لله ...لو وصلتي لحاجه قوليلي وانا برضه لو لقيت حاجه حاقولك ايه رايك في الجراب اللي في الرابط دهSamsung Book Cover Case for Galaxy TAB 7.7 (P8 / GT-P8) #EFC-1E3NBEC - EXPANSYS United Arab Emirates
ااه حلوة شبة اللي كانت معايا للجالاكسي تاب الاولاني خالص
اول لما يكلموني هبغلك عاطول

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 11:27 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 11:16 PM ---------

Lody 1983
الصراحة الجهاز لحد دلوقتي جاااااامد جدي ههههه
مافيش اي مشاكل ظهرت فيه
انا حاسة انك قلقان من موضوع االصيني والفيتنامي دة انت عارف والله انا كان معايا الجالاكسي تاب الاول والجالاكسي 1 والجالاكسي نوت وكانو صناعة صيني والله مافيش اي مشاكل ظهرت معايا في الاجهزة الحمد الله
المهم تعامل الجهاز بتاعك كويس بس هههه عشان عارفة استخدام الولاد رهييييب تلاقي التاتش بطئ نتيجة لما بيتحط في الجيب من غير جراب وجنب المفاتيح
بس بص كاتقفيل ماافيش فرق خالص بين الصيني والفيتناني
المهم انك تقرأ كويس هنا في المنتدي عن اي مشاكل ظهرت للناس
ولما تيجي تشتري جرب الجهاز كوويس جدا
بالنسبة للاسعار احنا عندنا هنا الجشع ما شاء الله ماركة مسجلة انا مش عارفة التجار بيكسبوا اكتر من 300%
بس للاسف الواحد مضطر لاني مش بحب الشراء من برة خالص احب اشوف الحاجة قدامي واجربها بنفسي بدل بقي ما اشتري ويطلع الجهاز فيه مشاكل ادوخ السبع دوخات بقي علشان اصلحة
يلا يارب توفق في اختيار الجهاز

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 11:28 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 11:27 PM ---------

Lody 1983
الصراحة الجهاز لحد دلوقتي جاااااامد جدي ههههه
مافيش اي مشاكل ظهرت فيه
انا حاسة انك قلقان من موضوع االصيني والفيتنامي دة انت عارف والله انا كان معايا الجالاكسي تاب الاول والجالاكسي 1 والجالاكسي نوت وكانو صناعة صيني والله مافيش اي مشاكل ظهرت معايا في الاجهزة الحمد الله
المهم تعامل الجهاز بتاعك كويس بس هههه عشان عارفة استخدام الولاد رهييييب تلاقي التاتش بطئ نتيجة لما بيتحط في الجيب من غير جراب وجنب المفاتيح
بس بص كاتقفيل ماافيش فرق خالص بين الصيني والفيتناني
المهم انك تقرأ كويس هنا في المنتدي عن اي مشاكل ظهرت للناس
ولما تيجي تشتري جرب الجهاز كوويس جدا
بالنسبة للاسعار احنا عندنا هنا الجشع ما شاء الله ماركة مسجلة انا مش عارفة التجار بيكسبوا اكتر من 300%
بس للاسف الواحد مضطر لاني مش بحب الشراء من برة خالص احب اشوف الحاجة قدامي واجربها بنفسي بدل بقي ما اشتري ويطلع الجهاز فيه مشاكل ادوخ السبع دوخات بقي علشان اصلحة
يلا يارب توفق في اختيار الجهاز

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 11:36 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 11:28 PM ---------

اقتباس:
عندك حق
الاسعار فى سيليكت
Apple iPad 2
لو تقدر تستني شوية لحد شهر مارس كدة يبقي افضل لانه يقال انهم هيعلنو عن الاي باد 3
وطبعا كالمعتاد هينزل غالي جدا حتي ساعتها تلاقي الايباد 2 سعره نزل شويه عن دلوقتي
قديم 09-02-2012, 10:12 PM   #66
NSAA
عضو نشط

معلش بتقل عليكم ...
هو الجهاز ده مقارنة بال Samsung P6200 Galaxy Tab 7.0 Plus
هنلاقي فروق عاملة إزاي من الناحية العملية ... يعني أنا عارف فرق الحجم و السرعة ... بس هلاقي فروق عملياً في إيه
أصل الفرق في الفلوس كبير لصالح ال Samsung P6200 Galaxy Tab 7.0 Plus
فعايز أعلاف الفرق هيوفرلي إيه ؟

قديم 09-02-2012, 10:34 PM   #67
Amr Abozied
عضو فعال

اقتباس:
معلش بتقل عليكم ...
هنلاقي فروق عاملة إزاي من الناحية العملية ... يعني أنا عارف فرق الحجم و السرعة ... بس هلاقي فروق عملياً في إيه
الفرق في االرابط اللي انا حاطه في المشاركه السابقه ومن وجه نظري فرق كبير لصالح 7.7
العضو التالي يشكر Amr Abozied على مشاركته الطيبة ويطلب المزيد من هذه المشاركات الرائعة
قديم 09-02-2012, 10:57 PM   #68
noura322
عضو متفاعل

اقتباس:
معلش بتقل عليكم ...
هنلاقي فروق عاملة إزاي من الناحية العملية ... يعني أنا عارف فرق الحجم و السرعة ... ونبس هلاقي فروق عملياً في إيه
بص الصراحة ال7.7 اكيد افضل من ناحية وضوح الشاشة لانها سوبر اموليد بلاس ودي من افضل الشاشات و من ناحية البروسيسور كمان
والبطارية كمان افضل

لكن معتقدش انه هيبقي فرق فظييييع يعني فا انت جرب الجهازين وشوف انت هترتاح لي ايه بالظبط
العضو التالي يشكر noura322 على مشاركته الطيبة ويطلب المزيد من هذه المشاركات الرائعة
قديم 09-02-2012, 11:34 PM   #69
NSAA
عضو نشط

اقتباس:
بص الصراحة ال7.7 اكيد افضل من ناحية وضوح الشاشة لانها سوبر اموليد بلاس ودي من افضل الشاشات و من ناحية البروسيسور كمان
والبطارية كمان افضل

لكن معتقدش انه هيبقي فرق فظييييع يعني فا انت جرب الجهازين وشوف انت هترتاح لي ايه بالظبط

أنا متخيل كده برده ... يعني أنا مش هحس بالفرق غير و الإتنين جنب بعض ... بس لو ماشوفتش ال7.7 أو ما حطيتوش جنب ال7plus ... مش هحس بحاجة و ال7plus هيبقى شغال و ممتاز ... صح و لا أنا غلطان
قديم 10-02-2012, 12:32 AM   #70
noura322
عضو متفاعل

اقتباس:
أنا متخيل كده برده ... يعني أنا مش هحس بالفرق غير و الإتنين جنب بعض ... بس لو ماشوفتش ال7.7 أو ما حطيتوش جنب ال7plus ... مش هحس بحاجة و ال7plus هيبقى شغال و ممتاز ... صح و لا أنا غلطان
اه طبعا هيبقي شغال وشغال تمام كمان اصلها فروق مش جبارة يعني دي وجهة نظري يعني مثلا الفرق في السرعة في تصفح النت مش هتنام وتقوم تلاقيه ليسه بيحمل مثلا لا برضه هيكون سريع دة 1.2
فا شوف انترايه الانسب ليك
قديم 10-02-2012, 01:52 AM   #71
lody1983
عضو مشارك

مشاركات الشكر: 72
شكر 37 مرات في 28 مشاركات

نورا مع انك بنوته بس هسمع كلامك
مشكلتى ان التليفون هيجى من برة يا السعوديه يا الامارات وبأذن الله هيجى على نص الاسبوع الجاى
والى هيشترهولى علاقتوا بالتليفونات زى علاقتى انا كدة باللغة الصينى
وكل شويه يكبمنى يقولى فى صينى وفى فيتنامى , محل كذا بيقول الصينى احسن من الفيتنامى ومحل كذا بيقول العكس مع اختلاف السعر بردوا( ناصح بصراحة اوى فاكرنى عارف المحلات )
فعلشان كدة متردد اوى ولما اجيبوا باذن الله لو طلع فيه اى حوار هتكدر جامد تنين لانى هتضر انى ارجعوا البلد تانى وافضل قاعد مستنى لما يرجعلى سالم غانم
هتصدقينى انا عايز الصينى وقولتلوا نفض للفيتنامى دة
علشان كدة كنت بسال عمور على الفيتنامى
لما نشوف اخرتها بقى
ومن الاخر اول ما هجيبوا مش هسيبكوا فى حالكم هصدعلكم دماغكم , انا اول مرة امسسلك حاجة android فاستحملوا بقى

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 01:52 AM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 01:45 AM ---------

اقتباس:
فى المحلات الكبيرة فى القاهرة التليفون ال7plusعامل 4000 جنيه
وال7.7 عامل 4750 جنيه
طبعا فى محلات ارخص بيوصل الفرق ل500 جنيه
خلينا فى المتوسط الفرق بين التليفونني 500 جنيه يعنى مش كبير اوى
يبقى تشترى احدث حاجة افضل , دة راى انا
lody1983 غير متصل   رد مع اقتباس
العضو التالي يشكر lody1983 على مشاركته الطيبة ويطلب المزيد من هذه المشاركات الرائعة
قديم 10-02-2012, 08:44 AM   #72
Amr Abozied
عضو فعال

وده راي انا كمان وخصوصا لوبشتري الجهاز علشان يقعد معاك سنتين تلاته

قديم 11-02-2012, 12:27 PM   #73
NSAA
عضو نشط

أنا لقيت الـ 7 plus بسعر 3500 لكن الـ7.7 كان ب 4750 يعني فرق السعر 1250 جنية و الإثنين بالضمان

قديم 11-02-2012, 12:47 PM   #74
Amr Abozied
عضو فعال

انا اشتريت ال7.7 من غير ضمان 4300 وكان ال7 بلس 3300 والكلام دخ من اسبوعين من سموحه والعلبه كانت متسيله بستيكرز بتاع سامسونج وانا فتحت السيل بنفسي . 450 جنيه فرق كبير علشان الضمان بس في ناس بتحب تامن نفسها بيه وانا مش منهم صراحه.

قديم 11-02-2012, 01:27 PM   #75
NSAA
عضو نشط

طيب يا باشا ماهو الفرق لسه 1000 جنيه برده

طيب لو في أي فيديوهات على النت بتقارن و تشغل الإتنين جنب بعض و يكون باللإنجليزي ... يا ريت تدلني عليه ... علشان أنا لقيت اتنين ... واحد ألماني و التاني تقريباً إسرائيلي.
و أنا شاكرلك جداً تعاونك معايا

رد

العبارات الاستدلاليه
للايباد, مايكروسوفت, مطبوخ, الماركت, المكالمات, الايباد, الاندرويد, البطارية, العاب, ابل, ايباد, اندرويد, تاب, تحميل, galaxy, galaxy tab, جالاكسي تاب, map, ريستور, روم, روت, سامسونج, شراء, tab, نوت, نقل, كاميرا, كيبورد عربي