قديم 06-06-2012, 05:15 PM   #2801
Nooruddeen
عضو اساسي

الصورة الرمزية Nooruddeen

الرتبة الادارية: مشرف
مشاركات الشكر: 83,775
شكر 33,131 مرات في 10,195 مشاركات

الاوسمة التي حصل عليها

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kemokemo_00202 مشاهدة المشاركة
جزاك الله خيرا على اروع موضوع قراته فى حياتى ..
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
انا لسا شارى اومنيا 2 من يومين و لقيت فيه حجات كتير خنقانى اهمها الرام عندى قليله اوى و بلاقى مساحه كبيره من الرام الجهاز واخدها reserved..فا بالطبع الجهاز بطيىء..
عاوز الغى كل برامج سامسونج لانها مستفزه اوى مثل ..samsung today ..samsung dialer>>samsung call log..samsung phonebook
انا مخنوق من برامح سامسونج دى اوى ..و عاوز اشيله خالص..
اتمنى من الاخوه الخبراء يقولولى ازاى ارجع الوندوز ل 6.1 تانى لو دا هيحل مشاكلى و بالاخص مشكله الرامات....
قولولى اعمل ايه خطوه خطوه عشان انا مبتدأ و على ادى....
بالنسبه لل TouchWiz 2.0 UI فا مش موجود عندى فى الاوبشن عشان الغيه...انا عاوز الغى التااااااااااتش دا مش طااااااااايقه

انصحنى و خليك معايا خطوه بخطوه عشان مخسرش جهازى فى الترقيه النه لسا جديد
وعليكم السلام ورحكمة الله وبركاته
بارك الله فيك وفي جهازك ونفع به .
أولا : لا بد من قراءة هذا الموضوع عن الترقيات جيدا قبل الشروع في الترقية.
أنصحك أن تقرأ الموضوع عدة مرات قبل الترقية (لأني كنت قرأته عدة مرات قبل الترقية الأولى حتى استوعبته تماما ، ورقيت جهازي عشرات المرات بدون مشاكل ولله الحمد.

ثانيا: إذا كانت الواجهة الإنجليزية (طبعا مع الدعم للعربي) لا تتعبك فالأفضل أن تستخدم روما مطبوخا خاليا من برامج السامسونج مثل هذا الروم الخفيف
أو تستخدم روما رسميا إنجليزيا خفيفا مثل هذا الروم
لأن الروم العربي الرسمي 6.1 أيضا ليس خاليا من برامج السامسونج الثقيلة...
وللعلم : برامج السامسونج التي تأتي مع الرومات الرسمية لا يمكن حذفها، بالتالي لا يمكن توفير مساحة كبيرة في الرومات الرسمية.

تنبيه: جهازالأومنيا2 في بعض نسخه عيب مصنعي وقد يفقد (الذاكرة الداخلية أو خاصيةالاتصال) سواء عند الترقية إلى الرومات الرسمية أو المطبوخة أو حتى في حالات عدم الترقية بعد شراء الجهاز بعدة أيام لأسباب متعددة.
Nooruddeen غير متصل   رد مع اقتباس
العضو التالي يشكر Nooruddeen على مشاركته الطيبة ويطلب المزيد من هذه المشاركات الرائعة

اعلان