قديم 19-01-2016, 10:33 AM   #13
volly11
في الانتظار

الصورة الرمزية volly11

مشاركات الشكر: 782
شكر 350 مرات في 157 مشاركات

خطواتي تحميل اندرويد على ساعة جير أس
gear info تم تفعيل وضع usb debuging-1
ثانياtwrponly -2
برنامج adb-setup-1.4.2 ونختار بالترتيب y ثم n ثم y 3-
CM_Build40.zip 4- بدل تحميل ملف بيولد 31.زيب حملت هذا الملف فقط-
5- تحميل ملف الكرينال المستخدم فى النسخة
6- وبعد نجاح تحميل اندروويد وفتح الساعة بنظام اندرويد --- بدأت بنسخ تطبيقات جوجل اللى هى الجيميل والمتجر وخلافه في ذاكرة الساعة
7- وتشغيل تطبيقات جوجل من ريكوفري عن طريق اينستال
يا استاذ هل أخطأت شيئا من خطواتي وهل تنصحني شيئا لتحميل ملف آخر ؟
الرجاء ردكم المسريعة المفيدة

السلام عليكم اخى الحبيب

انا قولت فى موضوع التحويل انك لازم تثبت ملف bulid 31 الاول وهو ملف السوفت الاساسى للتحويل للاندرويد اما bulid 34 فهو تحديث لملف السوفت الاساسى ولما طرحت البورت الجديد فى هادا الموضوع فهو ايضا تحديث للسوفت الاساسى اى هذا الملف هو بدل البورت 34 اذن خطواتك صحيحة ولكن لابد من تحميل وتفليش بورت 31 ثم تفليش الكرينال اثناء عملية البوت قبل ما تفتح الساعه والخطوة التالية هى تفليش بورت 40 وبعدها استمتع بالاندرويد يا بطل

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 12:29 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 12:23 PM ---------

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lil مشاهدة المشاركة
السلام عليكم اخي الكريم فضلا فضلا ساعدني الان جربت الملفين اللي قلت عليهم وثبتهم علي الجهاز ووشغان البرنامج ومارضي يشبك مع الساعه ماوجدها وعدث البحث بالبرنامج ومايلاقيها ايش ممكن السبب هل غلطت في شي او ايش فضلا مساعدتي
للاسف ما فى حل الا كدة اللى قولته لحضرتك وان شاء الله لو فى جديد هقولك وبعدين الساعه فى حد ذاتها هاتف خاص بها شريحة وتعمل كل امكانياتها بدون ربطها بالجوال

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 12:33 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 12:29 PM ---------

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة riyadh021 مشاهدة المشاركة
أخ volly11 معذرة ازعجناك واتعبناك ..
بعد هذه الخطوات التي اخبرتك الساعة تشتغل شوي ثقيل؟
هل تقترح شىء؟ وتنصحني بخطوات أو ملفات أخرى؟
مشكوووور
بص يا بطل انا من رايى ان ترجع الى التايزن وتفلش السوفت من جديد اولا البورت 31 +الكرينل ثم البورت 40 +برامج جوجل وانسى البورت 34 خالص انا حليت بورت 40 محله وان شاء الله يظبط معاك والله الموفق

واوعى تقلق من الرجوع الى التايزن والله سهل ولكن اتبع الحظوات المكتوبة بالتفصيل خشية تلف الساعه والله المستعان وبالتوفيق يا بطل
volly11 غير متصل   رد مع اقتباس

اعلان