قديم 07-03-2018, 02:33 PM   #19
cezar2010
عضو فعال

الصورة الرمزية cezar2010

مشاركات الشكر: 1,449
شكر 689 مرات في 429 مشاركات

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abdurrhman مشاهدة المشاركة
و عليكم السلام

أنصحك تخلي الدفع أخر مرحلة ممكنة .. حاول تشتكيهم لحقوق المستهلك أو أياً كان ما يشابهها في الدولة اللي انت عايش فيها ولا تسكتلهم المبلغ جدا مرتفع ولازم هم يتحملوه الغلط من عندهم .. الشاشة المفروض تعيش عمر طويل حتى مع استخدام اليوتيوب و انت تقول انك ما بتستعمل اليوتيوب حتى !! لابد من وجود عيب مصنعي في تلفونك بما ان استخدامك للتلفون جداً محدود !

لا انصحك تستلم للدفع بسهولة حاول قدر المستطاع الضغط على مركز الصيانة لحد ما يرجع حقك

الله يكون في عونك
حبيبى عبدالرحمن بارك الله فيك
المشكلة إنى لما رجعت الهاتف لشركة المحمول النظام هنا إنها بترسل الهاتف أيا كان الماركة
لمكان تجميع صيانة والمكان ده بيتواصل مع الشركة المصنعة للهاتف ولو ينفع الصيانة المجانية
بيتم فعلا إنما المرة دة تلقيت إيميل يفيد بأن العيب هو حرق فى الشاشة وهذا خارج الضمان
وأمامى خياران الأول هو عدم الموافقة على التصليح وبالتالى يتم إرسال الهاتف لشركة الإتصالات
وبعدين أنا أروح أخده والخيار الثانى هو الموافقة على التصليح وبالتالى يتم البدء فى عملية التصليح
وعند عودة الهاتف لشركة الإتصالات يتم الدفع هناك وهى تتعامل مع وكيل الصيانة

أنا بقى تخطيت كده وقمت متواصل مع سامسونج نفسها لأنها هى الشركة المصنعة للهاتف
والله العظيم ردود نسخ ولصق كلها لما تعبت منهم ومصريين على إن العيب منى

أخر رد هو كالتالى

اقتباس:
Guten Tag Herr .....,

vielen Dank für Ihre Nachricht.

Zunächst möchten wir uns für Ihr offenes und ehrliches Feedback bedanken.
Nur anhand Ihres Feedbacks können wir unseren Service stetig verbessern.

Bitte beachten Sie jedoch dass das Einbrennen des Display auf eine unsachgemäße Benutzung zurückzuführen ist.
Zu einem eingebrannten Display kommt es, wenn das Gerät auf höchster Helligkeit eingestellt ist, und ein Bild über einen längeren Zeitraum angezeigt wird.

Wir bedauern Ihnen lediglich einen kostenpflichtigen Service anbieten zu können und hoffen auf Ihr Verständnis.

Bei weiteren Fragen stehen wir Ihnen gerne zur Verfügung.
الترجمة من جوجل

اقتباس:
مرحبا السيد......،

شكرا على رسالتك.

أولا وقبل كل شيء، نود أن نشكركم على ملاحظاتك مفتوحة وصادقة.

فقط مع مساعدة من ملاحظاتك، يمكننا باستمرار تحسين خدماتنا.

يرجى ملاحظة، مع ذلك، أن حرق-- في العرض هو بسبب الاستخدام غير السليم.

يتم عرض شاشة محترقة عندما يتم ضبط الوحدة على أعلى سطوع ويتم عرض صورة لفترة طويلة من الزمن.

نحن نأسف فقط لنقدم لكم خدمة مدفوعة ونأمل لتفهمك.
لما إنا مقدرش أخلى الإضائة عالية ليه بتعملوا خيار رفع الإضائة
وليه مخللين الشاشة دقتها عالية مادام مقدرش أستخدمها أو قد تسبب مشكلة
علما أنى لم أجرب وضع الشاشة ولا مرة على دقه QHD إللى صدعونا بيها
وطول الوقت على FHD+ كمستخدم عادى مش محتاج أكتر من كده

وكمان يعنى إيه عرض صورة لفترة طويلة : قصدهم مشاهدة ورعض فيديوهات عاليوتيوب لفترة طويلة
يأخى طول ما الجهاز شغال أنا براحتى أتفرج ولا هتحددوا ليا ساعتين فرجه فى اليوم

تبيريرات غير مقنعة خالص

وبأمر الله مش هسكت بس أنا كان لازم أوافق على التصليح عشان أنا محتاج التليفون
وبعد كده هفضل وراهم لحد لما نشوف هيحصل إيه - أنا مش مصدق إن ده يحصل من سامسونج
شئ غير مقبول على الإطلاق ومش أنا بس إللى إشتكيت من مشكلة الشاشة دى أنا لقيت ناس كتير على
النت واجهت نفس المشكلة أنا ذنبى إيه سامسونج متعملش كنترول على بطاريتها أو شاشتها

محدش يفهم كلامى إنه هجوم على سامسونج بدون داعى أنا من عشاق سامسونج
لكن لما أضطر أدفع مبلغ كبير زى ده عشان أصلح عيب مش من ناحيتى يبقى ليا الحق وكل الحق

ربنا يسهل الأمور ولو إنها مش باين لها حل لأنهم مش متقبلين فكرة إن العيب يكون من عندهم

تحياتى لك يا حبيب

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 01:33 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 01:27 PM ---------

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة blacktox12 مشاهدة المشاركة
اخي اذا جهازك هعى الضمان. و لم يستجيبو لك
اذن ارفع شكوى بهم.
عيب بالشاشة ليش تدفع انت ثمن التغيير
لا تقل سامسونغ او غير سامسونغ لك حق ارفع شكوى لتاخذ حقك

Sent from my SM-N950F using Tapatalk
بارك الله فيك أخى الحبيب على الرد
وبأمر الله هحاول أعمل كده بس لأنى مش هنا ومعرفش إيه الخطوات أو المكان المناسب إنى أتوجه له
فأنا حاليا بحاول أتواصل مع سامسونج عن طريق الإيميلات وبأمر الله لو صمموا على رأيهم
هحاول أشوف حد صديق ليا هنا يكون على دراية بالأمور القانونية دى وأخليه يساعدنى فى الوصول
لمكتب حقوق المستهلك أو ما شابهه

تحياتى لك وربنا يسهل
cezar2010 غير متصل  
عدد 2 من الاعضاء يشكرون cezar2010 على مشاركته الطيبة ويطلبون المزيد من هذه المشاركات الرائعة ويدعون له بالتوفيق

اعلان