قديم 30-04-2011, 08:41 PM   #89
osmane
عضو نشط

الصورة الرمزية osmane

مشاركات الشكر: 483
شكر 677 مرات في 229 مشاركات

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tamoor1984 مشاهدة المشاركة
انا طبعا احترم رئيك وكلامك منطقى جدا لكن الروت مش بيكمل 5 دقايق يعنى حضرتك ذكرت العيوب وقلت خامات رديئة لكن مذكرتش ان فية احسن شاشة فى تاريخ الموبايلات ونسيت تقول انة من اسرع بروسيسور نزل حتى الان لكن يمكن التيجرا افضل بس طبعا التيجرا جديد ومينفعش نقارن قديم بجدبد
نسيت تقول انة بينزل فية ميمورى مش موجودة فى اى جهاز htc او sony نسيت تقول انة هاردوير رهييب بسعر قليل
معلش لما نحط كل الكلام دة فى كفة واننا نعمل روت فى 5 دقايق فى الكفة التانية
اعتقد انى هختار انى اتعب 5 دقايق وهعمل روت ومش هنزل روم زى ما انت بتقول لانة اصلا مش محتاج روم هو محتاج روت بس
الجلاكسى اس فية مشكلة بسيطة جدا فى السوفت ورير عاملة مشاكل كتيرة فى الاستخدام وتخيل ان المشكلة دى حلها بيخلص فى 5 دقايق بس
ومع احترامى ليك ولرئيك انا مسكت htc desire hd جهاز شاشتة حقيرة جدا بالنسبة للجلاكسى
بالنسبة لخامة التصنيع هو فعلا بلاستيك بس انا كانت معاية سامسونج اومنيا وبلاستيك ووقع منى قول مثلا 20 مرة ومحصلش فية خدش ولما الشركة تنزلك موبايل سعرة حلوة وتققل من جودتة دة مش عيب لانها كانت ممكن تعملة بجودة اعلى بس ساعتها المفروض يكون ضعف تمن htc لانة حرام يكون احسن فى بروسيسور ورام وشاشة وارخص او بنفس السعر وكمان الناس زعلانة عشان بلاستيك
يعنى نسيتوا كلة اللميزات دى وبتقوقوا بلاستيك مع ان البلاستيك مستحيل يحصلة حاجة
معلش انا اصلا تخصص محاسبة تكاليف وفاهم يعنى اية جودة انتاج وسعر ولما بفكر فى الحاجة لازم افكر فيها من جميع الجهات
قبل ما هنهى معاك الكلام هقولك حاجة واحدة
الجلاكسى يكسب الديزاير اتش دى فى شاشة وميمورىوبروسيسور وارخص منة ب 1000 هل دة مش تنافس من الناحية الاقتصادية السامسونج افضل ولازم اى حد يقول افضل لو بيفكر بنظرية افضل امكانيات مع احس سعر
السامسونج فية عيوب معاك حق بس الاتش تى سى فية برضة عيوب والسونى اريكسون القديم كان كلة عيوب
شكرا ليك
عذرا اخي الكريم هذا الموضوع غير مخصص للنقاشات والاخ حليم جالس يبذل كل جهده لمساعدة اخوانه في حل المشاكل الموجودة في جهاز الارك وهذه النقاشات بتخلي الصفحة ذات طابع حاد وهو مالا يريده الاخ حليم وتقبل مروري اخي الكريم بارك الله فيك
osmane غير متصل   رد مع اقتباس
عدد 5 من الاعضاء يشكرون osmane على مشاركته الطيبة ويطلبون المزيد من هذه المشاركات الرائعة ويدعون له بالتوفيق
مشاهدة/اخفاء قائمة الشكر لهذه المشاركة

اعلان