موقع الكمبيوتر الكفي
موقع الكمبيوتر الكفي

العودة   الكمبيوتر الكفي > منتديات Google Android > منتدى الأجهزة اللوحية لنظام Google Android العام
التسجيل انظمة المنتدى التقييم التجاري التعليمات قاعة المؤتمرات محرك البحث

للتذكير فقط ....

رسالة وداع للجميع واعلان اغلاق الموقع
رد

قديم 27-02-2012, 04:36 AM   #376
lody1983
عضو مشارك

مشاركات الشكر: 72
شكر 37 مرات في 28 مشاركات

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Amr Abozied مشاهدة المشاركة
هو خالد فين النهارده مش باين من الصبح
والله يا عمور الف شكر على سؤالك, بس معلش مش فى المود النهاردة
lody1983 غير متصل   رد مع اقتباس

اعلان

قديم 27-02-2012, 09:41 AM   #377
Amr Abozied
عضو فعال

الصورة الرمزية Amr Abozied

مشاركات الشكر: 662
شكر 279 مرات في 183 مشاركات

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة oxygen23 مشاهدة المشاركة
عمرو انت باين عليك مستهلك مش مجرد مستخدم...
انا عايزك تقولي تجربتك في استخدام الايباد 2 و التاب 7.7
لان انا كمان مفتقد الابل لاني جبت النوت بعد الايفون 4
و بعد مشتريت ايباد 2 حسيت اني مخنوق لاعرف انزل حاجات عادية ولا حاجات مضغوطة لاني بحتجها كتير و كنت جايبه 64جيجا حسيتانو ملوش اي لازمه فبيعته و جبت التاب 7.7 بس مش سلس زي الايباد و لا مريح في القراه
و الاشعات اشتغلت عن الايفون 5 و الايباد 3
و بصراحة النوت مريحني جدا جدا و مش عارف اضحي بالتاب
الجديد...
محتاج راي حد مستهلك زيك ده لان الواحد خلاص دماغه هتتلحس من كر الاجهزة و الاشاعات
اهلا بيك (مش عارف اقوللك ايه ياكسجين اكيد مش اسمك يعني ههها) انا بحب الايباد عن نفسي مريح وسلس وسهل ونمره واحد في التصفح (بدون فلاش) في القرآءه والالعاب والشات الميديا يعني كل الافلام والمسلسلات بنزلها في الشغل وانقلها للايباد واتفرج عليها في البيت يا اما عن طريقه او اوصله علي التلفزيون وكل التصفح بالليل علي النت من الايباد. ومن الدعبسه قدرت اضيف علي السفاري برنامج داون لوود وربنا يخلي الجيلبريك منزل برنامج ifile بيفتحلي كل الصيغ حتي المضغوطه وممشي حالي معاه.

التاب 7.7 بصراحه صغير وخفيف وشاشته مبهره وتحس انك مش شايل حاجه بالنسبه للايباد2 وانا بستعمله كتليفون اساسي وفي الشواير السريعه اللي مش عايز اشيل الايباد بينفعني جدا. مش الالعاب والافلام والحاجات دي مش حيسعف فا من قاصريها ان بصراحه مش بزنفه بيها ههههها.
وجهة نظري في موضوعك انه طالما كان معاك النوت اللي هو علي ماسمعت ممتاز جدا والناس حباه مكانش لارم تشتري 7.7 كان المفروض تجيب ايباد علشان يبقي معاك النظامين وتستخدم من كل نظام المميزات اللي فيه. ان معايا الايباد مرضتش اجيب ايفون وجبت سامسونج علشان زي ماقلتلك يبقي معايا النظامين. طولت عليك معلش بس اهلا بيك معانا وعيزينك تقولنا ايه اخبارك مع النوت.

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 09:41 AM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 09:35 AM ---------

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lody1983 مشاهدة المشاركة
والله يا عمور الف شكر على سؤالك, بس معلش مش فى المود النهاردة
ولا يهمك يامعلم كل واحد فينا بيجيله يومين كده مايبقاش طايق حد ولا نفسه حتي0 بس اسمع كلامي فضفض في الكتابه واطلع من المود انك تكلم في حاجات تانيه غير اللي مضيقاك.
وقوقلي مين مزعلك يا معلم بس واحنا نقطعهولك ومستنينك النهارده بآذن الله.
Amr Abozied غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 27-02-2012, 11:08 AM   #378
NSAA
عضو نشط

مشاركات الشكر: 231
شكر 77 مرات في 57 مشاركات

بصراحة ... أنا متابع لموضوعكم الجميل و الشيق ده ... و بتردد كتير في التعليق لإني حسيت إنه شوية أخد طابع شخصي ... بس مشاركات بعض الزملاء جرأتني شوية
عايز أشكر عمرو على مشاركاته و خبرته الكبيرة ... إيه ده يا عم ... إنت بتجيب الحاجات دي منين ... و إيه السماعات الجامدة دي ... أنا من زمان بحلم بسماعة يكون فيها شاشة ... ينفع من خلالها نتصل و نرد من غير ما نطلع التليفون ... هو لسه برضه ناقصها إننا نتصل كلياً من خلالها ... بس برضه تطور كبير.
كنت عايز أعرف حكاية الفورس كلوز دي . و كنت عايز أشكر نورا و خالد كمان

NSAA غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 27-02-2012, 11:40 AM   #379
oxygen23
عضو مشارك

مشاركات الشكر: 12
شكر 29 مرات في 13 مشاركات

ﻣﺘﺸﻜﺮ ﺟﺪﺍ ﻳﺎ ﻋﻤﺮﻭﻭ ﺍﻛﻴﺪ ﻣﺎﺳﻤﻴﺶ ﺍﻛﺴﺠﻴﻦ ﺩﻩ ﺍﻻ ﺳﻢ ﺍﻟﺤﺮﻛﻲﺑﺺ ﺑﺎﻟﻨﺴﺒﻪ ﻟﻠﻨﻮﺕ ﻫﻮ ﺣﺎﻟﻪ ﺧﺎﺻﺔ ﻋﺸﺎﻥ ﻛﻨﺖ ﺑﺘﻤﻨﺎ ﺍﻻ ﻗﻲ ﻣﻨﺘﺞ ﺑﺎﻟﻤﻮﺍﺻﻔﺎﺕ ﺩﻩ ﻭ ﻓﻲ ﻧﻔﺲ ﺍﻟﻮﻗﺖ ﻧﻔﺴﻲ ﺍﺟﺮﺏ ﺍﻻ ﻧﺪﺭﻭﻳﺪ ﻭ ﺍﻟﺘﺠﺮﺑﺘﻴﻦ ﻃﻠﻌﻮﺍ ﻣﻤﺘﺎﺯﻳﻦ ﺟﺪﺍ ﺟﺪﺍﻭ ﺍﻋﺘﻘﺪ ﺍﻥ ﺍﻻ ﻳﺴﻜﺮﻳﻢ ﺳﺎﻧﺪﻭﺗﺶ ﻭﺍﺧﺪ ﺍﻻ ﻳﺠﺎﺑﻴﺎﺕ ﻣﻦ ﺍﻻ ﺑﻞ ﻭ ﺍﻟﻮﻳﻨﺪﺯ ﻓﻮﻥ ﻋﻠﻲ ﻣﺎ ﻗﺮﻳﺖ ﻣﻦ ﺍﻟﺘﻘﺎﺭﻳﺮ ﻑ ﻣﺶ ﻫﺎﺣﺘﺎﺝ ﻧﻈﺎﻡ ﺗﺎﻧﻲ ﺟﻨﺐ ﺍﻟﻨﻮﺕ ﻋﺸﺎﻥ ﻣﺎﻓﻴﺶ ﺣﺎﺟﺔ ﻧﻘﺼﺎﻧﻲ ﻓﻲ ﺍﻟﻨﻮﺕ... ﺩﻩ ﻃﺒﻌﺎ ﺑﻨﺎ ﻋﻠﻲ ﺍﺣﺘﻴﺎﺟﺎﺗﻲﺑﺲ ﺍﻟﺘﺎﺏ ﺟﺎﻳﺒﻮ ﻛﺪﻩ ﻃﻔﺎﺳﻪ ﻭ ﻋﻦ ﻧﻔﺴﻲ ﺑﺤﺐ ﺍﻻ ﺟﻬﺰﺓ ﺍﻟﻠﻲ ﺑﺘﺠﻤﻊ ﻛﺬﻩ ﻣﻴﺰﺓ ﻣﻊ ﺑﻌﺾ ﻋﺸﺎﻥ ﻛﺪﻩ ﺧﺖ ﺍﻝ ٧.٧ ﻣﻨﻪ ﺗﺎﺏ ﻭ ﻣﻨﻪ ﺗﻠﻴﻔﻮﻥ ﻣﻊ ﺍﻟﺴﻤﺎﻋﺎﺕ ﺍﻟﻮﺍﻳﺮﻟﺲﺑﺲ ﺯﻱ ﻣﺎﻗﻠﺘﻠﻚ ﻛﺪﻩ ﺍﻟﺤﺎﺟﺎﺕ ﺍﻟﻠﻲ ﻧﻘﺼﻪ ﻓﻲ ﺍﻟﺘﺎﺏ ﻣﻘﺎﺭﻧﻪ ﻣﻊ ﺍﻻ ﻳﺒﺎﺩﺍﻧﺎ ﻣﺴﺘﻨﻲ ﺍﻻ ﻗﻲ ﺣﺎﺟﻪ ﺟﺪﻳﺪﻩ ﻣﻦ ﺍﺑﻞ ﺳﻮﺍء ﻓﻲ ﺍﻻ ﻳﻔﻮﻥ ﺍﻭ ﺍﻻ ﻳﺒﺎﺩ ﺍﻟﺠﺪﺍﺩ ﻻ ﻧﻬﺎ ﺑﺼﺮﺍﺣﺔ ﺑﻘﻴﺖ ﻣﺘﻜﺒﺮﻩ ﺍﻭﻱ ﻭ ﺧﺼﻮﺻﺎ ﻓﻲ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺣﺠﻢ ﺍﻻ ﺟﻬﺰﻩﺍﻧﺎ ﺩﻟﻮﻗﺘﻲ ﻣﺴﺘﻨﻲ ﺍﻻ ﻳﺴﻜﺮﺑﻢ ﻟﻠﺘﺎﺏ ﻭ ﻧﺸﻮﻑ ﻣﻊ ﺍﻟﺘﺠﺮﺑﻪ ﺍﻳﻪ ﺍﻟﻈﺮﻭﻑ... ﻭﺑﻌﺪ ﻛﺪﻩ ﻻ ﺯﻡ ﺍﺟﺮﺏ ﺗﺎﺑﻠﻴﺖ ﺑﻮﻳﻨﺪﻭﺯ 8 ﻭ ﻧﺸﻮﻑ ﺍﻳﻪ ﺍﻟﻈﺮﻭﻑ ﺑﺮﺩﻩﻟﻮ ﻣﻄﻠﻌﺶ ﺗﻤﺎﻡ ﻫﺎﺧﻮﺩ ﺗﺎﺑﻠﺖ ﺍﻧﺪﺭﻭﻳﺪ ﻣﻦ ﺷﺮﻛﺔ ﺗﺎﻧﻴﻪ sony ﺍﻭ motorolaﻣﻌﻠﺶ ﺍﻧﺎ ﺭﻏﻴﺖ ﻛﺘﻴﺮ ﺟﺪﺍ ﺑﺲ ﻛﻤﺎﻥ ﻧﺴﻴﺖ ﺍﻗﻮﻟﻚ ﺍﻥ ﺍﻫﻢ ﺣﺎﺟﺔ ﻓﻲ ﺍﻟﻤﻌﺎﻳﺮ ﺍﻟﻠﻲ ﺑﺨﺘﺎﺭ ﻋﻠﺲ ﺍﺳﺴﻬﺎ ﺍﻥ ﺍﻱ ﺟﻬﺎﺯ ﺍﺟﻴﺒﻪ ﻳﺒﻘﻲ ﻣﺴﺘﻘﻞ ﻭ ﻣﻴﺤﺘﺎﺟﺶ ﺍﻻﺏ ﺍﻭ ﺍﻟﻜﻤﺒﻴﻮﺗﺮ ﻓﻲ ﺍﻱ ﺣﺎﺟﺔ ﺩﻩ ﺑﺮﺿﻪ ﻧﻘﻄﺔ ﻣﻜﺪﺭﺍﻧﻲ ﻗﻮﻱ ﻣﻦ ﺍﻻﻳﺘﻮﻧﺰ ﺩﻩ ﺳﺨﻴﻒ ﺟﺪﺍ ﻋﻠﻲ ﻗﺪ ﻣﺎ ﻫﻮ ﻣﻔﻴﺪ ﻭ ﺑﻴﺨﻠﻲ ﺍﻟﺠﻬﺎﺯ ﻣﺘﻨﻈﻢ ﺑﺲ ﺍﻳﻪ ﻣﺸﻜﺘﻚ ﺍﻧﻚ ﺗﺨﻠﻲ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺍﻟﺘﻨﻈﻴﻢ ﺩﻩ ﻣﻦ ﺍﻟﺠﻬﺎﺯ ﻧﻔﺴﻪ ﻭ ﺍﻧﻚ ﺗﻜﻮﻥ ﺣﺮ ﺗﺎﺧﺪ ﺍﻟﻠﻲ ﺍﻧﺖ ﻋﺎﻳﺰﻩ ﻣﻦ ﺍﻱ ﺣﺘﻪ ﻣﺶ ﺷﺮﻁ ﺍﻧﻚ ﺗﻨﻘﻠﻬﺎ ﻋﻠﻲ ﺍﻟﺠﻬﺎﺯ ﺍﻟﻠﻲ ﻓﻴﻪ ﺍﻻ ﻳﺘﻮﻧﺰ ﺑﺘﺎﻋﻚ ﻛﺪﻩ ﻫﻴﺒﻘﻲ ﻣﻤﺘﺎﺯ ﺟﺪﺍ....Sent from Samsung Galaxy Note

oxygen23 غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 27-02-2012, 12:40 PM   #380
Amr Abozied
عضو فعال

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة NSAA مشاهدة المشاركة
بصراحة ... أنا متابع لموضوعكم الجميل و الشيق ده ... و بتردد كتير في التعليق لإني حسيت إنه شوية أخد طابع شخصي ... بس مشاركات بعض الزملاء جرأتني شوية
عايز أشكر عمرو على مشاركاته و خبرته الكبيرة ... إيه ده يا عم ... إنت بتجيب الحاجات دي منين ... و إيه السماعات الجامدة دي ... أنا من زمان بحلم بسماعة يكون فيها شاشة ... ينفع من خلالها نتصل و نرد من غير ما نطلع التليفون ... هو لسه برضه ناقصها إننا نتصل كلياً من خلالها ... بس برضه تطور كبير.
كنت عايز أعرف حكاية الفورس كلوز دي . و كنت عايز أشكر نورا و خالد كمان
عزيزي NSAA انت شرفت الموضوع وياريت تكون علي طول معانا والحكايه مش شخصيه ولا حاجه كله بيبقي كلام في العموم وفرصه الموضوع ده لم المصريين كلهم وياريت كل المصريين اللي في المنتدي يشتركوا معانا في الموضوع ونتبادل خبرات مع بعض .
بالنسبه للسماعات ان شاء الله اول ماتنزل اشتريها واعملكم تقرير كامل عنها.
بالنسبه للفورس كلوز انا لسه محصلش معايا لغاية دلوقت بس انا صراحه لسه متقلتش علي الجهاز اوي . وبثبت بس البرامج الضروريه واللي متاكد انها متجربه ومتوافقه مع التاب خصوصا. وده مايمنعش ان من عيوب الاندوريد الفورس كلوز لبعض البرامج بس مش مبدآ عام.
وعايزك كل يوم معانا وتشترك في الحوار وعقبال ماتجيب التاب بتاعك انا شايفك متابع سعره وباين عليك عاقل وبتتروي علشان يجيلك باحسن سعر وربنا يوفقك باذن الله

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 12:40 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 12:25 PM ---------

اقتباس:
متشكر جدا يا عمروو اكيد ماسميش اكسجين ده اﻻ سم الحركيبص بالنسبه للنوت هو حاله خاصة عشان كنت بتمنا اﻻ قي منتج بالمواصفات ده و في نفس الوقت نفسي اجرب اﻻ ندرويد و التجربتين طلعوا ممتازين جدا جداو اعتقد ان اﻻ يسكريم ساندوتش واخد اﻻ يجابيات من اﻻ بل و الويندز فون علي ما قريت من التقارير ف مش هاحتاج نظام تاني جنب النوت عشان مافيش حاجة نقصاني في النوت... ده طبعا بنا علي احتياجاتيبس التاب جايبو كده طفاسه و عن نفسي بحب اﻻ جهزة اللي بتجمع كذه ميزة مع بعض عشان كده خت ال 7.7 منه تاب و منه تليفون مع السماعات الوايرلسبس زي ماقلتلك كده الحاجات اللي نقصه في التاب مقارنه مع اﻻ يبادانا مستني اﻻ قي حاجه جديده من ابل سواء في اﻻ يفون او اﻻ يباد الجداد ﻻ نها بصراحة بقيت متكبره اوي و خصوصا في موضوع حجم اﻻ جهزهانا دلوقتي مستني اﻻ يسكربم للتاب و نشوف مع التجربه ايه الظروف... وبعد كده ﻻ زم اجرب تابليت بويندوز 8 و نشوف ايه الظروف بردهلو مطلعش تمام هاخود تابلت اندرويد من شركة تانيه sony او motorolaمعلش انا رغيت كتير جدا بس كمان نسيت اقولك ان اهم حاجة في المعاير اللي بختار علس اسسها ان اي جهاز اجيبه يبقي مستقل و ميحتاجش اﻻب او الكمبيوتر في اي حاجة ده برضه نقطة مكدراني قوي من اﻻيتونز ده سخيف جدا علي قد ما هو مفيد و بيخلي الجهاز متنظم بس ايه مشكتك انك تخلي موضوع التنظيم ده من الجهاز نفسه و انك تكون حر تاخد اللي انت عايزه من اي حته مش شرط انك تنقلها علي الجهاز اللي فيه اﻻ يتونز بتاعك كده هيبقي ممتاز جدا....Sent from Samsung Galaxy Note
طيب مش ناوي تقولنا اسمك والا ايه ههههها..
بمن اللي انت كاتبه انت تمام التمام وفاهم بتعمل ايه وعايز ايه وتدي نصايح يعني احنا اللي حنتعلم منك ان شاء الله.
بالنسبه للايباد IOS 5 انا مركبه علي جهازي ومظبط اليتيونز بيعمل سينك واي فاي اتوماتيك حتي اني بتفاجي ان كل حاجاتي اتنقلت والظريف ان مش محتاج يوقف الجهاز زي زمان انت بتبقي شغال عادي ومجرد ايقونع في المنيو بار اللي فوق وخلاص عجبتني الحركه دي من ابل اخيرا ابتدوا يريحوا الناس.
لو ويندوز تابلت طلع زي التقارير حيبقي فعلا نقله تانيه زي نقله من الدوس للويندوز 3 لو في حد عجوز زيي وحضر الايام دي.
ولو مشي الحال اكيد طبعا تابلت واحد لامم الدنيا كلها معاك اكيد حيكسر الدنيا.
لو عاي، تابلت اندرويد حط الاسوس في دماغك برضه شركه محترمه جدا في الدعم رالترقيات وليها مستقبل.
العضو التالي يشكر Amr Abozied على مشاركته الطيبة ويطلب المزيد من هذه المشاركات الرائعة
قديم 27-02-2012, 01:07 PM   #381
oxygen23
عضو مشارك

العفو يا كبير... دانتا طلعت علي قديمه قوي ليه فاكر الدوس
اخوك محمود
الاسوس من التقارير اللي بقراها عن الترانسفورمر برايم لازم تحترم الجهاز ده زيه زي الايباد بس بتردد جدا اشتريه عشان بيعه صعب

عايز اقولك كمان شركة viewsonic اكيد فكرها بتاعت الشاشات
عندها تابليت بيشيل النظامين ويندوز و اندرويد
بس مستني جهاز احدث بمواصفات اعلي يكون جاهز عليه الاتنين الايسكريم و ويندوز 8

انا من كتر الكلام نسيت اسألك السماعات ده اسماها ايه؟
عشان برده دورت علي النت لقيت واحدة اسمها jabra sport blutooth headphone

مش عارف احطلك صورتها دلوقتي بس اعمل سيرش كده هتلقيها سلكها لونو اصفر بس مشكلتها علي ماقريت انها بتعد من 3 ساعات ل 4.5 هي مش هتكون ازمه لو بتتشحن بسرعة

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 02:07 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 01:58 PM ---------

كفاية كلام في الهاردوير....
تعالي نخوش علي السوفت شويه
قةلي ايه احسن browser علي الاندرويد؟

قديم 27-02-2012, 01:30 PM   #382
Amr Abozied
عضو فعال

انت قديم زيي يامحمود والا انا لوحدي اللي من ايام الديسك ٥،٢٥. اول شاشه جبتها كانت فيوسونيك وكانت نمره واحد في السوق بس بعد كده اختفت مش عارف من الشركه والا الوكيل بتاعهم اللي في مصر .
انا بصراحه مش بقتنع بحكايه اتنين في واحد (ويندوز واندرويد) (شامبوا وبلسم) والحاجات دي بحس انه مش ايديني الشغل اللي انا عايزه مع اني الماك بتاعي منزل عليه ويندوز وشغال علي التنين بس كل سيستم لوحده الاداء بيختلف مع اني مركب ٨ جيجا رام ومدي كل سيستم ٤ .
الجبرا اللي انتي حاططها جميله جدا بس اللي كانت عندي مشتغلتش الا علي النوكيا. انما السوني معاك في اي حاجه.
واللي انا حطط صورتها M400 كانت معايا من السنه اللي فاتت كنت جايبها من سلكت ب ٤٢٥ جنيه.
لغاية دلوقتي علي الستوك براوسير لسه مجربتش الدولفين انا كنت شفال بيه في التاب القديم وكان مريحني.
مشكلة الاوبرا والفايرفوكس في العربي.

قديم 27-02-2012, 02:49 PM   #383
oxygen23
عضو مشارك

يانهار ابييييييييض لسه في حد بيجيب سيريت الديسك ٥.٢٥
طب هاتحفك انا اكتر... فاكر لما عملوا طفرة و نزلوا منه الوان

ال dolphin انا بحس انوا تبع الاندرويد و هو الاكثر سلاسه فيهم لحد دلوقتي
بس في واحد جربته ظريف و مش بطال اسمه maxthon
جميل في حجم الخط بتاعه خصوصا العربي... جربه كده و قولي رأيك؟

في بقي music player جميل جدا جدا بتاع miui
حتي هو اسمه miui music player
الميزه اللي فيه اني رميت كل المزيكا اللي عندي علي الميموري و بزبطها من جوا البرنامج ذات نفسه.... بتعدل اسم المغني و الالبوم و اسم الاغنيه كمان و هو يرتبهم زي مانتا عايز حسي المغني و لا الالبوم....

لما اروح هرفعهولك جربه هيعجبك

او ابعتلي اي اكونت ليك whatsapp او اي حاجه كده و ابعتهولك عليه

و برده الجماعة cynagonmod 9 شكلهم اتحمسوا فكتبوا انهم هيعملو واحد للايسكريم لما ينزل

قديم 27-02-2012, 03:38 PM   #384
Amr Abozied
عضو فعال

اقتباس:
يانهار ابييييييييض لسه في حد بيجيب سيريت الديسك 5.25
طب هاتحفك انا اكتر... فاكر لما عملوا طفرة و نزلوا منه الوان
طبعا كان قمة التكنولجيا انت طلعت قديم زيي
ال dolphin انا بحس انوا تبع الاندرويد و هو الاكثر سلاسه فيهم لحد دلوقتي
بس في واحد جربته ظريف و مش بطال اسمه maxthon
جميل في حجم الخط بتاعه خصوصا العربي... جربه كده و قولي رأيك؟
ابعتهولي وانا حجربه هو محوجود علي الماركيت؟

في بقي music player جميل جدا جدا بتاع miui
حتي هو اسمه miui music player
الميزه اللي فيه اني رميت كل المزيكا اللي عندي علي الميموري و بزبطها من جوا البرنامج ذات نفسه.... بتعدل اسم المغني و الالبوم و اسم الاغنيه كمان و هو يرتبهم زي مانتا عايز حسي المغني و لا الالبوم....
انا اشتريت Power Amp بيعجبني فيه الاكولايزر بقدر اظبطه مع السماعات Beats بيدي صوت روعه وانا الالبومات كلها مضبطها علي الايتيونز بالكفر والليركز فا ماتعبش في الموضوع ده
لما اروح هرفعهولك جربه هيعجبك

او ابعتلي اي اكونت ليك whatsapp او اي حاجه كده و ابعتهولك عليه

و برده الجماعة cynagonmod 9 شكلهم اتحمسوا فكتبوا انهم هيعملو واحد للايسكريم لما ينزل
الايميل بتاعي نفس التوقيع بس سمول من غير مسافات طبعا علي الجيميل او الياهو.
قديم 27-02-2012, 03:54 PM   #385
oxygen23
عضو مشارك

بعتهولك يا كبير طمني كده اذا وصل
ال poweramp فعلا حلو قوي كان فه ميزه مجرد ماشبك الجاك يشتغل لوحده بس النسخة التجربية مكانش فيها الاوبشن بتاع التعديل ده اذا موجوده في النسخة الكامله قولي يبقي يستاهل اني اشتريه.

قديم 27-02-2012, 04:37 PM   #386
Amr Abozied
عضو فعال

موجود ياريس وكله تمام اشتري البرنامج يستاهل صراحه

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 04:37 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 04:34 PM ---------

ماوصلش
amrabozied@yahoo.com

قديم 27-02-2012, 07:24 PM   #387
asmois
عضو جديد

مشاركات الشكر: 16
شكر 25 مرات في 14 مشاركات
مساء الخير عليكم

اقتباس:
موجود ياريس وكله تمام اشتري البرنامج يستاهل صراحه

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 04:37 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 04:34 PM ---------

ماوصلش
amrabozied@yahoo.com
بالنسبة لبرنامج poweramp مش محتاج تشتريه انا موجود عندي كامل وكمان عندي البرنامج اللي بيكسر النسخة التجريبية ويخليه مفتوح علطول وسامحوني للغيبة الطويلة عشان كنت مسافر في مهمة للشغل ورجعت النهاردة وهاتواصل معاكم وليلتكم سعيدة
asmois غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 27-02-2012, 07:47 PM   #388
oxygen23
عضو مشارك

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة asmois مشاهدة المشاركة
بالنسبة لبرنامج poweramp مش محتاج تشتريه انا موج
ود عندي كامل وكمان عندي البرنامج اللي بيكسر النسخة التجريبية ويخليه مفتوح علطول وسامحوني للغيبة الطويلة عشان كنت مسافر في مهمة للشغل ورجعت النهاردة وهاتواصل معاكم وليلتكم سعيدة
طب فين ده... الحقني بيه
قديم 27-02-2012, 08:04 PM   #389
thirdramses
عضو جديد

مشاركات الشكر: 0
شكر 9 مرات في 8 مشاركات

ازيكم يا جماعه معلش دخولي متقطع معاكم نعمل ايه بس في الشغل الى مش بيخلص

بخصوص السماعات انا باستخدم السماعه دي

http://www.sonymobile.com/global-en/...ssories/mw600/

صراحة من اروع ما يكون وفيها FM وبتشتغل على 3 اجهزة في نفس الوقت وفيها شاشه بتظهر رقم المتصصل وها ادني وراها لحد م تظهر اسمه

انا برضه عندي اسوس ترانسفورمر صراحة جهاز جبار ولا كلمه والنسخة البرايم منه مقطعه الدنيا هنا في السعودية وربنا يسهل ونبيع القديم ونحدث ما هو احنا مش ورانا غير الجرى ورا التكنولجيا مرض بئا بعيد عنك ههههه

thirdramses غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 27-02-2012, 08:10 PM   #390
asmois
عضو جديد

هاجرب ارفعهولك وربنا يسهل

اقتباس:
طب فين ده... الحقني بيه
هاحاول ارفعه هو وبرنامج كسر الحماية بس يلرب ينفع
قديم 27-02-2012, 08:25 PM   #391
Amr Abozied
عضو فعال

اشرف حمد الله علي السلامه ياريت تكون اتوفقت في شغلك. انا كمان عندي الكراك بس مشكلته ان بيهنج والويدجت بتاعته اللي هي اهم حاجه عندي كل شويه تقف ومش حتقدر تعمل ابديت. طيب وليه الغلب ده كله البرنامج كله فد حدود ٣٠ جنيه مش مبلغ يستاهل الواحد بيروح للمكرك لما بيكون مافبش فرصه تشتري الاصلي مثلا مافيش ماركيت مدفوع في مصر وفي حاجات عايزه باي بال ومش موجود في مصر.
علي العموم ابعته لمحمود يجربه ويقلنا ايه الاخبار

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 08:25 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 08:10 PM ---------

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة thirdramses مشاهدة المشاركة
ازيكم يا جماعه معلش دخولي متقطع معاكم نعمل ايه بس في الشغل الى مش بيخلص

بخصوص السماعات انا باستخدم السماعه دي

http://www.sonymobile.com/global-en/...ssories/mw600/

صراحة من اروع ما يكون وفيها FM وبتشتغل على 3 اجهزة في نفس الوقت وفيها شاشه بتظهر رقم المتصصل وها ادني وراها لحد م تظهر اسمه

انا برضه عندي اسوس ترانسفورمر صراحة جهاز جبار ولا كلمه والنسخة البرايم منه مقطعه الدنيا هنا في السعودية وربنا يسهل ونبيع القديم ونحدث ما هو احنا مش ورانا غير الجرى ورا التكنولجيا مرض بئا بعيد عنك ههههه

السماعه حكايه بس انا مستني واحده نازله الشهر الجاي بتجيب الاسماء الواحد مش حافظ كل الارقام اللي في التليفون.
متتاخرش علينا تاني وقلنا اسمك بدل من احمس ههههها وبالمره احكلينا شويه عن الاسوس
قديم 27-02-2012, 08:44 PM   #392
asmois
عضو جديد

ده كراك البرنامج

[QUOTE=Amr Abozied;3286617]اشرف حمد الله علي السلامه ياريت تكون اتوفقت في شغلك. انا كمان عندي الكراك بس مشكلته ان بيهنج والويدجت بتاعته اللي هي اهم حاجه عندي كل شويه تقف ومش حتقدر تعمل ابديت. طيب وليه الغلب ده كله البرنامج كله فد حدود 30 جنيه مش مبلغ يستاهل الواحد بيروح للمكرك لما بيكون مافبش فرصه تشتري الاصلي مثلا مافيش ماركيت مدفوع في مصر وفي حاجات عايزه باي بال ومش موجود في مصر.
علي العموم ابعته لمحمود يجربه ويقلنا ايه الاخبار

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 08:25 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 08:10 PM ---------

السماعه حكايه بس انا مستني واحده نازله الشهر الجاي بتجيب الاسماء الواحد مش حافظ كل الارقام اللي في التليفون.
متتاخرش علينا تاني وقلنا اسمك بدل من احمس ههههها وبالمره احكلينا شويه عن الاسوس[/QUOTE
بص ياسيدي انا حاولت ارفع الكراك مش راضي وهو عبارة عن ملف صغير اوي وظيفته بيكسر حماية البرنامج النسخة التجريبية وانا هاحطلك رابط تنزل منه الملف وبعدين وفي الاول تكون منزل البرنامج عادي خالص من الماركت وبعدين تصطب فوقيه الملف بتاع النسخةة الكاملة ولما تيجي تفتح البرنامج هايقولك خطأ في البرنامج وانه محتاج يتنزل من جديد ماتقلقش من المسج دي واقوله اوكي وارجع تاني افتح البرنامج هاتلاقيه هايفتحه عادي وهايدلك رسالة هايقولك شكرا لشرائك النسخة الكاملة وبكدة مبروك عليك البرنامج بنسخته الكاملة نا مجربها على النوت والتاب 7.7 وزي الفل مستمتع بكامل البرناج وعاملة ويدجت ولا بيهنج خالص وقولولي حصل معاكم ايه وانا موجود لو واجهتك اي مشكلة ووفر ياعمي ال30 جنيه لبرنامج تاني الرابط هو
poweramp full version unlocker v1.0-build-10.apk - 4shared.com - online file sharing and storage - download - Gins Roses

قديم 27-02-2012, 08:50 PM   #393
Amr Abozied
عضو فعال

يارب ماتكسفش اشرف والبرنامج يشتغل من غير مشاكل وفورس كلوز. هههههههههها

قديم 27-02-2012, 09:52 PM   #394
oxygen23
عضو مشارك

تسلم ايدك يا اشرف يا مظبتنا البرنامج اشتغل زي الفل من غير رسايل حتي يمكن عشان حملت الملف بتاعك من قبل ما اشغل البرنامج.....

يا عمرو المشكلة موضوع الشرا في الاندرويد لازم الكريديت مافيش جيفت كارد زي الابل

اشرف انت شكلك معاك النوت و التاب ال 7.7 برضه
قلي بقي بتتعامل ازاي باجهازين دول و هما تقريبا بنفس المواصفات.... و لو هتضحي بواحد منهم تبدله بحاجه غيره هتضحي ب ايه و تجيب ايه?

قديم 27-02-2012, 10:17 PM   #395
Amr Abozied
عضو فعال

جربوا وحتعرفوا من واحد ركب البرنامج علي ٣ اجهزه ووقف بعد مده صغيره وماشتغلش تاني انا محترف البرنامج ده وغاوي مزيكا وعارف باقول ايه وبعني مجاتش عليه فيه برامج كتيره بتأدي الغرض انا اللي عاجبني فيه زي ما قلت احترافيته في الاكولايزر. ومبروك عليكم لو اشتغل علي طول وانا عن نفسي شاريه من النت بالكريديت وطالما شاري جهاز ٤٣٠٠ جنيه مش حضايق نفسي علشان برنامج ب ٣٠ جنيه مش هو ده التوفير يعني ههههها.

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 10:17 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 10:15 PM ---------

خالد انت لسه مش في المود ولا ايه وحشتني يابني صورتك علي الفيس حكايه اشوفلك عروسه ولا عندك

قديم 27-02-2012, 10:18 PM   #396
noura322
عضو متفاعل

مشاركات الشكر: 142
شكر 147 مرات في 85 مشاركات

انا جيييييييييت اهو

noura322 غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 27-02-2012, 10:21 PM   #397
Amr Abozied
عضو فعال

نورا فاتحه الموضوع ومش بتدخل فيه وقفشتها بره وزعقتلها وقلتلهل تيجي لو جت متاخره بعد كده مش حدخلها امال ايه انا حمش قوي. .... هههههههههههههها

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 10:20 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 10:19 PM ---------

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة noura322 مشاهدة المشاركة
انا جيييييييييت اهو
اخر مره من عنديش بنات تتاخر بره الموضوع بتاعي. ههههههها

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 10:21 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 10:20 PM ---------

لما نشوف خالد ده كمان حبعتله بنص جنيه زغزغه يمكن يحن علينا ويتكلم ويفوق
قديم 27-02-2012, 10:32 PM   #398
asmois
عضو جديد

شوف ياسيدي

اقتباس:
تسلم ايدك يا اشرف يا مظبتنا البرنامج اشتغل زي الفل من غير رسايل حتي يمكن عشان حملت الملف بتاعك من قبل ما اشغل البرنامج.....

يا عمرو المشكلة موضوع الشرا في الاندرويد لازم الكريديت مافيش جيفت كارد زي الابل

اشرف انت شكلك معاك النوت و التاب ال 7.7 برضه
قلي بقي بتتعامل ازاي باجهازين دول و هما تقريبا بنفس المواصفات.... و لو هتضحي بواحد منهم تبدله بحاجه غيره هتضحي ب ايه و تجيب ايه?
بالنسبة للنوت باتعامل معاه باتصالاتي اكتر والاستخدام السريع وباستخدمه في برامج المحادثات والتانجو والفايبر وبصراحة مالليش غنى عنه لانه جهاز قوي وبطاريته بتقعد معاي يومين وحمال قسية وكمان بشيله معايا وانا رايح مشاوير سريعة مثلا اما بالنسبة للتاب 7.7 فده حكاية تانية لانه استخدامي الاساسي في الايميلات والفيسبوك والتانجو والاسكايبي واليوتيوب وتشغيل الفيديو والصور وقراءة الكتب والجرايد وتصفح النت فيه كمان سريع بعد مانزلت المستعرض الجديد الاصلي بتاع الايسكريم خلاني شلت الدولفين لاني فعلا لقيته سريع جدا لكن التاب ماباخدوش معايا في الرايحة والجاية يعني باحتاجله لما اكون قاعد في المكتب ومش باتحرك كتير ومستخدم معاه سماعة سوني اكسبريا البلوتوث وفيها fm واظهار رقم المتصل وباسمع منها الاغاني اللي على التاب وباستقبل كل مكالماتي عليها من التاب بس بصراحة التاب ممتع اكتر من النوت لكن ماقدرش استغنى عن اي حد فيهم لان كل واحد له استخدامه الخاص والاتنين معايا علطول لكن النوت باشيله اكتر علشان سهل احطه في جيبي بحكم عملي الكتير وتحركي في المكتب

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 11:32 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 11:25 PM ---------

كمان التاب 7.7 لما ركبت عليه الانشر الجديد ADW EX بقى سريع جدا وسلس جدا بدل التتش ويز بتاع سامسونج وفعلا حسيت بفرق وبسرعةالجهاز الحقيقة 1400 وفي فتح البرامج وبطل تهنيج و ورسايل الفورس كلوز اللي كانت بتضايق فعلا فرق الجهاز معايا وكمان البطارية بعد مانزلت اللانشر ده بقت بتقعد يومين حتى وانا مشغل الواي فاي وباستقبل طول الليل الاشعارات والرسايل والشرط بتاع البطارية مابقتش بتقل زي الاول وانا بانصح بيه وعلى فكرة اللانشر فيه مزايا كتير حلوة والاصدار ده مخصص للتابلت ومختلف عن اصدار الموبايل العادي
العضو التالي يشكر asmois على مشاركته الطيبة ويطلب المزيد من هذه المشاركات الرائعة
قديم 27-02-2012, 10:33 PM   #399
noura322
عضو متفاعل

مشاركات الشكر: 142
شكر 147 مرات في 85 مشاركات

اقتباس:
نورا فاتحه الموضوع ومش بتدخل فيه وقفشتها بره وزعقتلها وقلتلهل تيجي لو جت متاخره بعد كده مش حدخلها امال ايه انا حمش قوي. .... هههههههههههههها

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 10:20 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 10:19 PM ---------

اخر مره من عنديش بنات تتاخر بره الموضوع بتاعي. ههههههها

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 10:21 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 10:20 PM ---------

لما نشوف خالد ده كمان حبعتله بنص جنيه زغزغه يمكن يحن علينا ويتكلم ويفوق

هههههههههههههههه ايه هو خلاص الموضوع دة بقى بتاعنا بقينا محتكرين الموضوع
ماقلتليش الغانم دة فعلا كويس ولا زى الشناوى كدة لانى سمعت عن الشناوى انه ممكن يضرب حاجا تمن الموبايل يحطلك سماعة تقليد شاحن مش اصلى كدة يعنى
noura322 غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 27-02-2012, 10:34 PM   #400
Amr Abozied
عضو فعال

عملت ايه في الجرايد اشتركت في reader hub والا بتقرا اللي علي النت

رد

العبارات الاستدلاليه
للايباد, مايكروسوفت, مطبوخ, الماركت, المكالمات, الايباد, الاندرويد, البطارية, العاب, ابل, ايباد, اندرويد, تاب, تحميل, galaxy, galaxy tab, جالاكسي تاب, map, ريستور, روم, روت, سامسونج, شراء, tab, نوت, نقل, كاميرا, كيبورد عربي