قديم 25-10-2019, 06:53 PM   #6
أبو حمزه
عضو اساسي

الصورة الرمزية أبو حمزه

مشاركات الشكر: 1,257
شكر 2,697 مرات في 1,760 مشاركات

الاوسمة التي حصل عليها

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة megogo مشاهدة المشاركة
اخي الكريم ابو حمزه
انا مش عارف المشكله فين انا معملتش اي حاحه فالتليفون من يوم ماجبته غير التحديثات واللي بعمله دلوقتي بعمله مضطر عشان اتفرمت وعايز ارجع الداتا اللي اتمسحت لانها مهمه جدا وللاسف مكنتش عامل نسخه احطياطيه عشان كده بعمل رووت للجهاز و متورط و الله و مش عارف اعمل ايه
دي المشكله كامله
يا ريت لو عندك حل ابو فكره تقولي علي الخظوات الله يحفظك
مع العلم جربت الطريقه دي (وصل الكابل بالكمبيوتر ووصل الهاتف عادي بعد كدا اعمل ريستارت للهاتف بعد ما يقفل او يديك شاشة سودا خليك ضاغط على زر خفض الصوت بدون الباور.
او لو انت منزل adb عندك والجهاز متعرف على الكمبيوتر عن طريق محرر الاوامر CMD واكتب
adb reboot bootloader)file:///C:/Users/ahmed/Desktop/Untitled-1.jpg file:///C:/Users/ahmed/Desktop/Untitled-2.jpg
اخي بالنسبة لارجاع الملفات المفقودة او التي تفرمتت صعب انها ترجع مره تاني ولو رجعت بترجع مختربه او غير صالحه وعمليتها معقده و90% ما تنفع هذا بالنسبة للملفات بالنسبة لموضوع الهاتف وهذا المهم في الامر ان البوتلودر يظهر وانا قلت لك جرب عمل استعاده للروم القديم عن طريق eRecovery والطريقة توصيل الكابل بالهاتف والصغط على زر الباور وزر تعلية الصوت حتى يظهر لك الريكفري حاول اصغط على زر الباور مع زر تعلية الصوت حتى يغلق الجوال ثم اترك زر الباور وخليك ضاغط على زر تعلية الصوت قليلا حتى يظهر الريكفري مثل ما عملت سابقا لما عملت فورمات للهاتف من الريكفري نفس الطريقة ولكن هذه المرة يكون الكابل واصل بالهاتف وعند ظهور الريكفري اختار الاختيار الاول ويكون عندك واي فاي سريع وان شاء الله يظبط.
او اغلق الهاتف ووصل الكابل مع الكمبيوتر والهاتف وبعد كدا اضغط زر خفض الصوت المفروض يجيلك صفحه بيضاء كدا هى دا البوتلودر او اغلق الهاتف ثم وصل الكابل بالهاتف واصغط الباور مع خفض الصوت واول ما تحس باهتزار لما تضغط الباور اترك زر الباورو خليك ضاغط زر خفض الصوت. المفروض يظهر عندك بدل انت ما عملتش لا روت ولا روم قبل كدا ولا فتحت البوتلودر من قبل ومعملتش حاجه في الجوال المفروض انه يدخل على شاشة البوتلودر مش عارف ايه مشكلتك ولا عارف انت بتعملها ازاي.

انت منين في مصر انا في القاهرة لو قريب مني خليني اشوفهولك واشوف المشكله فين.
أبو حمزه غير متصل   رد مع اقتباس
عدد 2 من الاعضاء يشكرون أبو حمزه على مشاركته الطيبة ويطلبون المزيد من هذه المشاركات الرائعة ويدعون له بالتوفيق

اعلان