قديم 13-05-2014, 11:10 PM   #12
Mr-MoDy
عضو اساسي

الصورة الرمزية Mr-MoDy

مشاركات الشكر: 727
شكر 1,650 مرات في 689 مشاركات

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فارس الشرق 2010 مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
يوم عن يوم بيزيد ابداعك ... اخى الحبيب koko009
مجهود اكثر من رائع تحياتى لمجهوداتك الكبيررة بجد جزاك الله كل خير على اللى انت بتقدمه
انا معلش بس ليه طلب عندك وشويه اسئلة واعزرنى على الاسئلة لانى اصلا جديد فى تنزيل الرومات وابييض
انا هلخصلك اسئلتى : 1- يا ريت لو تعملنا موضوع منفصل خالص او مشاركة برابط تحميل الروم + شرح التثبيت الخاص بالروم وكل التفاصيل المتعلقة بيه زى تنزيل تطبيقات الاس 5

2- هل النسخة الثانية اللى حضرتك لسه منزلها دلوقتى دى خالص كدا اخر نسخة بمعنى انها هى ديه النسخة النهائية المستقرة ولا ؟؟ ... وايه المشاكل اللى بيواجها المطورريين الان بعد اصدار النسخة الثانية

3- وياريت لو حضرتك ان شاء الله هتعملنا موضوع منفصل علشان تشرحلنا ازاى نثبت الروم .. ياريت تبقى توضح ايضا لو حبيت احذف الروم وارجع مرة تانيية للروم الاصلى الخاص بالجهاز اعمل ايه ؟؟

اخيراا .. احب اشكرك مرة تاانية على مجهودك ومساعدتك للاعضاء .. طبعا بالنسبة للموضوع الخاص بالشرح براحتك عليه خااالص وقت ما تكوون فااضى ابقى اعمله ياريت لانى واحد من المبتدئين وبرضو اكيد فيه نااس كتييرر زى وانا شاكر لييييك جدااا

اولا شكرا لك ولمتابعة الموضوع ولكن اجابة السؤال الاول والثانى يتلخص فى ان انا مش عايز انزل الروم فى موضوع منفصل لان النسخة لسة مش النهائية ولسة فيها مشاكل ولو مشاكل صغيرة وبالنسبة للمشاكل اللى فيها هى الان النسخة الثانية مستقرة كتيرررر عن اللى النسخة الاولى وكل الوظائف تعمل بشكل جيد ما عدا ال GPS + بعض السينسورات وطبعا الاتنين دول انا شايف انهم مش مهمين اوى وكل واحد عارف استخدامه ايه للموبايل ......... بالنسبة لتنزيل الروم على الموبايل هايبقى كالاتى هاتنزل ريكفرى معدل زى اللى فى الموضوع دة [RECOVERY] ClockworkMod Touch 6.0.3.2 for GT-I9300 - xda-developers
وطبعا هاتنزله عن طريق الاودين وبعد ما تنزل الريكفرى نزل الروم وضعه على الذاكرة الخارجية وادخل على وضع الريكفرى مود واعمل install zip وبعد ما يخلص اعمل ريبوت وعيش بالروم ......... وبالنسبة لتطبيقات الاس 5 وتنصيبها هايبقى نفس الفكرة بتاعة تنصيب الروم ( عن طريق الريكفرى ) .............. وبالنسبة لارجاع الروم للنسخة الاصلية تقدر تنزل الروم اللى انتة عايزه من الموضوع دة رومات كاملة 4 ملفات لأجهزة السامسونج تحديث 26 -أبريل- 2014
وطبعا تختار نوع موبايلك منهم وفيه طريقة التنزيل
Mr-MoDy غير متصل   رد مع اقتباس

اعلان