موقع الكمبيوتر الكفي
موقع الكمبيوتر الكفي

العودة   الكمبيوتر الكفي > الساعات الذكية والاجهزة القابلة للارتداء > الساعات الذكية والاجهزة القابلة للارتداء
انظمة المنتدى التقييم التجاري التعليمات قاعة المؤتمرات محرك البحث

للتذكير فقط ....

رسالة وداع للجميع واعلان اغلاق الموقع
رد

قديم 07-07-2016, 07:10 PM   #1
عضو جديد

مشاركات الشكر: 22
شكر 59 مرات في 31 مشاركات
بورت جديد اندرويد وير بتاريخ 6/ 7 / 2016

اعلن موقع المطورين عن ميلاد بورت جديد للاندرويد وير لساعه جير اس بتاريخ امس والبورت مستقر نوعا ما عن السابق وخاصه عند تفعيل خاصيه gps يقول المطور لامزيد من استهلاك البطاريه فالبطاريه اكثر ثبات وقوم من قبل ولكن تبقى خاصيه alway on بها مشكله فان لم يتم ايقافها بعد تثبيت السوفت فانها ستقوم بعمل ريستارت للساعه بالقوة لهادا يجب ايقاف الخاصيه ويقول ان السنسورات التى هى بالساعه اكثر ايجابيه من قبل والاداء اكثر سلاسه
طريقه التثبيت
ان كان قادم من البورت السابق فلا حاجه لعمل اى فورمات لا قبل ولا بعد التثبيت
وان كنت جديد فى استعمال الاندرويد وير فلابد من تنزيل ريكوفرى وبعدين تثبيت البورت يتم التثبيت باستخدام الاودن ولابد من عمل فورمات او وايب داتا قبل وبعد تثبيت البورت وهادا ما ينصح به المطور وشكرا للجميع اسألكم الدعاء

رابط البورت

https://mega.nz/#!QNABnCRJ!blKdj2t7L...dgoF3SEKol44_Q
elsayed_reda غير متصل   رد مع اقتباس
عدد 2 من الاعضاء يشكرون elsayed_reda على مشاركته الطيبة ويطلبون المزيد من هذه المشاركات الرائعة ويدعون له بالتوفيق

اخر 5 مواضيع للعضو elsayed_reda
الموضوع الاقسام الرد الاخير للعضو الردود مشاهده اخر مشاركة
والان وكما وعدتكم بورت الاندرويد على ساعه جير اس... الساعات الذكية والاجهزة القابلة للارتداء morsyvmm 7 9032 10-08-2016 01:33 PM
كرينل لعلاج مشكله اليطاريه وخاصيه always on فى... الساعات الذكية والاجهزة القابلة للارتداء ياسين الشلف 4 5065 15-07-2016 05:09 PM
بورت جديد اندرويد وير بتاريخ 6/ 7 / 2016 الساعات الذكية والاجهزة القابلة للارتداء ياسين الشلف 9 5090 07-07-2016 07:10 PM

اعلان

قديم 07-07-2016, 11:14 PM   #2
ahmad128345
عضو نشط

مشاركات الشكر: 240
شكر 327 مرات في 181 مشاركات

شكراً لك

جاري التحميل

واصل ابداعك

ahmad128345 غير متصل   رد مع اقتباس
العضو التالي يشكر ahmad128345 على مشاركته الطيبة ويطلب المزيد من هذه المشاركات الرائعة
قديم 10-07-2016, 08:32 PM   #3
ياسين الشلف
عضو جديد

الصورة الرمزية ياسين الشلف

مشاركات الشكر: 28
شكر 3 مرات في 2 مشاركات

الرابط مش شغال يا غالي وتأكد بنفسك لو مش مصدق

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 08:32 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 07:57 PM ---------

البورت رقم 40 للاندرويد العاديكنت بتقول انه بينزل بعد ملف السوفت الاساسي ال 31 وانا الان نزلت ال40 من غير ما انزل السوفت واشتغل .. ونزلت اندرويد وير وما عرفت ارد على اي اتصال والان رجعت للاندرويد العادي 40
عاوز اجرب البورت الجديد للاندرويد وير بحكم انها افضل للبطارية .. والاندرويد العادي عيبه انه بياكل البطارية
منتظر ردك يا غالي

ياسين الشلف غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 11-07-2016, 01:19 AM   #4
elsayed_reda
عضو جديد

اولا مفيش مشكله بس البورت الاساسى كان مش عارف 30 او 31 والسوفتات المكمله كل البورتات اللى بعده هينزل ال40 ومالوا بس هتلاقيه فى بعض العيوب التقنيه فى السوفت وعلى العموم طالما اشتغل معاك مفيش مشكله وفعلا البطاريه فى العادى تعبانه جدا والساعه بتسخن عند شبكها بالواى فاى ولكن فى نظرى هو احلى من الوير بكتير معاك تليفون كامل فى ايدك وعلى فكرة بعد كل مواضيعى دى انا رجعت للتايزن تانى وكل ما اشتاق اروح شويه للاندرويد وشويه للوير يعنى بشكل عشان ما ازهقش بس بردوا فى الاخر انا عاوز كل امكانيات الساعه فبستقر على التايزن اما بالنسبه للاندرويد وير ما بيردش على المكالمات لان الساعات اللى نازله بالندرويد وير لاتدعم المكالمات او السماعات الخارجيه بالاخص هو كل اللى بتعمله بتعرف مين المتصل عليك وممكن تقفل فى وشه اما لو فتحت مش هتلاقى صوت فى الساعه الصوت فى التليفون زى المكالمه العاديه وبالنسبه للبطاريه فهى فعلا اكتر استقرار وكانك شايل ساعه هواوى او غيرها هى كل اللى بيفرق عن التايزن انه برامجه اكتر واوسع شويه اما امكانيات الساعه لا تعمل للاسف الا على التايزن فقط وانا معاكوا لو ظهر اى جديد هوافيكم ان شاء الله ومبروك يا حج على انك نزلت السوفت للساعه تمنياتى بالتوفيق واسالك الدعاء

العضو التالي يشكر elsayed_reda على مشاركته الطيبة ويطلب المزيد من هذه المشاركات الرائعة
قديم 11-07-2016, 01:30 AM   #5
ياسين الشلف
عضو جديد

شكر 3 مرات في 2 مشاركات

طيب بخصوص الرابط اللي انتا نشرته ف الموضوع هنا بقولك مش شغال ممكن تحمله ع موقع ميديا فاير لو تكرمت

قديم 11-07-2016, 06:44 PM   #6
elsayed_reda
عضو جديد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elsayed_reda مشاهدة المشاركة
اعلن موقع المطورين عن ميلاد بورت جديد للاندرويد وير لساعه جير اس بتاريخ امس والبورت مستقر نوعا ما عن السابق وخاصه عند تفعيل خاصيه gps يقول المطور لامزيد من استهلاك البطاريه فالبطاريه اكثر ثبات وقوم من قبل ولكن تبقى خاصيه alway on بها مشكله فان لم يتم ايقافها بعد تثبيت السوفت فانها ستقوم بعمل ريستارت للساعه بالقوة لهادا يجب ايقاف الخاصيه ويقول ان السنسورات التى هى بالساعه اكثر ايجابيه من قبل والاداء اكثر سلاسه
طريقه التثبيت
ان كان قادم من البورت السابق فلا حاجه لعمل اى فورمات لا قبل ولا بعد التثبيت
وان كنت جديد فى استعمال الاندرويد وير فلابد من تنزيل ريكوفرى وبعدين تثبيت البورت يتم التثبيت باستخدام الاودن ولابد من عمل فورمات او وايب داتا قبل وبعد تثبيت البورت وهادا ما ينصح به المطور وشكرا للجميع اسألكم الدعاء

رابط البورت

https://mega.nz/#!QNABnCRJ!blKdj2t7L...dgoF3SEKol44_Q
دة رابط البورت القديم وقف فعلا

https://mega.nz/#!NVBUVLCB!FbwSoRHHD...pqasXaQLqKlDj4
العضو التالي يشكر elsayed_reda على مشاركته الطيبة ويطلب المزيد من هذه المشاركات الرائعة
قديم 11-07-2016, 10:55 PM   #7
ياسين الشلف
عضو جديد

شكر 3 مرات في 2 مشاركات

جزاكم الله خيرا يا صديقي
ممكن تعرفنا ايه مميزات البورت ده هل فيه خاصية استقبال الاتصال ولا لسة ما اتصلحتش ؟؟ طمنا يا غالي

قديم 12-07-2016, 05:48 AM   #8
ياسين الشلف
عضو جديد

شكر 3 مرات في 2 مشاركات

انا جربت البورت الجديد ف الساعة ..زاد عليها فقط متصفح جوجل ولا يفتح اصلا ..
واتصالها بالجهاز ضعيف جدا وكل شوية تفصل اتصالها بالنت
ولم تحل مشكلة استقبال الاتصالات ..
مشكور اخي الكريم على مجهودك لو فيه جديد بخصوص روم اندرويد العادي وافيني .. انا استقريت على لولي بوب العادي .. عاوزينك تشوف لينا روم جديدة تكون اقتصادية ف صرف البطارية .. جزاك الله خيرا

قديم 12-07-2016, 05:18 PM   #9
elsayed_reda
عضو جديد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ياسين الشلف مشاهدة المشاركة
انا جربت البورت الجديد ف الساعة ..زاد عليها فقط متصفح جوجل ولا يفتح اصلا ..
واتصالها بالجهاز ضعيف جدا وكل شوية تفصل اتصالها بالنت
ولم تحل مشكلة استقبال الاتصالات ..
مشكور اخي الكريم على مجهودك لو فيه جديد بخصوص روم اندرويد العادي وافيني .. انا استقريت على لولي بوب العادي .. عاوزينك تشوف لينا روم جديدة تكون اقتصادية ف صرف البطارية .. جزاك الله خيرا
على فكرة البورت مفيهوش اى مشاكل ولا اتصال بالانترنت ضعيف ولا فصل ولا اى حاجه والبورت بيفتح كويس جدا وشغال مليون الميه على الساعه وانا جربته اكتر من يومين ابقى قولى انت نزلته ازاى ممكن يكون فى حاجه غلط عندك وبالنسبه للاندرويد العادىوالله لسه ما فى اى تطورات ولا جديد هما عملوا البورت دة وكان الاخير ووقفوا عنده وانا اى جديد هنزلوا من غير كلام وبالنسبه لصرف اليطاريه ممكن تنزل اداة xposed وبرنامج greenify لايقاف البرامج اللى بتستهلك البطاريه فى الخلفيه وكمان برنامج sdmaid لازاله بعض البرامج الغير مهمه فى النسخه وبالنسبه للبرامج دى لازملها رووت وعشان تعمله لازم تنزل نسخه superuser v2.46.zip وتفلشها بالريكوفرى وبكده استمتع يا مان وادعيلى. واوعى تنسي ان ذاكرة الساعه كلها 4 جيجا منهم 2 سوفت بقالك 2 جيجا عشان ما تملاهم والدنيا تبوظ عندك عشان كده الغى بعض البرامج اللى فى السوفت ببرنامج sdmaid بالتوفيق يا بطل
هو انت مش شايف انى انا وانت بس اللى متفاعلين فى المنتدى دة وكله بيدخل يبص ويجرى ههههههه على العموم انا بعمل كده لوجه الله ولا منتظر اى شكر من حد وربنا يوفق الجميع
قديم 13-07-2016, 06:04 AM   #10
ياسين الشلف
عضو جديد

شكر 3 مرات في 2 مشاركات

تقدر تتواصل معايا ع ا لفيس بنفس اسمي هنا ع المنتدى .. انا من عشاق الاندرويد وبحب اتعلم كل جديد .. اشكرك يا عمي سيد تعبتك معايا انا عارف
وبخصوص تنزلي للاندرويد وير فعلا انا كنت ناسي الكرينال ما فلشتوش ..
وحاليا مستقر ع روم cm12 لحد ما تجيب لينا حاجه جديدة تكون افضل وافضل ..
جزاك الله خيرا يا غالي وما تنساش تضيفني

رد

العبارات الاستدلاليه
gps, الاندرويد, البطارية, اندرويد