قديم 02-06-2017, 10:59 AM   #1
عضو جديد

مشاركات الشكر: 0
شكر 6 مرات في 3 مشاركات
ساعدونى : مشكلة في جلاكسي S3 بعد تركيب روم مطبوخ ؟

انا اخوك فى الله عمرو
انا املك موبايل سامسونج s3 و نظام تشغيله انرويد ٤ بعدين وجدت فى منتدى اجنبى موضوع عن ترقيه الجهاز لاندرويد ٧.١ نوجا
انا لا اعرف اى شىء عن الترقيات و الرومات لكن اتبعت الخطوات
كان موضح بالمنتدى انى احمل ملفين
الاول
Cm-14.1 20161027-unofficial-i9300.zip
الثانى
Open-gapps-arm-7.1-pico-20170601.zip

وكان فيه فيديو كمان بالطريقه لكن فى الفيديو اللى بيشرح قفل جهازه و عمل ريستارت بس ضغط باور هوم صوت لاعلى جاتله صفحه فيها برنامج سمه twrp ومنها عمل وايب للملفات و بعدين كمل التنصيب بالملفين دول لكن انا لم يكن عندى هذا ال twrp فبحثت و نزلت برنامج اسمه flashify من الجوجل ستور و نزلت ملف اسمه twrp 3.img ونزلته على الفون و جيت استخدم الفلاشفاى ده لقيته بيقولى ان جهازى لم يسيق له root من قبل و لم يقبل انه يدخل على الجهاز ليحرق الملف ده فبحثت تالت مره و نزلت برنامج اسمه kango root من الجوجل ستور و عملت بيه رووت للجهاز و قالى انه نجح و طلب انى اسطب شويه ابليكيشنز بس مهتمتش لانها تقريبا اعلانات و بعد كده دخلت تانى على الفلاشفاى و فعلا قبل يدخل على الملف و بعدها الجهاز رستر لكن وقف و متجمد عند عباره samsung galaxy s3 gt -I9300
وفيه شرطه مضيئه صغيره لونها احمر او برتقالى فى اعلى الشاشه اقصى الشمال
شيلت البطاريه و حاولت اضغط باور هوم صوت اعلى برده بتجيب نفس الشاشه
فقريت فى منتدى بيقول اجرب اضغط باور هوم صوت اسفل فلقيت شاشه فيها تحذير و عباره صوت اعلى للاستمرار و داون للريستارت فضغت اعلى فقالى داونلودج ففصلت البطاريه فورا
مش عارف اعمل ايه دلوقتى نفس الشاشه واقفه على العباره دى و مضيئه الاشاره الصغيره دى الموضحه بالصوره المرفقه
ساعدونى ارجوكم

الصور المرفقة

ash2007 غير متصل   رد مع اقتباس

اخر 5 مواضيع للعضو ash2007
الموضوع الاقسام الرد الاخير للعضو الردود مشاهده اخر مشاركة
نرجو المساعده Q10 منتدى BlackBerry العام عرعرينو 1 12110 16-06-2017 12:16 PM
ساعدونى : مشكلة في جلاكسي S3 بعد تركيب روم مطبوخ ؟ قسم ترقيات أجهزة Samsung بنظام Google Android ash2007 8 2427 02-06-2017 10:59 AM

اعلان