قديم 15-02-2017, 11:59 AM   #4
أبو حمزه
عضو اساسي

الصورة الرمزية أبو حمزه

مشاركات الشكر: 1,257
شكر 2,697 مرات في 1,760 مشاركات

الاوسمة التي حصل عليها

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة davidbekham12 مشاهدة المشاركة

السبب الأول هو البطارية بصراحة شوفت كام واحد علي جروب في الفيس بيشكر في البطارية جامد
وانا كنت نزلت النسخة AL10 بس حوار الشريحتين ده مكنشي عاجبني لانه لما اعمل CUST بتاع الشرق الأوسط كانت بتشيل بعض البرامج من النسخة زي HICLOUD وده مهم جدا بالنسبالي
السبب الثاني الدعم ثم الدعم ثم الدعم
السبب الثالث لما جربت نسخة AL10 حسيت انها مخدومة اكتر من النسخ التانية
وطبعا زي مانت عارف انا دلوقتي باعد عن الروت في انتظار ال XPOSED عشان اعرف اشغل بعض التطبيقات المحمية واخفي عنها الروت مثل تطبيقات البنك
فياريت ياباشا تبعتلي ملف ال OEMINFO وال CUST خلينا نجرب

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 09:13 AM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 08:38 AM ---------

بس انا قريت ان النسخة دي اللي هي 32 جيجا و 3 جيجا رام فهل تفرق ؟
بالنسبة بعد تفليش ملف ال cust و oem لن يحذف اي من التطبيقات الصينية وستكون كلها موجوده بجانب عمل الشريحتين
لم افهم ماذا تقصد بسؤالك النسخة دي اللي هي 32 جيجا و 3 جيجا رام فهل تفرق ؟ انا لدي نسخة 3جيجا ومفلش عادي روم b577 مع ملف ال oem الخاص ب dl00 وكله تمام.

ملف ال cust و oem يتم تفليشة بعد التحويل الى al10 وبعد تفليش الروم B386 عن طريق Dload وقبل التحديث الهوائي الى B577 ،،، اوك
https://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=4005340&d=14 84570509

وبعدين انت طالب ملف custوoem من موقع xda وطريقة استخراجهم من الملف مش قادر تصبر لما اضعه لك وانا كنت مشغول ولم ارى مشاركتك وعلى كل حال لا تستعمل الملف اللي في الموقع اللي موجود هنا ملف custوoem فقط ويتم تفليشة عن طريق twrp والطريقة في مشاركتي السابقة
بالتوفيق
أبو حمزه غير متصل   رد مع اقتباس
العضو التالي يشكر أبو حمزه على مشاركته الطيبة ويطلب المزيد من هذه المشاركات الرائعة

اعلان