قديم 06-01-2017, 07:19 PM   #136
أبو حمزه
عضو اساسي

الصورة الرمزية أبو حمزه

مشاركات الشكر: 1,257
شكر 2,697 مرات في 1,760 مشاركات

الاوسمة التي حصل عليها

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة davidbekham12 مشاهدة المشاركة
حاولت كل حاجة ولكن معرفتش اوصل للروت الكامل

Sent from my HUAWEI NXT-L29 using Tapatalk
شوف انا هقولك اللي عملته بالظبط انا فلشت روم نوجا وبعدين ملف الداتا وبعدين ملف patched-boot وبعدين ريكفري twrp الخاص بالنوجا وبعدين عملت reboot recovery دخلت على الريكفري تاني وبعدين فلشت الروت دا
https://mega.nz/#!2Y8CgIDa!RvUXD1dJKYA0xBPHRfzVy0wj_CZXP w-bMdZJLpypHUY

وبعدين عملت reboot تمام الروم اشتغل وكل حاجه تمام ما عدا الروت عند تشغيله يجيبلي رسالهlearn how to root تقريبا مش فاكرها بالظبط يعني المهم ما اشتغلش لكن لو طلعت لك رساله مفادها انه لازم يعمل تحديث اللي هى supersu need update حاجه مش فاكر صراحة طبعا كدا هيشتغل لكن بعد تنفيذ الخطوه القادمة.
ثانيا المهم رجعت للريكفري وفلشت الاول ال patchedboot وبعد كدا الروت الثاني r275 ورجعت للروم ونزلت التطبيق الثاني الخاص ب r275 اللي هو Superuser 2.0 Beta 9.apk
https://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=3909847&d=14 76984215

قمت بتحميله الحين صار عندي تطبيقين للروت واحد حق superSU والثاني الخاص ب r275 المهم برضوا ما اشتغلش لا دا ولا دا ههههههه رجعت للريكفري وهنا حصلت اللخبطه واللي مش فاكر عملت ايه بالظبط رجعت للريكفري ودخلت على mount وعلمت على system و vendor ولا اسمه ايه مش فاكر ورجعت مش عارف بقا فلشت ال patched-boot وبعديه r275 ولا فلشت الروت r275 الاول وبعديه ملف الباتش ام فلشت الباتش وبعديه الروت ثم الباتش جلست عكيت لكن كان العك ما بين الباتش والروت r275 وال mount داخل الريكفري وبعدها اشتغل الرووت وطلعت رساله supersu need update رجعت للتطبيق الثاني وحصلته شغال وقمت بحذف التطبيق الول الخاص ب superSU وبعدها قدرت انسخ من والى السيستم وحذفت اشياء ووضعت اشياء وعدلت على build -prop ونقلت adaway الى السيستم وعادي يعني شغال 1000% .
دا كل اللي حصل معايا يمكن السبب يكون من ملف الروت الاول superSU يمكن الله اعلم
أبو حمزه غير متصل   رد مع اقتباس

اعلان