قديم 24-03-2014, 05:28 PM   #20
محمد فايد22
عضو مشارك

مشاركات الشكر: 160
شكر 49 مرات في 33 مشاركات

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gaser_m مشاهدة المشاركة
يعنى اللى اشتغل مع حضرتك تمام اداة xprivacy تقصد؟؟ علشان نقوم بتجربتها ايضا والكل يستفيد لانى مفهمتش قصدك بالظبط
اشتغلت ايوه لكنها معقده يعني لازم تبقى عارف انت بتعمل ايه والا البرنامج مش هيتشغل كان قصدي ان الاداة بتعطي للمتجسس موقع وهمي عن موقعك لكنها فشلت في ذلك

باقي الصلاحيات اللي المفروض تتأكد منها زي وصول برنامج معين لايميلاتك سواء في جوجل او فيس بوك او غيره من البرامج الله اعلم اذا كان البرنامج فعلا بيمنع البرامج دي من الوصول لايميلاتك ولا لا لكنه فعلا منع الكاميرا وفشل في اعطاء موقع مزيف لتويتر عن موقعي

باختصار البرنامج معقد وعاوز شرح بالصور او شرح فيديو عربي لان اي غلطه ممكن تمنع البرنامج عن العمل وميتصلش بالانترنت.

وعاوز اختبارات بجد منكم وكل واحد يكتب تجربته مثلا البرنامج نجح في منع ايه ؟ وفشل في منع ايه

ملاحظة مهمة بعد التعديل على الصلاحيات متنساش تعمل من فوق حفظ القالب عشان يحفظ الصلاحيات الجديدة والا كل اللي انت عملت ملوش لازمه

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 06:28 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 06:25 PM ---------

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wmb999 مشاهدة المشاركة
انا قريت بداية دليل البرايفسي و يقول انه مايعطل صلاحيات البرامج على عكس مانجر برمشن اللي ممكن يعطي فورس كلور للبرنامج وانا جربته و واجهت المشكلة هذي بالنسبة لبرايفسي يعطي صلاحيات وهمية و الله اعلم بالنسبة للموقع في التويتر ماقد جربت اللي سبق و جربته كان مع كاميرا الوتس

By •• GT-I9100

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 06:33 AM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 06:29 AM ---------

بالنسبة لنمبر بوك بعد منع الاسماء عنه شغال بشكل طبيعي لكن كنت اذا دخلت عالبرنامج يكون مو متعرف على البلد الموجود فيها و كنت احدد قبل ماحط الرقم البلد اللي انا ببحث فيها على عكس اول كانت البلد محددة و موجودة تلقائيا

By •• GT-I9100

ممكن توضح يعني ايه صلاحيات وهمية ؟ تقصد مثلا صلاحيات منظر على الفاضي و غير فعاله ؟ وان برنامج مانجر برمشن افضل منه وممكن توضح يعني ايه "فورس كلور" ؟
محمد فايد22 غير متصل   رد مع اقتباس

اعلان