موقع الكمبيوتر الكفي
موقع الكمبيوتر الكفي

العودة   الكمبيوتر الكفي > الساعات الذكية والاجهزة القابلة للارتداء > الساعات الذكية والاجهزة القابلة للارتداء
انظمة المنتدى التقييم التجاري التعليمات قاعة المؤتمرات محرك البحث اجعل جميع المنتديات مقروءة

للتذكير فقط ....

رسالة وداع للجميع واعلان اغلاق الموقع
رد

قديم 09-07-2016, 12:45 PM   #1
عضو فعال

مشاركات الشكر: 3
شكر 157 مرات في 116 مشاركات
استفسار بخصوص نظارة سامسونج gear vr

بالامس اشتريت جوال جالكسي اس 7 ايدج واعطوني معه نظارة سامسونج gear vr
وهناك عدة استفسارات ياليت اجد الجواب عندكم

1- هناك برامج vr وجدتها في قوقل بلاي ، وقمت بتحميلها على جوالي الإس 7 ايدج وعندما ركبت الجوال على النظارة لم أجد هذه البرامج؟ فكيف أجدها

2- هناك مقاطع 360 في اليوتيوب ، فكيف اشاهدها من خلال النظاره

3- ياليت تنصحوني بأفضل البرامج لنظافة Samsung gear vr

facebook غير متصل   رد مع اقتباس

اخر 5 مواضيع للعضو facebook
الموضوع الاقسام الرد الاخير للعضو الردود مشاهده اخر مشاركة
محتار بين جالكسي فولد وجالكسي نوت ١٠ بلس منتدى هواتف Google Android العام mamdohtroj 3 6292 27-01-2020 09:46 AM
استفسار بخصوص نظارة سامسونج gear vr الساعات الذكية والاجهزة القابلة للارتداء amirsat 7 10072 09-07-2016 12:45 PM
سويت فورمات والجهاز عليه آيكلاود ، والرقم السري... منتدى أجهزة الايفون iPhone العام القيصر العراقي 7 3750 23-06-2016 04:53 AM
أين أجد جالكسي اس 7 بتخزين داخلي 64 جيجا في... منتدى هواتف Google Android العام ooiiabadyiioo 2 2287 17-06-2016 09:05 AM
هل جالكسي اس 7 شريحتين يعتبر فل اكتف منتدى هواتف Google Android العام أAbaHamza 3 3188 21-05-2016 03:12 AM

اعلان

قديم 09-07-2016, 10:10 PM   #2
elsayed_reda
عضو جديد

مشاركات الشكر: 22
شكر 59 مرات في 31 مشاركات

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة facebook مشاهدة المشاركة
بالامس اشتريت جوال جالكسي اس 7 ايدج واعطوني معه نظارة سامسونج gear vr
وهناك عدة استفسارات ياليت اجد الجواب عندكم

1- هناك برامج vr وجدتها في قوقل بلاي ، وقمت بتحميلها على جوالي الإس 7 ايدج وعندما ركبت الجوال على النظارة لم أجد

هذه البرامج؟ فكيف أجدها

2- هناك مقاطع 360 في اليوتيوب ، فكيف اشاهدها من خلال النظاره

3- ياليت تنصحوني بأفضل البرامج لنظافة Samsung gear vr

بالنسبه لطلب حضرتك مفيش حاجه اسمها برامج تنظيف انت اللى بتنضف العدسات بايدك كل ما تحس انه موسخه وكمان مش هتظهر النضارة الا بتثبيت برنامج ocolus وهشان تنزله اشبك النضارة بالهاتف وانت مفعل بيانات الانترنت عليه هتلاقى رساله ترحيب من النضارة وامر بتنزيل البرنامج الاساسى للنضارة ساعتها اخلع الهاتف من النضارة واكمل برنامج التنزيل وبعدين اشبك النضارة بعد التنزيل والتثبيت وعيش مع البرامج والالعاب والفيديوهات اللى بتاخد العقل وبعدين معظم برامج المتجر ولا لها اى لازمه ولا بتشتغل اصلا على الساعه نزل البرمج من على متجر ocolus بس عشان تضمن انها شغاله وهتلاقى فيديوهات على المتجر بتخطف العقل اسف على الاطاله اسالك الدعاء
تقبل تحياتى
elsayed_reda غير متصل   رد مع اقتباس
العضو التالي يشكر elsayed_reda على مشاركته الطيبة ويطلب المزيد من هذه المشاركات الرائعة
قديم 10-07-2016, 10:49 AM   #3
facebook
عضو فعال

يعطيك العافيه أخي

بس إنت فهمتني غلط بخصوص برامج التنظيف
انا في النقطه رقم 3 قلت بالخطأ برامج النظافه واللي اقصده برامج النظاره

طيب اخوي هل يوجد متجر غير ocolus
يعني الآن في متجر قوقل بلاي ومتجر سامسونج برامج خاصه للنظاره، يعني مجرد ماتكتب vr راح تطلع معاك برامج كثيره
فكيف ممكن تشغيلها من خلال النظاره
أيضا في اليوتيوب مجرد ماتكتب 360 vr راح تطلع معاك مقاطع كثيره ، فكيف ممكن تشغيلها من خلال النظاره

والله يعطيك العافيه

قديم 18-07-2016, 10:32 PM   #4
elsayed_reda
عضو جديد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة facebook مشاهدة المشاركة
يعطيك العافيه أخي

بس إنت فهمتني غلط بخصوص برامج التنظيف
انا في النقطه رقم 3 قلت بالخطأ برامج النظافه واللي اقصده برامج النظاره

طيب اخوي هل يوجد متجر غير ocolus
يعني الآن في متجر قوقل بلاي ومتجر سامسونج برامج خاصه للنظاره، يعني مجرد ماتكتب vr راح تطلع معاك برامج كثيره
فكيف ممكن تشغيلها من خلال النظاره
أيضا في اليوتيوب مجرد ماتكتب 360 vr راح تطلع معاك مقاطع كثيره ، فكيف ممكن تشغيلها من خلال النظاره

والله يعطيك العافيه
بص يا نجم معظم البرامج اللى على المتجر لا تدعم النظارة انا جربت كتير اوى منها هى اسم بس وكمان لو عاوز تعرف انها شغاله والا لا اولا البرامج الخاصه بالنظارة لا توجد لها ايقونه على الهاتف بتبقى موجودة فى ملف oculus زى برامج التايزن بالضبط ولو عاوز جرب برامج المتجر هتفضل تثبت وفى الاخر لا شئ ولا كانك عملت حاجه ومش عارف دى لنظارة ساميونج والا للclipboard بتاعه جوجل على العموم جرب ولو لقيت حاجه شغاله فيدنا اما بالنسبه لليوتيوب هتدخل برامج النظارة هتلاقى علامه المتصفح ادخل عليها واكتب youtube.com وهيفتح الموقع واكتب فى مربع ال searchاللى انت عاوزة ولكن الاسف الكتابه باللغه english بس وبحثك هيكون كده واليوتيوب ممكن يجيبلك البحث موافق للعربى على العموم فى برنامج زى ما قلتلك لسامسونج على ما اعتقد اسمه samsung vr video ثبته وهتشوف العجايب على النظارة عذرا للتاخير بسبب الظروف
قديم 19-07-2016, 02:07 AM   #5
facebook
عضو فعال

يعطيك ألف عافيه يا سيد رضا

قديم 06-08-2016, 08:25 PM   #6
mohamed eddeb
عضو فعال

الصورة الرمزية mohamed eddeb

مشاركات الشكر: 441
شكر 1,478 مرات في 493 مشاركات

للرفع .. نفس المشكلة عندي أريد تشغيل تطبيقات الواقع الإفتراضي بعيدا عن oculud على نظارة سامسونج

mohamed eddeb غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 07-08-2016, 12:46 PM   #7
elsayed_reda
عضو جديد

[QUOTE=mohamed eddeb;5069676]للرفع .. نفس المشكلة عندي أريد تشغيل تطبيقات الواقع الإفتراضي بعيدا عن oculud على نظارة سامسونج

السلام عليكم اخى يا سيدى العزيز يا جماعه الى كل حاملى النظارة مفيش اى سبيل الا برنامج ouculs للنظارة مش جديد على سامسونج انها تجعل منتجها قاصر على برامج معينه وانا شايف ان معظم برامج المتجر تفى بالغرض اما البرامج الموجوده على جوجل بلاى ارى انها عقيمه بعض الشئ ولو عاوز تجرب هات google card board نظارة جوجل الكرتون ولا ليها اى لازمه البرامج المتاحه ليها على المتجر سيئه جدا بصراحه انا شايف ان النظارة برامجها كافيه ولكن للاسف معظم البرامج الكويسه بفلوس انا كل استخداماتى للنظارة بتفرج على افلام بتقنيه 3 دى تحفه فنيه كانك عايش داخل الفيلم وفى مواقع كتير تتيح تحميل الافلام الثرى دى
وكمان برنامج samsung vr حلو جدا فى الفيديوهات ال360 مليان فيديوهات او على الموقع samsungvr.com ممكن تدخلوا من المتصفح بتاع النظارة وتعيش وبعدين امكانيات النظارة برضوا محدودة ولو عاوز تجرب حاجه عاليه جدا جدا جدا ممكن تشترى النظارة تبع شركه atheer lab مش نظارة دى دنيا تانيه والله وادحل واشوف على العموم انا عارف انى طولت عليك بس حبيت انقل لك تجربتى مع النظارة ولك منى ارق التحيه

قديم 16-02-2017, 09:46 PM   #8
amirsat
عضو اساسي

الصورة الرمزية amirsat

مشاركات الشكر: 2,336
شكر 2,134 مرات في 1,214 مشاركات

[QUOTE=elsayed_reda;5069833]

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed eddeb مشاهدة المشاركة
للرفع .. نفس المشكلة عندي أريد تشغيل تطبيقات الواقع الإفتراضي بعيدا عن oculud على نظارة سامسونج

السلام عليكم اخى يا سيدى العزيز يا جماعه الى كل حاملى النظارة مفيش اى سبيل الا برنامج ouculs للنظارة مش جديد على سامسونج انها تجعل منتجها قاصر على برامج معينه وانا شايف ان معظم برامج المتجر تفى بالغرض اما البرامج الموجوده على جوجل بلاى ارى انها عقيمه بعض الشئ ولو عاوز تجرب هات google card board نظارة جوجل الكرتون ولا ليها اى لازمه البرامج المتاحه ليها على المتجر سيئه جدا بصراحه انا شايف ان النظارة برامجها كافيه ولكن للاسف معظم البرامج الكويسه بفلوس انا كل استخداماتى للنظارة بتفرج على افلام بتقنيه 3 دى تحفه فنيه كانك عايش داخل الفيلم وفى مواقع كتير تتيح تحميل الافلام الثرى دى
وكمان برنامج samsung vr حلو جدا فى الفيديوهات ال360 مليان فيديوهات او على الموقع samsungvr.com ممكن تدخلوا من المتصفح بتاع النظارة وتعيش وبعدين امكانيات النظارة برضوا محدودة ولو عاوز تجرب حاجه عاليه جدا جدا جدا ممكن تشترى النظارة تبع شركه atheer lab مش نظارة دى دنيا تانيه والله وادحل واشوف على العموم انا عارف انى طولت عليك بس حبيت انقل لك تجربتى مع النظارة ولك منى ارق التحيه
ممكن طريقة مشاهدة الافلام 3d على نظارة gear vr ؟
amirsat غير متصل   رد مع اقتباس
رد

العبارات الاستدلاليه
samsung, برامج, جالكسي, سامسونج, قوقل