موقع الكمبيوتر الكفي
موقع الكمبيوتر الكفي

العودة   الكمبيوتر الكفي > منتديات Google Android > منتدى هواتف Google Android العام > منتدى ترقيات هواتف Google Android > قسم ترقيات أجهزة Samsung بنظام Google Android
التسجيل انظمة المنتدى التقييم التجاري التعليمات قاعة المؤتمرات محرك البحث

للتذكير فقط ....

رسالة وداع للجميع واعلان اغلاق الموقع
رد

قديم 10-11-2015, 09:06 PM   #1
عضو فعال

مشاركات الشكر: 349
شكر 355 مرات في 209 مشاركات
مشكلة في جهازي الجديد ايدج 6 بلس

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

مشكلة في جهازي الجديد ايدج 6 بلس عندما تكون الشاشة في وضع السكون واحاول استخدم الجهاز يعلق تقريباً لمدة 20 ثانيه وصارتلي اكثر من مره

مع العلم اني اول جهاز استخدمته اندرويد nexus one واستخدمت جالكسي 1 و 2 و3 ومن بعدها تبت من استخدام اجهزت سامسونج بسبب التهنيج
وماعرف شو الي بلاني بلجلكسي ايدج 6

roma boy غير متصل   رد مع اقتباس

اخر 5 مواضيع للعضو roma boy
الموضوع الاقسام الرد الاخير للعضو الردود مشاهده اخر مشاركة
جهازي 6ايدج بلس حدثته 7.0 اريد ارجع لي لصدار... قسم ترقيات أجهزة Samsung بنظام Google Android torbani 10 1602 22-03-2017 09:13 PM
مساعدتكم في تركيب كيبورد ومتصفح سامسونج لجهاز HTC... قسم ترقيات أجهزة HTC بنظام Google Android Nooruddeen 5 3534 09-01-2017 11:56 PM
مشكلة في جهازي الجديد ايدج 6 بلس قسم ترقيات أجهزة Samsung بنظام Google Android Emadelshami 8 2570 10-11-2015 09:06 PM
مساعده في عمل روت لجهاز htc desire eye 5.0 قسم ترقيات أجهزة HTC بنظام Google Android QudamahLinux 3 2322 06-05-2015 10:54 AM
ساعدوني روت لل htc one m7 بدون كمبيوتر شكرا قسم ترقيات أجهزة HTC بنظام Google Android SAYED221 4 4299 16-07-2014 08:01 PM

اعلان

قديم 11-11-2015, 09:35 AM   #2
KIQ
عضو جديد

الصورة الرمزية KIQ

مشاركات الشكر: 43
شكر 11 مرات في 8 مشاركات

عندي نفس جهاز بالعكس جهاز رائع لا يوجد اي تعليق عندي

KIQ غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 11-11-2015, 01:26 PM   #3
Emadelshami
عضو مشارك

مشاركات الشكر: 10
شكر 39 مرات في 27 مشاركات

يوجد تليفونات من ايدج بلاس و نوت 5 بها هذه المشكله أنا أشتريت نوت 5 نسخه 64 و بعته بعدها بأسبوع والله لهذا التجمد الغريب و صاحبي معه ايدج بلس 64 و يوجد به نفس المشكله فلا تتعب قلبك يأخي بعمل فورمات او ويب للكاش لانه هيعلق برده

http://www.ce4arab.com/vb7/showthread.php?t=615102

http://www.ce4arab.com/vb7/showthread.php?t=613687

Emadelshami غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 11-11-2015, 03:58 PM   #4
waelnazeer601
عضو نشط

الصورة الرمزية waelnazeer601

مشاركات الشكر: 246
شكر 322 مرات في 186 مشاركات

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Emadelshami مشاهدة المشاركة
يوجد تليفونات من ايدج بلاس و نوت 5 بها هذه المشكله أنا أشتريت نوت 5 نسخه 64 و بعته بعدها بأسبوع والله لهذا التجمد الغريب و صاحبي معه ايدج بلس 64 و يوجد به نفس المشكله فلا تتعب قلبك يأخي بعمل فورمات او ويب للكاش لانه هيعلق برده

ما فيش داعي لسياسه التكريه ...هو خلاص اشترى الموبايل والهاتف من العمالقه واقوي هواتف انظمه الاندرويد وعايز حضرتك تفرق بين المشاكل الفرديه والعامه وسبق وقولت قبل كده ف موضوع مشابه منعا للتكرار انا عموما عندي اكتر من صديق معاهم نوت 5 مافيش حد اشتكي نهائي وبسم الله ما شاء الله الجهاز جبار وانا شخصيا كنت مستني النوت 5 ولكن لما شوفته وشوفة عيوبه من وجهه نظري قررت اشتري النوت 4 ..
مبروك علي الهاتف اخي الفاضل وربنا يكفيك شره وعموما انا سبق ليا ورديت قبل كده في موضوع مشابه لموضوعك ..تحياتي
وده رابط الموضوع
waelnazeer601 غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 11-11-2015, 07:28 PM   #5
Emadelshami
عضو مشارك

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waelnazeer601 مشاهدة المشاركة
ما فيش داعي لسياسه التكريه ...هو خلاص اشترى الموبايل والهاتف من العمالقه واقوي هواتف انظمه الاندرويد وعايز حضرتك تفرق بين المشاكل الفرديه والعامه وسبق وقولت قبل كده ف موضوع مشابه منعا للتكرار انا عموما عندي اكتر من صديق معاهم نوت 5 مافيش حد اشتكي نهائي وبسم الله ما شاء الله الجهاز جبار وانا شخصيا كنت مستني النوت 5 ولكن لما شوفته وشوفة عيوبه من وجهه نظري قررت اشتري النوت 4 ..
مبروك علي الهاتف اخي الفاضل وربنا يكفيك شره وعموما انا سبق ليا ورديت قبل كده في موضوع مشابه لموضوعك ..تحياتي
وده رابط الموضوع
اولا هو حضرتك من سامسونج ؟ و بعدين سياسه تكريه ايه انا بقول للأخوة اللي حصل معي بالنسبه للتهنيج و مشاكل فرديه ازاي و ردود العديد من الأعضاء عندهم نفس المشكلة و ازاي جهاز جبار و اشتريت انت في الاخر نوت 4 , انه منتدي عام و للكل الحق في ابداء رايه و يستحسن انه كان له تجربه مع الجهاز فعليا , مشكور
قديم 11-11-2015, 08:06 PM   #6
waelnazeer601
عضو نشط

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Emadelshami مشاهدة المشاركة
اولا هو حضرتك من سامسونج ؟ و بعدين سياسه تكريه ايه انا بقول للأخوة اللي حصل معي بالنسبه للتهنيج و مشاكل فرديه ازاي و ردود العديد من الأعضاء عندهم نفس المشكلة و ازاي جهاز جبار و اشتريت انت في الاخر نوت 4 , انه منتدي عام و للكل الحق في ابداء رايه و يستحسن انه كان له تجربه مع الجهاز فعليا , مشكور
لا والله يا فندم انا مش من سامسونج ولا حاجه انا بس معايا زد الترا وكنت بالفعل مستني النوت 5 ولما شوفت الجهاز ومسكته لاحظت فيه عدد من العيوب وده زي مقولت سابقا من وجهه نظري مثل عدم دعمه للذاكرة والاهم من كده خامه الجهاز الخلفية قابله للكسر بنسبه كبيره لكونها زجاج جوريلا جلاس 4 بالاضافه الي عدم قابليه البطارية للازاله ودي بالنسبالي انا عيوب فقررت ان اشتري النوت 4 وده مايمنعش ان النوت 5 والاس 6 ايدج بلاس هواتف عملاقه فعلا وتتميز بالسرعه والخفه ..وتقدر تقول انا فعليا وعمليا استعملت النوت 5 وعجبني جدا اداءه الملحوظ عن النوت 4 واللي يقول عكس كده هقوله تمهل وامسك تاني النوت 5 واحكم بعد كده .
انا مع حضرتك يا فندم ان كل واحد حر ف رايه شرط التزام اداب الحوار وانا كان الواضح من حديثي ان العضو المحترم خلاص اشتري الموبايل فماينفعش افضل اقوله جهازك مش كويس ده ف عيب وغيره انا بكده بحمل علي نفسيته وهاخليه يكره الموبايل بالرغم انه فعلا هاتف عملاق وزي محضرتك عارف ان ف مشاكل فرديه ماينفعش نعممها وعموما اخي الفاضل مافيش جهاز كامل متكامل ودي كانت وجهه نظري الشخصيه ..عموما اخي الكريم انا لم اقصد اي اهانه لشخصكم الموقر ولك مني كامل التحية
قديم 11-11-2015, 08:25 PM   #7
Emadelshami
عضو مشارك

أخي الكريم وائل أنا أعلم جيدا أنك لا اقصد أي اهانه في اسلوب الحوار و لكن

أنا كان معي نوت 5 نسخه 64 جيجا بالنسبه للمساحه فهي تغني عن مدخل الذاكره و الباور بنك يغني عن تغيير للبطاريه و بنسبه كبيره التليفون يوضع في جراب حمايه له و علي غير العاده له جرابات كثيره ارمور و غيرها.
التهنيج اللي بيتكلم عنه الأعضاء و اللي أنا قبلته شخصيا فعلا ملوش اي علاقه بالبرامج المستخدمه لأني من مرات الفورمات استخدمت الجهاز بالبرامج العاديه المعتمده و كانت نفس النتيجه, و تحديث الجهاز سواء نوت 5 أو اس 6 بلس الذي كان بحجم 144 ميجا لم يحل شيء, و لعدم ضياع وقت السائل في عمل فورمات و ويب للكاش فبنقل لهم التجربه و بالنسبه للي اشتري الجهاز يمكن بيعه و تغييره عادي لانه مش شقة و بالنسبه لنجاح هذا الهاتف لم أري هاتف بحياتي بينزل 35 دينار في أقل من شهر و مشكور أخي الكريم تحياتي لك

قديم 11-11-2015, 08:46 PM   #8
waelnazeer601
عضو نشط

اخي الكريم مش معني ان سعر الهاتف بينزل يبقي كده ف مشاكل ف الجهاز ف الوقت الحالي السوق تقريبا وصل لمرحله التشبع ولا يخفي وجود شركات مصنعه بتتنافس بشراسه وبقوه وتتميز بجوده عاليه وبأسعار اقل من سامسونج وخاصة النوت 5 لم يقدم طفره سوي مميزات القلم والتغيير الجذري الغير معتاد من فئه النوت و6 او النوت ايدج والبلاس لم يقدمو طفره سوى الشاشه المنحنية التي لم تلاقي اعجاب الكثير وانا من ضمنهم ولا يخفي عن سيادتكم وجود بعض الاعطال والمشاكل يكون طرف فيها مستخدم الجهاز ..
سعدت وشرفت بالحديث معك ولك مني التحيه وانت تعلم اخي الكريم الاختلاف ف الرأى لا يفسد للود قضية ...
Sent from my SM-N910C using ce4arab mobile app

قديم 11-11-2015, 09:00 PM   #9
Emadelshami
عضو مشارك

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waelnazeer601 مشاهدة المشاركة
اخي الكريم مش معني ان سعر الهاتف بينزل يبقي كده ف مشاكل ف الجهاز ف الوقت الحالي السوق تقريبا وصل لمرحله التشبع ولا يخفي وجود شركات مصنعه بتتنافس بشراسه وبقوه وتتميز بجوده عاليه وبأسعار اقل من سامسونج وخاصة النوت 5 لم يقدم طفره سوي مميزات القلم والتغيير الجذري الغير معتاد من فئه النوت و6 او النوت ايدج والبلاس لم يقدمو طفره سوى الشاشه المنحنية التي لم تلاقي اعجاب الكثير وانا من ضمنهم ولا يخفي عن سيادتكم وجود بعض الاعطال والمشاكل يكون طرف فيها مستخدم الجهاز ..
سعدت وشرفت بالحديث معك ولك مني التحيه وانت تعلم اخي الكريم الاختلاف ف الرأى لا يفسد للود قضية ...
Sent from my SM-N910C using ce4arab mobile app
انا أعلم بوجود منافسه في السوق للشركات و المواصفات و لكن سعر الجهاز اليوم 170 دينار للنسخه 32 في المقابل 140 دينار للنوت 4 و التغير للشاشه و الكاميرا و البصمه و المعالج و الرام موجود و لكن نزول سعره بشكل كبير اكيد وراه شيء ما علي العموم أتمني حل من سامسونج بشأن هذه المشكله لان خلاف هذا الهاتف جميل و أكيد اختلاف الرأي لا يفسد للود قضية أخي الحبيب تقبل تحياتي..
رد

العبارات الاستدلاليه
nexus, اندرويد, جالكسي, سامسونج