قديم 04-04-2011, 09:27 PM   #172
alhalwany
عضو جديد

مشاركات الشكر: 8
شكر 5 مرات في 2 مشاركات
الله الله

السلام عليكم يا دكتور...السلام عليكم يا أحلى شباب
و الله يا دكتور ولا كل كلام الشكر يوفيك حقك....جزالك الله خير على تعبك و مجهودك....مش حاجة بسيطة ان يكون فيه حد عنده قدرة و رغبة في العطاء بالشكل دا.....جزالك الله كل خير.
بالنسبة لي الامور لم تمر بشكل سلمي كالمعتاد واضح اني انا اللي محتاج فورمات...بس تأكدت اليوم ان المشكلة مش في Mini Partition Tool و لكن المشكلة في تتابع الأوامر اللي بيتنفذ وقت عمل system wipe.
التتابع دا بيعمل factory reset بس كمان بيعمل فورمات لبارتيشن Ext2 و من هنا بتبدأ المشاكل...كان احيانا يعلق معايا على شاشة HTC الخضراء و احيانا وقت فك الروم نفسها يطلع رسالة خطأ في عملية SD Card Mounting ولا كان فيه كارت ميموري من الاساس
الحل واحد من اتنين...يا نمشي بالتتابع التالي: task29 بعدين Radio و بعدين MGLDR و بعدين Recovery و في الحالة دي الروم بتكون فاضية تماما و مش هنحتاج نعمل وايب من الاساس ولا فورمات لـ البوت ولا السيستم
يا اما الحل التاني: بعد تنزيل الـ Recovery نخلي كارت الميموري بره الجهاز و نعمل سيستم وايب و في الحالة دي مش هايحصل فورمات لبارتيشن EXT2 و ان شاء الله تمشي الأمور كويس
كلمة اخيرة لك يا دكتور: الله ينفع الناس بعلمك و يجعلك سبب في هداية غيرك للحرص على نفع الناس
بالمناسبة،،، حضرتك دكتور ايه بالظبط عشان فيه عندي حاجات كتير بايظة...محتاجة كونسولتو كامل
alhalwany غير متصل   رد مع اقتباس

اعلان