قديم 27-03-2013, 12:02 AM   #7
semba19
عضو جديد

مشاركات الشكر: 0
شكر 2 مرات في 2 مشاركات

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ms077 مشاهدة المشاركة
السلام عليكم

الأخ الفاضل
إشتريت نفس الجهاز بالظبط زي حضرتك
وقابلني نفس المشاكل بالتفصيل زي ما حضرتك وضحت بالتمام
لكن ما عدا عيب حضرتك ماذكرتوش وحتلاقيه عندك أكيد وهو إن سنسور الشاشة لما بتكون في وسط مكالمة بيهيس او معيب لإنه المفروض وظيفته أصلا يخلي الشاشة منورة لما الجهاز يكون مش علي الأذن وبيضلمها لما بتكون علي الأذن لكنه للأسف بيخلي الشاشة تنور وتطفي بشكل عشوائي وهو مش علي الأذن وده عيب مضايقني جدا

وللأسف ده يعتبر غش من البائع إنه مش بيوضح العيوب دي لأني إكتشفت بالصدفة إن العيوب دي في كل الموديل ده مش مجرد جهاز واحد أو عيب صناعة غير متكرر ولا فايروس مثلا وحضرتك رابع جهاز اشوف فيه نفس العيوب دي

عموما الحمد لله محدش بيتعلم بلاش وحسبي الله ونعم الوكيل في الأخ حاتم اللي باعه لي من عالنت.

المهم أنا سعدت بحضرتك جدا وياريت نتعاون في موضوع حل مشكلة السوفت وير ده خصوصا موضوع الواي فاي اللي بيفصل ومش بيشتغل غير لما يتعمله ريستارت والكيبورد لما تعلق وشوية مشاكل مشابهة من النوع ده في بعض الوظائف وعلي فكرة أنا أعرف واحد ممتاز في صيانة الموبايلات وخليته فتح الجهاز علشان كنت عاوز أغير سنسور الشاشة ده ولكن للأسف مالقيتش بديل متتطابق لحد دلوقت واللي قهرني جدا إنه قال لي إن الجهاز ده مفتوح قبل كده ووراني الدليل علي كده علشان كده باقول وازيد حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا حاتم ياللي بعت لي الموبايل ده ب 1250 جنيه أختصمه يوم القيامة إن شاء الله
السلام عليكم
بخصوص الموبايل النوت 2
انا كنت رحت لحد نجرب نسخه مختلفه
جربنا النسخه وبالفعل اتحلت جميع المشاكل بس للاسف الجهاز جاب سريال ولقينا الخطين مش شغالين
سبتهوله يصلح الخطين ورجع لقط شبكه ولكن للاسف مع رجوع الخطين للعمل رجعت جميع المشاكل..تقريبا في كونفلكت
الخلاصه ان الموضوع ليه حلول بس محتاجين حد يصبر عليه فالشغل ويجرب لحد ما يظبط لو عندك حد ابعتلي
semba19 غير متصل   رد مع اقتباس

اعلان