موقع الكمبيوتر الكفي
موقع الكمبيوتر الكفي

العودة   الكمبيوتر الكفي > منتديات Google Android > منتدى هواتف Google Android العام > منتدى ترقيات هواتف Google Android > قسم ترقيات أجهزة Samsung بنظام Google Android
انظمة المنتدى التقييم التجاري التعليمات قاعة المؤتمرات محرك البحث اجعل جميع المنتديات مقروءة

للتذكير فقط ....

رسالة وداع للجميع واعلان اغلاق الموقع
رد

قديم 04-10-2016, 04:23 PM   #1
عضو جديد

مشاركات الشكر: 21
شكر 23 مرات في 16 مشاركات
مناقشات عن افضل بورت وروم مطبوخ للنوت 4 موديل 910c

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

دا اول موضوع ليا هنا في المنتدي بعد انتظار طويل بسبب تاخير موافقة انضمامي من طرف الادارة للمنتدي
المهم بقي انا من النوع اللي بحب التغير في تليفوني كل شويه جربت رومات كتير بس كل شويه اغير بسبب اي عيب او مشكلة في الروم عمري ما ثبت علي روم معين جربت رومات كتير جدا
واكيد مفيش روم خالي من الاخطاء الموجود بس في روم مستقر بس انا طمع بقي ومابحبش اشوف اخطاء
ويعني مثلا انا حاليا علي روم العضو الكريم doola v7
روم جميل وخفيف وسلس بس في حاجات مضايقاني تخليني استني لو في ابديت جديد او روم جديد لاي عضو تاني مثلا زاي ايه اللي مضايقني
مدير الملفات مفيهوش نقل او نسخ لأي حاجه
الكاميرة بتديك ايقاف اجباري لو حبيت تخفف الاضاءة او تعليها في كاميرة ال s7
الصوت ممكن يكون واطي شوية
توقف اللمس مثلا بسبب اشعارات الايدج اللي هي لازم تعملها ايقاف عشان التاتش يشتغل تاني والحكاية دي صادفتني في جميع الرومات لحد ما عرفت انها بسبب اشعارات الايدج للدرجة اني افتكرت العيب من تليفوني
وزاي ما قولت في اسم الموضوع دي مناقاشات لو حد عند حلول انك تخلي الروم للافضل او روم تانية جديده للتجربة يقول
يعني انا مثلا نفسي اجرب muiu 8 او 7
وفي اخر كلامي يارب مااكونش زعلت حد مني في كلامي
elbobzz غير متصل   رد مع اقتباس
عدد 4 من الاعضاء يشكرون elbobzz على مشاركته الطيبة ويطلبون المزيد من هذه المشاركات الرائعة ويدعون له بالتوفيق
مشاهدة/اخفاء قائمة الشكر لهذه المشاركة

اخر 5 مواضيع للعضو elbobzz
الموضوع الاقسام الرد الاخير للعضو الردود مشاهده اخر مشاركة
ياتري هينزل اندرويد نوجا رسمي للنوت 4 910c ولا لا قسم ترقيات أجهزة Samsung بنظام Google Android dooola 6 8281 30-12-2016 10:14 AM
مناقشات عن افضل بورت وروم مطبوخ للنوت 4 موديل 910c قسم ترقيات أجهزة Samsung بنظام Google Android ahmedtalaat128 41 12918 04-10-2016 04:23 PM

اعلان

قديم 04-10-2016, 05:43 PM   #2
tiger.mrs
عضو اساسي

الصورة الرمزية tiger.mrs

مشاركات الشكر: 1,910
شكر 1,532 مرات في 934 مشاركات

موضوع كويس النقاش فيه واول رد بنسبه للروم الاخ عادل استغرب ان برنامج ملفاتي لايوجد في نسخ لصق عزيزي لقبل ساعة او اكثر بقليل تم نسخ ولصق وكذالك نقل بدون اي مشاكل
الكمره منذو النوت 5 وليس نوت ٧ اي تحريك لنسبة الاضائه سوف تغلق الكبره اجبارياً وهذا المشكله قديمه لان كمرة النوت 4 ليست بمثل النوت 5 او ٧ او حتى s7 من ناحية الهارد وير وتعاطي البرنامج مع الكمره المختلفه ولكن شئ افضل من لا شئ اليس كذالك
نعود لصوت فعلاً الصوت منخفض ولكن الاخوه اوجدو مودات في اخر موضوع الروم يحل هذه المعضله

هناك امنيه وهي بطاريات ثري منت وكنا قد طلبناها ولكن الاخ عادل عنده ظرف متى ما اموره استتبت سوف يتحفنا بالجديد

وفي الاخير لاحظت البطاريه ما ان تصل 30% يغلق الجهاز كانه استنفذ جميع شحنه ما ان يعيد التشغل حتى تصبح النسب 0% لست متاكد هل هذا بفعل نسبه وهميه ام العله في البطاريه هل حدثت مع غيري؟؟

دمت بود

tiger.mrs غير متصل   رد مع اقتباس
عدد 3 من الاعضاء يشكرون tiger.mrs على مشاركته الطيبة ويطلبون المزيد من هذه المشاركات الرائعة ويدعون له بالتوفيق
قديم 04-10-2016, 06:00 PM   #3
dooola
عضو اساسي

الصورة الرمزية dooola

مشاركات الشكر: 4,154
شكر 5,105 مرات في 1,776 مشاركات

الاوسمة التي حصل عليها

السلام عليكم ..
انا حاولت بشتي الطرق اني اجعل رومات dooola هي الافضل واظن اني وصلت لمبتغاي وبشهادة المنتديات العالمية ..
عموما اي روم مطبوخ لابد ان يكون فية مميزات وعيوب
وانا اري ان روم dooola اقل الرومات من حيث العيوب
اما بالنسبة لمود 3mint حمل مود الضبط المخصص لروم نمسس وسيعمل جيدا بدون مشاكل ..
وبالنسبة للكاميرا فهذا مشكلةازلية كما قال الاخ الكريم تيجر
وان شاء الله القادم احلي
تحياتي لكم

dooola غير متصل   رد مع اقتباس
عدد 5 من الاعضاء يشكرون dooola على مشاركته الطيبة ويطلبون المزيد من هذه المشاركات الرائعة ويدعون له بالتوفيق
قديم 04-10-2016, 06:08 PM   #4
elbobzz
عضو جديد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dooola مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ..
انا حاولت بشتي الطرق اني اجعل رومات dooola هي الافضل واظن اني وصلت لمبتغاي وبشهادة المنتديات العالمية ..
وان شاء الله القادم احلي
تحياتي لكم
وفعلا روماتك لا يعلي عليها مش بشهادة المنتدايات العالمية لا بشهادة اي حد وحاسس انك زعلت مني لا ولله مقصدش اني اعيب او استقل تعبك ومجهودك يعني مثلا اللي اقصدو لو حلول لاي مشكلة محدش عارف حلها يشارك برئيو وانا علي الروم بتاعك زاي ما ذكرت عشان هو فعلا من افضل الرومات عن تجربة وفي انتظار جديدك يا برو
تحياتي ليك
عدد 2 من الاعضاء يشكرون elbobzz على مشاركته الطيبة ويطلبون المزيد من هذه المشاركات الرائعة ويدعون له بالتوفيق
قديم 04-10-2016, 06:11 PM   #5
Note ll
عضو جديد

الصورة الرمزية Note ll

مشاركات الشكر: 63
شكر 136 مرات في 61 مشاركات

الكترون تيم v6.0.1 هى الافضل على الاطلاق بورت s7 وبعدها روم نيمسس 3.1 بورت نوت 7 وبعدها جريك روم 4.1A لانهم لمطورين شغالين على بورت من الالف الى الياء لاكن بعض الرومات مجرد كوبى وباست واضافه المودات على الرومات بدون خبره وده بيترتب عليه مشاكل كتيره فى الروم وتم ذكر المواضيع دى اكتر من مره فى جروب الكترون تيم وجروب جريس روم عن سرقه الرومات واضافه مودات ليها ونسبها لاخرين المطورين بجد اللى يجيبو روم ستوك اصلى للنوت 7 ويشتغلو عليها مش رومات ومجهود ناس تانيه تنسب لاخرين كان الاحرى الكترون تيم اصدرت dn7 طلاما الموضوع سهل كده وكل كام يوم v1 v2 v3 الخ لاكن دى ناس شغاله صح وعارفين بيعملو ايه وكل الناس مستنيه dn7 لانو هيمحو كل اللى كان قبله الخلاصه رقم واحد لحد الان روم نيمسس 3.1 لانو لمطور خبره واشتغل على بورت نوت7 بجد

Note ll غير متصل   رد مع اقتباس
عدد 2 من الاعضاء يشكرون Note ll على مشاركته الطيبة ويطلبون المزيد من هذه المشاركات الرائعة ويدعون له بالتوفيق
قديم 04-10-2016, 06:14 PM   #6
elbobzz
عضو جديد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tiger.mrs مشاهدة المشاركة
موضوع كويس النقاش فيه واول رد بنسبه للروم الاخ عادل استغرب ان برنامج ملفاتي لايوجد في نسخ لصق عزيزي لقبل ساعة او اكثر بقليل تم نسخ ولصق وكذالك نقل بدون اي مشاكل
الكمره منذو النوت 5 وليس نوت ٧ اي تحريك لنسبة الاضائه سوف تغلق الكبره اجبارياً وهذا المشكله قديمه لان كمرة النوت 4 ليست بمثل النوت 5 او ٧ او حتى s7 من ناحية الهارد وير وتعاطي البرنامج مع الكمره المختلفه ولكن شئ افضل من لا شئ اليس كذالك
نعود لصوت فعلاً الصوت منخفض ولكن الاخوه اوجدو مودات في اخر موضوع الروم يحل هذه المعضله

هناك امنيه وهي بطاريات ثري منت وكنا قد طلبناها ولكن الاخ عادل عنده ظرف متى ما اموره استتبت سوف يتحفنا بالجديد

وفي الاخير لاحظت البطاريه ما ان تصل 30% يغلق الجهاز كانه استنفذ جميع شحنه ما ان يعيد التشغل حتى تصبح النسب 0% لست متاكد هل هذا بفعل نسبه وهميه ام العله في البطاريه هل حدثت مع غيري؟؟

دمت بود
شكرا جدا للمشاركة
حكاية النقل والنسخ فعلا عندي مش شغالة والله وحكاية الكاميرة فعلا ما كنتش اعرف المعلومة وشكرا جداا للتوضيح وبالنسبة للبطارية بقي مفيش مشاكل عندي
وحاجه اخيرة لو معاك لينك لمود رفع الصوت يكون كويس تكثب ثواب فيا وتنزلو
عدد 2 من الاعضاء يشكرون elbobzz على مشاركته الطيبة ويطلبون المزيد من هذه المشاركات الرائعة ويدعون له بالتوفيق
قديم 04-10-2016, 06:14 PM   #7
dooola
عضو اساسي

الصورة الرمزية dooola

الاوسمة التي حصل عليها

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elbobzz مشاهدة المشاركة
وفعلا روماتك لا يعلي عليها مش بشهادة المنتدايات العالمية لا بشهادة اي حد وحاسس انك زعلت مني لا ولله مقصدش اني اعيب او استقل تعبك ومجهودك يعني مثلا اللي اقصدو لو حلول لاي مشكلة محدش عارف حلها يشارك برئيو وانا علي الروم بتاعك زاي ما ذكرت عشان هو فعلا من افضل الرومات عن تجربة وفي انتظار جديدك يا برو
تحياتي ليك
...
مين قال اني زعلان
انا بحاول افهم الناس ان فية مشكلات لابد منها مع فرق الهاردوير طبعا
تحياتي لك
عدد 2 من الاعضاء يشكرون dooola على مشاركته الطيبة ويطلبون المزيد من هذه المشاركات الرائعة ويدعون له بالتوفيق
قديم 04-10-2016, 06:32 PM   #8
elbobzz
عضو جديد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Note ll مشاهدة المشاركة
الكترون تيم v6.0.1 هى الافضل على الاطلاق بورت s7 وبعدها روم نيمسس 3.1 بورت نوت 7 وبعدها جريك روم 4.1A لانهم لمطورين شغالين على بورت من الالف الى الياء لاكن بعض الرومات مجرد كوبى وباست واضافه المودات على الرومات بدون خبره وده بيترتب عليه مشاكل كتيره فى الروم وتم ذكر المواضيع دى اكتر من مره فى جروب الكترون تيم وجروب جريس روم عن سرقه الرومات واضافه مودات ليها ونسبها لاخرين المطورين بجد اللى يجيبو روم ستوك اصلى للنوت 7 ويشتغلو عليها مش رومات ومجهود ناس تانيه تنسب لاخرين كان الاحرى الكترون تيم اصدرت dn7 طلاما الموضوع سهل كده وكل كام يوم v1 v2 v3 الخ لاكن دى ناس شغاله صح وعارفين بيعملو ايه وكل الناس مستنيه dn7 لانو هيمحو كل اللى كان قبله الخلاصه رقم واحد لحد الان روم نيمسس 3.1 لانو لمطور خبره واشتغل على بورت نوت7 بجد
شكرا جدا للمشاركة
انا عن نفسي جربت الكترون مرة واحدة بعديها جربت ايروبت واستمريت عليها لفترة عجبتني جدا الرومة دي بس طبعا واحد زاي حالاتي ما بيعجبهوش العحب غيرت وقولت اجرب بورتات النوت 7 وحاليا علي doola v7
وبالنسبة لروم نيمسس نزل بخطاء كتير علي مااظن وبعد كده نزلو تصليحات ومودات ومش عارف ايه فا محبتش اجربو وبالنسبة لل dn7 مش عارف كان المفروض نزل من فترة علي ماظن
العضو التالي يشكر elbobzz على مشاركته الطيبة ويطلب المزيد من هذه المشاركات الرائعة
قديم 04-10-2016, 07:18 PM   #9
Note ll
عضو جديد

الصورة الرمزية Note ll

مشاركات الشكر: 63
شكر 136 مرات في 61 مشاركات

اقتباس:
شكرا جدا للمشاركة
انا عن نفسي جربت الكترون مرة واحدة بعديها جربت ايروبت واستمريت عليها لفترة عجبتني جدا الرومة دي بس طبعا واحد زاي حالاتي ما بيعجبهوش العحب غيرت وقولت اجرب بورتات النوت 7 وحاليا علي doola v7
وبالنسبة لروم نيمسس نزل بخطاء كتير علي مااظن وبعد كده نزلو تصليحات ومودات ومش عارف ايه فا محبتش اجربو وبالنسبة لل dn7 مش عارف كان المفروض نزل من فترة علي ماظن
فعلا ايربوت روم جميلا جدا لانها مبنيه على الروم الاصلى للنوت 4 لاكن الكترون تيم dn7 اتاخرت عشان كل بورتات نوت7 فيها مشاكل بلوتوث aod الساعه اللى ع الشاشه وده اكيد سبب التاخير عشان الاصلاحات دى والله اعلم
Note ll غير متصل   رد مع اقتباس
عدد 2 من الاعضاء يشكرون Note ll على مشاركته الطيبة ويطلبون المزيد من هذه المشاركات الرائعة ويدعون له بالتوفيق
قديم 04-10-2016, 08:10 PM   #10
zajel1
عضو متفاعل

الصورة الرمزية zajel1

مشاركات الشكر: 620
شكر 456 مرات في 289 مشاركات

روم doola متميز جدا في الأداء والأناقة ولكن مشكلة صرف البطارية شديد جدا ولذلك لم يستمر يوم واحد معي .

أنا الآن على روم erobot الاصدار v12 يبقى الأفضل من ناحية الإستقرار بلا منازع

zajel1 غير متصل   رد مع اقتباس
عدد 2 من الاعضاء يشكرون zajel1 على مشاركته الطيبة ويطلبون المزيد من هذه المشاركات الرائعة ويدعون له بالتوفيق
قديم 04-10-2016, 10:22 PM   #11
abood_5030
عضو مشارك

مشاركات الشكر: 87
شكر 228 مرات في 119 مشاركات

روم عادل 7 رائع جدااا
لكن بجد نفسي اجرب روم ميوي
مش راضي عشان الاصدار 6 و هو 4

abood_5030 غير متصل   رد مع اقتباس
عدد 2 من الاعضاء يشكرون abood_5030 على مشاركته الطيبة ويطلبون المزيد من هذه المشاركات الرائعة ويدعون له بالتوفيق
قديم 04-10-2016, 11:33 PM   #12
elbobzz
عضو جديد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abood_5030 مشاهدة المشاركة
روم عادل 7 رائع جدااا
لكن بجد نفسي اجرب روم ميوي
مش راضي عشان الاصدار 6 و هو 4
انا جربتو علي نوت 3 جميل جدا وحاولت بشتي الطرق علي النوت 4 معرفتش
العضو التالي يشكر elbobzz على مشاركته الطيبة ويطلب المزيد من هذه المشاركات الرائعة
قديم 04-10-2016, 11:33 PM   #13
يحيى بلغيث
عضو مشارك

الصورة الرمزية يحيى بلغيث

مشاركات الشكر: 18
شكر 192 مرات في 93 مشاركات

بصراحه بعد تجربه جميع الرومات المعدله للنوت 4 بورت نوت7
وجدت هذا الروم NEMESIS_V3_N7_PORT_N4 هو الافضل من بين كل الرومات حتى يتفوق على روم الاخ عادل النسخه الاخيره 7 لحد الان
البطاريه روووعه 6 ساعات استخدام انترنت 4G متواصل عن تجربه اما وضع السكون من الساعه 11 ليلا حتى الساعه 11 صباحا 1% يعني رهيبه ام في بقيه الرومات من ناحيه الاستقرار والنظام المتكامل بدون مشاكل فهو روم ايربوت ereboot
بورتات S7 اكيد روم اليكترون
اما الروم الصينيmuiu فاشل جد اعتقد روم الكترون بورت نوت7 القادم هو الافضل على الاطلاق حاليا انا على روم NEMESIS_V3_N7_PORT_N4 دمتم بود

يحيى بلغيث غير متصل   رد مع اقتباس
عدد 2 من الاعضاء يشكرون يحيى بلغيث على مشاركته الطيبة ويطلبون المزيد من هذه المشاركات الرائعة ويدعون له بالتوفيق
قديم 05-10-2016, 01:43 AM   #14
ahmedtalaat128
عضو مشارك

الصورة الرمزية ahmedtalaat128

مشاركات الشكر: 1,018
شكر 180 مرات في 127 مشاركات

اقتباس:
السلام عليكم ..
وان شاء الله القادم احلي
تحياتي لكم
السلام عليكم اخ عادل
هية طريقة تسطيبة ازاى علي v.6 وهل هيواجهني مشاكل ولا مفيش مشاكل
ارجو الرد للاهمية

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 02:43 AM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 02:40 AM ---------

السلام عليكم ياريت تتقبلو مروري
احب اوضح اني زيك بالظبط من حيث عدم الاستقرار علي روم معين
لكن انا حاليا علي روم dooola v.6
والبطارية رائعة وخرافة بعد تسطيب كيرنال هاني
واري من وجهة نظري اكثر روم استقرارا علي الساحة الان هو روم دولا v.6 لة جزيل الشكر والتقدير
لان v.7 معجبنيش بصراحة
وتم التقيم باعلي تصويت للموضوع الرائع
ahmedtalaat128 غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 05-10-2016, 01:59 AM   #15
dooola
عضو اساسي

الصورة الرمزية dooola

الاوسمة التي حصل عليها

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedtalaat128 مشاهدة المشاركة
السلام عليكم اخ عادل
هية طريقة تسطيبة ازاى علي v.6 وهل هيواجهني مشاكل ولا مفيش مشاكل
ارجو الرد للاهمية

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 02:43 AM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 02:40 AM ---------

السلام عليكم ياريت تتقبلو مروري
احب اوضح اني زيك بالظبط من حيث عدم الاستقرار علي روم معين
لكن انا حاليا علي روم dooola v.6
والبطارية رائعة وخرافة بعد تسطيب كيرنال هاني
واري من وجهة نظري اكثر روم استقرارا علي الساحة الان هو روم دولا v.6 لة جزيل الشكر والتقدير
لان v.7 معجبنيش بصراحة
وتم التقيم باعلي تصويت للموضوع الرائع
...
انتظر v8 قريبا
احتمال بعد يوم او يومين
تقبل تحياتي
عدد 5 من الاعضاء يشكرون dooola على مشاركته الطيبة ويطلبون المزيد من هذه المشاركات الرائعة ويدعون له بالتوفيق
قديم 05-10-2016, 02:09 AM   #16
ahmedtalaat128
عضو مشارك

الصورة الرمزية ahmedtalaat128

مشاركات الشكر: 1,018
شكر 180 مرات في 127 مشاركات

اقتباس:
...
انتظر v8 قريبا
احتمال بعد يوم او يومين
تقبل تحياتي
الله اكبر
الخبر نزل عليا بسطني بصراحة
انت انسان محترم وخلوووووق
وياريت يبقي في تفاصيل علي التعديلات عند نزولة ان شاء الله
وسلملي علي الاولاد كتير وقلهم بلاش لعب في الكمبيوتر
هههههههههه
ربنا يخليهملك ويصلحلك حالهم ويباركلك فيهم يارب
تقبل مروري اخي الكريم
ahmedtalaat128 غير متصل   رد مع اقتباس
العضو التالي يشكر ahmedtalaat128 على مشاركته الطيبة ويطلب المزيد من هذه المشاركات الرائعة
قديم 05-10-2016, 07:20 AM   #17
tiger.mrs
عضو اساسي

الصورة الرمزية tiger.mrs

اقتباس:
السلام عليكم ..
وان شاء الله القادم احلي
تحياتي لكم
اخي عادل لازال رومك بنسبه لي هو الافضل وبتوافقيه الجهاز بشكل ممتاز فقد جمع مابين الاسقرار وقوة البطاريه وللعلم البطاريه والكل يعلم ان الكيرنال له المسؤليه من تجارب الاخوه بتغيير الكيرنال اصبح صرف البطاريه ممتاز وكما تعلم الكيرنال هو حلقة الوصل بين السفتوير والهاردوير
بنسبه لضبط المخصص جربت ولكن تنسيق البار اختلف وجربت طريقة الاخ عبود تغيرت المحاذاه لليمين لم يعجبني ذالك

دمت بود
العضو التالي يشكر tiger.mrs على مشاركته الطيبة ويطلب المزيد من هذه المشاركات الرائعة
قديم 05-10-2016, 07:25 AM   #18
abood_5030
عضو مشارك

مشاركات الشكر: 87
شكر 228 مرات في 119 مشاركات

اقتباس:
انا جربتو علي نوت 3 جميل جدا وحاولت بشتي الطرق علي النوت 4 معرفتش
متلي تمااااامااااا
abood_5030 غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 05-10-2016, 09:44 AM   #19
elbobzz
عضو جديد

اقتباس:
...
انتظر v8 قريبا
احتمال بعد يوم او يومين
تقبل تحياتي
يا مفاجئاتك يا دولا في انتظار جديدك
الواحد كان كاره النوت 4 وكنت عايز ارجع اجيب نوت 3 تاني بسبب قلة الدعم
بس كل يوم باعجب بيه بسبب انو جهاز قوي والدعم ليه بقي مستمر وفي تطور ملحوظ
تحياتي ليك

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 10:44 AM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 10:34 AM ---------

في عضو هنا كان ذكر جملة لفتت انتباهي انو بيشحن علي الوضع العادي مش الوضع السريع ياتري يقصد الشحن بالشاحن العادي في الوضع العادي والوضع السريع يكون بالشاحن الفاست ولا ايه حد عند علم بالموضوع دا يا جماعه
اصلا انا جهازي ممكن يشحن في 3 ساعات او 3 ساعات ونص من 5 في المية لحد 100x100
قديم 05-10-2016, 10:18 AM   #20
tiger.mrs
عضو اساسي

الصورة الرمزية tiger.mrs

بنسبه لشاحن اذا داعم لشحن السريع سيعطي شحن لاول نصف باقل مده لم احسبها والباقي سيتم شحن شحن عادي قد يكون الذي يشحن بشكل عادي لم يفعل خيار الشحن السريع

دمت بود

العضو التالي يشكر tiger.mrs على مشاركته الطيبة ويطلب المزيد من هذه المشاركات الرائعة
قديم 05-10-2016, 10:39 AM   #21
elbobzz
عضو جديد

اقتباس:
بنسبه لشاحن اذا داعم لشحن السريع سيعطي شحن لاول نصف باقل مده لم احسبها والباقي سيتم شحن شحن عادي قد يكون الذي يشحن بشكل عادي لم يفعل خيار الشحن السريع

دمت بود
طب تفعيل وضع الشحن السريع دا ازاي دي معلومة اول مرة اسمع عنها
قديم 05-10-2016, 11:38 AM   #22
tiger.mrs
عضو اساسي

الصورة الرمزية tiger.mrs

تجده في الضبط ثم صيانة الجهاز ثم البطاريه الضغط على ثلاث نقاط اعلى يسار ثم الضبط المتقدم ثم الشحن السريع بواسطة كابل فعل هذا الخيار والاهم من ذالك يجب ان يكون الشاحن يدعم الشحن السريع ان كنت تستخدم شاحن غير الذي اتى مع الجوال

دمت بود

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 11:38 AM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 11:24 AM ---------

اقتباس:
شكرا جدا للمشاركة
حكاية النقل والنسخ فعلا عندي مش شغالة والله وحكاية الكاميرة فعلا ما كنتش اعرف المعلومة وشكرا جداا للتوضيح وبالنسبة للبطارية بقي مفيش مشاكل عندي
وحاجه اخيرة لو معاك لينك لمود رفع الصوت يكون كويس تكثب ثواب فيا وتنزلو
هذا الرابط اتى به اخي tamer fathe جرب وان شاء الله يتحسن معك الصوت وعذرا كنت منشغل ومتشتت قليلا

http://www.mediafire.com/file/xy02w5kgle7tida/sound-setting_by_dooola.zip

دمت بود
قديم 05-10-2016, 01:42 PM   #23
elbobzz
عضو جديد

اقتباس:
تجده في الضبط ثم صيانة الجهاز ثم البطاريه الضغط على ثلاث نقاط اعلى يسار ثم الضبط المتقدم ثم الشحن السريع بواسطة كابل فعل هذا الخيار والاهم من ذالك يجب ان يكون الشاحن يدعم الشحن السريع ان كنت تستخدم شاحن غير الذي اتى مع الجوال

دمت بود

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 11:38 AM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 11:24 AM ---------

هذا الرابط اتى به اخي tamer fathe جرب وان شاء الله يتحسن معك الصوت وعذرا كنت منشغل ومتشتت قليلا

http://www.mediafire.com/file/xy02w5kgle7tida/sound-setting_by_dooola.zip

دمت بود
شكرا جزيلا وجاري التجربة
قديم 05-10-2016, 03:20 PM   #24
Vijuaru ADdict
عضو مشارك

مشاركات الشكر: 28
شكر 74 مرات في 53 مشاركات

أفضل روم هو الروم الرسمي من الشركة

Vijuaru ADdict غير متصل   رد مع اقتباس
العضو التالي يشكر Vijuaru ADdict على مشاركته الطيبة ويطلب المزيد من هذه المشاركات الرائعة
قديم 06-10-2016, 03:12 AM   #25
vlad
عضو نشط

مشاركات الشكر: 134
شكر 369 مرات في 192 مشاركات

روم doola هي الافضل ... اما مشكلة صرف البطارية فقد واجهتني في جميع الرومات و مردها لل Google services و هو ما لم استطع فهم سببه حتى الآن، فهذا البند يصرف من البطارية مقدارا يلي مباشرة صرف الشاشة ، يا ريت اللي بيعرف شو الحل يتكرم علينا

vlad غير متصل   رد مع اقتباس
رد

العبارات الاستدلاليه
x10, البطارية, الريكفري, مطبوخ, نقل