قديم 28-04-2016, 04:11 PM   #185
waelnazeer601
عضو نشط

الصورة الرمزية waelnazeer601

مشاركات الشكر: 246
شكر 322 مرات في 186 مشاركات

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة usama mayaz مشاهدة المشاركة
وايضا ينطبق عالرومات الرسمية فكرة عدم القدرة علي الرجوع من روم حديث الي اصدار اقل دي اشاعة اكتر من مرة بل مرااات عديدة منذ اندرويد 4.2.2 فأعلي وانا باحدث الجهاز ثم اعود لللاصدار الللي ادني منة بمنهي السهولة وعمر مالمشكلة دي واجهتني ابدا كنت اسمعها واقرأها مكتوبة بس عمرها ماواجهتني
ما فيش أي مشكلة من الرجوع لاصدار اقل وده للروم الرسمي ينفع بس هتفقد ملفات الاتصال وده اغلب حالات المستخدمين اللي تعرضوا للخطوة دي وفنيا ده يسمي داونجرادج ويمكن التغلب عليها بأخذ باك من بارتيشن الاتصال او efs عن طريق الريكفري المعدل او تطبيق د كيتان او برامج الباك اب والتي تكون الصيغه بأمتدادي tar او img لاعاده استخدامة عند فقد الشبكة ....تحياتي لكم جميعا

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 05:07 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 05:05 PM ---------

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة جهاد2007 مشاهدة المشاركة
لتذكر عزيزي انا كنت على روم رسمي وتم تركيبه عن طريق الاودين ومن ثم تم تركيب الروم المعدل

انا واخد بالي اخي الكريم انك حدثت جهازك بروم مارشيمللو رسمي وبعدها نزلت ريكفري معدل وبعدها نزلت ااصدار ايروبوت 16.1 المبني علي coj5 بيز cpd3 .

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 05:11 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 05:07 PM ---------

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Adel gharib مشاهدة المشاركة
طيب انا بعد ماحملت المارشملو الرسمي والمطبوخ روم erobote_v1 رجعت تاني لروم dn5 وبعد الرجوع الجهاز بيشتغل حوالي 5 دقايق وبعدين يعمل ريستارت لواحدة اية الحل في الموضوع ده
ارجو الرد من الاخوة اللي عندهم فكرة وفاهمين
ويقولولي اية الحل
تقبلوا تحياتي

أرسلت من SM-N910C بإستخدام تاباتلك
موضوع الرستره ده سببه البوتلودر بنسبة كبيره أو الكيرنال بنسبة ضعيفة فحضرتك الأول هتعمل جميع الويبات عدا ...الاس دي كارد.. وهتنزل الروم الرسمي من الاودين وبعدها كمل عادي خالص وان شاء الله هيشتغل معاك كويس ومنصحكش انك تركب البوتلودر الخاص 5.1.1 علي نظام 6.0.1 . موفقين
waelnazeer601 غير متصل  
عدد 2 من الاعضاء يشكرون waelnazeer601 على مشاركته الطيبة ويطلبون المزيد من هذه المشاركات الرائعة ويدعون له بالتوفيق

اعلان