الكمبيوتر الكفي

الكمبيوتر الكفي (http://www.ce4arab.com/vb7/index.php)
-   منتدى هواتف Google Android العام (http://www.ce4arab.com/vb7/forumdisplay.php?f=92)
-   -   سؤال وإستفسار : طريقة تعريب Galaxy I7500 ... (http://www.ce4arab.com/vb7/showthread.php?t=217370)

fady4gsm 16-05-2010 05:25 AM

سؤال وإستفسار : طريقة تعريب Galaxy I7500 ...

[CENTER][SIZE=4][FONT=Microsoft Sans Serif][COLOR=Red]بســـم الله الرحمن الرحــــيم[/COLOR]
====

نداء الي جميع القائمين على منتدانا من مدراء ومشرفين وخبراء تقنيين وارجو الرد

[B][COLOR=Blue]هل نحن بالفعل فشلنا مع هذا الموديل ؟؟؟[/COLOR][/B]

[B][COLOR=Red]Samsung Galaxy I7500[/COLOR][/B]
[IMG]http://www.ce4arab.com/vb7/images/sub/1005_1/157925.jpg[/IMG]

التليفون اشتريته اصدار 1.5 وتم تحديثة لـ 1.6

وعرضت موضوع فيه تساؤل عن التعامل مع الجهاز
وكيفية تعريب الأسماء

[/FONT][/SIZE][URL="http://www.ce4arab.com/vb7/showthread.php?t=214152&highlight=i7500"][COLOR=Red][B]أين خبراء الأندرويد ؟ الدعم الكبير لـ I7500 Galaxy[/B][/COLOR][/URL]
[SIZE=4][FONT=Microsoft Sans Serif]
[COLOR=Blue][B]ولا واحد لاقي حل للموديل ده ؟؟؟؟؟؟؟[/B][/COLOR]

(( مانا مش هاشتري I5700 سبيكا وانا مش مقتنع بيه .. تليفوني احسن بالنسبة للشاشة والذاكرة الداخلية ))

وفي نفس الوقت مانبقاش قاعدين نقص ونلزق من

[/FONT][/SIZE][COLOR=Red]www.[B]xda[/B]-[B]developers[/B].com[/COLOR]

[SIZE=4][FONT=Microsoft Sans Serif]ونبقي مجرد اعضاء بتدور على خبر من اي مكان وتحطه قبل الناس وبس وبكدة نبقي فرحانين !!!!

مش دي حاجة تضحك ؟؟؟

[COLOR=Red][B][SIZE=6]انا اسف على الأسلوب واعزروني بجد على الكلام بالطريقة دي [/SIZE][/B][/COLOR]

بس انا فعلا تعبت

[B][COLOR=Blue]انا عايز اعرب الأسماء بس مش القوائم[/COLOR][/B]

[B][COLOR=Red]هل يوجد حل بالله عليكم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟[/COLOR][/B]
[/FONT][/SIZE][SIZE=4][FONT=Microsoft Sans Serif]

[/FONT][/SIZE][/CENTER]

nicegypt 16-05-2010 08:18 AM

والله انت عندك حق فى بعض الحاجات اللى قلتها ولكن تذكر ان المبرمجين بالنسبة ليهم سهل لان لغتهم الاساسية انجليزى بمعنى ان بيقرا الكلام وهوة بيتعلم بالانجليزى كلغة اولى فبيبقى فاهم اكتر بكتير مننا الدخلاء على اللغة ولكن هذه هى الحقيقة احنا بنحب نقص ونلزق

أبو زياد 16-05-2010 09:42 AM

صحيح فيه ناس نتسخ وتلصق زي ما تفضلت.
لكن ناس عاجزه حتى عن النسخ واللصق، وتفرغت للنقد.

abu-jana 16-05-2010 11:56 AM

[quote=أبو زياد;1643276]صحيح فيه ناس نتسخ وتلصق زي ما تفضلت.
لكن ناس عاجزه حتى عن النسخ واللصق، وتفرغت للنقد.[/quote]

[SIZE=5][COLOR=Red]في الصميم[/COLOR] فيه ناس تلقى المعلومة ولا يكلف نفسه حتى نقلها للمنتدى لنستفيد منها.

[COLOR=Red]في الصميم[/COLOR][/SIZE]

مع احترامي لصاحب الموضوع لكن اعتقد الناس مهتمة بانواع اخرى من الاجهزة

jamaljmys 16-05-2010 12:47 PM

اخي الكريم
اعذرني ايضا على الاسلوب فكلامك مستفز

نحن نلتقي هنا بحريتنا وارادتنا لتبادل المعارف المتوفره لدينا ليطور كل عضو معارفه بمعارف الاعضاء الاخرين وكلنا يعلم ان لا احد له الحق بلوم او عتاب اي عضو فهذا ملتقى وليس مؤسسة العناية بأجهزة الاعضاء . فمن يمتلك شيئا هو حر ان يعطيه للغير او لا .

اذكر حين اشتريت جهاز الموتورولا مايلستون كان عدد مستخدميه العرب قليلون وليس له اي تعريب والريكفري مغلق والامور في منتهى التعقيد حتى صاحب التعريب نفض ايده من الجهاز في تلك الايام ولم يستطع فعل شيء . ولكن بقليل من الصبر والبحث والتجارب وما الى ذلك تمكنا من تشغيل التعريب على الجهاز بدون مشاكل.

القص واللصق اخي الكريم هي احدى وسائل نقل المعلومات ولا تنس ان المعلومة الجديده بالنسبة لي هي قديمة عند شخص غيري فهل ارفضها لان غيري يعرفها ؟؟

هناك تناقض بكلامك فكيف تطلب من الاعضاء والخبراء ان يحضروا حل لجهازك وفي نفس الوقت تنتقد وتبدي عدم الرضا عن طريقتهم في توصيل الحل والمعلومة لك ولي وللجميع.

الفشل كلمة كبيرة يا اخي وانت اكثر شخص يحمل عبأها لانك ببساطه مالك الجهاز الذي فشل.

دع عنك كل هذا ودعنا نفكر سويا بحل لمشكلة الجهاز وكن واثقا لو ان احد اخواننا الاعضاء لديه ولو طرف خيط كا قدمه لك بدون ضغط او الحاح .

شكرا لسعة صدرك وارجو منك اعادة مراجعة ما كتبت ودعنا سويا نجرب ونجرب ...

gls555 16-05-2010 02:29 PM

لا تطولون الموضوع وهو قصير
وانت يا فادي معقد المسألة بزيادة
ياخي ايوه احنا فشلنا مع هذا الموديل
ياخي اعتقه لوجه الله
روح بيع موبايلك لواحد امريكي
واشتري نكسس ون والا شوف لك جهاز ما في أحد فشل معاه

والله العظيم مشكلة الناس هنا قاعدة تتعب وتفكر وبراءات اختراع في التعريب
وفي حل المشاكل

وانته ما سك موبايلك ومتمسك فيه وإلا تلقون لي حل
بيـــــــــــــــــــــــــــــــــعه
واشتري غيــــــــــــــــره

abu-jana 16-05-2010 02:44 PM

[SIZE="5"]بعدين [COLOR="Red"]الفشل الاعظم المفروض يطلق على من يدخل نار جهنم[/COLOR] وليش من لم يجد حل لقطعة جهاز ![/SIZE]

fady4gsm 16-05-2010 04:57 PM

[quote=nicegypt;1643200]والله انت عندك حق فى بعض الحاجات اللى قلتها ولكن تذكر ان المبرمجين بالنسبة ليهم سهل لان لغتهم الاساسية انجليزى بمعنى ان بيقرا الكلام وهوة بيتعلم بالانجليزى كلغة اولى فبيبقى فاهم اكتر بكتير مننا الدخلاء على اللغة ولكن هذه هى الحقيقة احنا بنحب نقص ونلزق[/quote]
[CENTER][font=Microsoft Sans Serif][color=blue][B]صدقت القول يا اخي[/B][/color][/font] [/CENTER]

[quote=أبو زياد;1643276]صحيح فيه ناس نتسخ وتلصق زي ما تفضلت.
لكن ناس عاجزه حتى عن النسخ واللصق، وتفرغت للنقد.[/quote]
[CENTER][font=Microsoft Sans Serif][color=blue][B]يا اخي لولا النقد ما كان هناك مراجعة للنفس وما كان هناك تقدم . [/B][/color][/font]
[font=Microsoft Sans Serif][color=blue][B]والتساؤل اللي انا حطيته مكانش نابع من عجز عن القص واللزق وما اسهله وانما نابع قناعة بأن يد الله مع الجماعة . ( لما واحد لوحده يفكر غير لما مجموعة تفكر مع بعضها). [/B][/color][/font]
[font=Microsoft Sans Serif][color=blue][B]زي ما انا عارف ان كل الردود هاتبقي عن القص واللزق لأن دائما الحقيقة توجع. (توجع الناس اللي شغلتها القص واللزق . معذرة لأصحاب العقول التي تفكر وتشارك بتجارب وتحليل لما يطرح من مواضيع)[/B][/color][/font][/CENTER]

[quote=jamaljmys;1643549]اخي الكريم
اعذرني ايضا على الاسلوب فكلامك مستفز

نحن نلتقي هنا بحريتنا وارادتنا لتبادل المعارف المتوفره لدينا ليطور كل عضو معارفه بمعارف الاعضاء الاخرين وكلنا يعلم ان لا احد له الحق بلوم او عتاب اي عضو فهذا ملتقى وليس مؤسسة العناية بأجهزة الاعضاء . فمن يمتلك شيئا هو حر ان يعطيه للغير او لا .

اذكر حين اشتريت جهاز الموتورولا مايلستون كان عدد مستخدميه العرب قليلون وليس له اي تعريب والريكفري مغلق والامور في منتهى التعقيد حتى صاحب التعريب نفض ايده من الجهاز في تلك الايام ولم يستطع فعل شيء . ولكن بقليل من الصبر والبحث والتجارب وما الى ذلك تمكنا من تشغيل التعريب على الجهاز بدون مشاكل.

القص واللصق اخي الكريم هي احدى وسائل نقل المعلومات ولا تنس ان المعلومة الجديده بالنسبة لي هي قديمة عند شخص غيري فهل ارفضها لان غيري يعرفها ؟؟

هناك تناقض بكلامك فكيف تطلب من الاعضاء والخبراء ان يحضروا حل لجهازك وفي نفس الوقت تنتقد وتبدي عدم الرضا عن طريقتهم في توصيل الحل والمعلومة لك ولي وللجميع.

الفشل كلمة كبيرة يا اخي وانت اكثر شخص يحمل عبأها لانك ببساطه مالك الجهاز الذي فشل.

دع عنك كل هذا ودعنا نفكر سويا بحل لمشكلة الجهاز وكن واثقا لو ان احد اخواننا الاعضاء لديه ولو طرف خيط كا قدمه لك بدون ضغط او الحاح .

شكرا لسعة صدرك وارجو منك اعادة مراجعة ما كتبت ودعنا سويا نجرب ونجرب ...[/quote]
[CENTER][B][font=Microsoft Sans Serif][color=blue]اخي العزيز كلامك احسسني بأن معنا اناس عقلانيين وحكماء ايضاً. [/color][/font][/B]
[B][font=Microsoft Sans Serif][color=blue]سعدت كثيرا بردك ولكن :[/color][/font][/B]
[B][font=Microsoft Sans Serif][color=blue][color=red]اولا :[/color] كون اننا اصبحنا اعضاء في منتدي كبير مثل منتدانا هذا وطبعا هذا متاح للجميع وبحرية اذن اصبح مثل ما لنا حقوق علينا واجبات[color=red].( وابسطها ان اري روح المشاركة عندما اكون في مشكلة ).[/color] [/color][/font][/B]
[B][font=Microsoft Sans Serif][color=blue][color=red]ثانيا :[/color] انا لم اقصد بالقص واللزق [color=red]( الطريقة في كتابة الموضوع في حد ذاتها )[/color] ولم اناقض نفسي. القص واللزق والإقتباس كلها اشياء متاحة ومفيدة . ولكني كنت اقصد الأشخاص الذين يستخدمونها بدون تحليل لمجرد العرض . مع ارفاق كلمتين تدل على انه .... [color=red](يا جماعة انا مش مسئول عن الأضرار اللي هاتحصل بسببها)[/color] .. مش دي حاجة تضحك ؟؟؟ [/color][/font][/B]
[B][font=Microsoft Sans Serif][color=blue]المفروض اني قبل النقل الأعمي اني ادور وابحث عن الأضرار والسلبيات واضعها ايضا مع الموضوع . وللقارئ الحرية . ودي تبقي امانه النقل . مش اني فقط اقول المصدر !!!![/color][/font][/B]
[B][font=Microsoft Sans Serif][color=blue][color=red]ثالثا :[/color] مش عيب اني افشل في محاولات. واحاول استعين بذوي الخبرة للإفادة .[/color][/font][/B]
[B][font=Microsoft Sans Serif][color=blue]ويمكن صحيح اسلوبي في الموضوع ده كان مستفز بس بيني وبينك ده كان مقصود علشان الأعضاء يفكروا معايا. بس سابوا اصل الموضوع ومسكوا في القص واللزق . [color=red]( وجعتهم ).[/color][/color][/font][/B][/CENTER]

[CENTER][B][font=Microsoft Sans Serif][color=red]خالص تحياتي لك وشكرا جدا على المتابعة والرد .[/color][/font][/B][/CENTER]

[quote=gls555;1643661]لا تطولون الموضوع وهو قصير
وانت يا فادي معقد المسألة بزيادة
ياخي ايوه احنا فشلنا مع هذا الموديل
ياخي اعتقه لوجه الله
روح بيع موبايلك لواحد امريكي
واشتري نكسس ون والا شوف لك جهاز ما في أحد فشل معاه

والله العظيم مشكلة الناس هنا قاعدة تتعب وتفكر وبراءات اختراع في التعريب
وفي حل المشاكل

وانته ما سك موبايلك ومتمسك فيه وإلا تلقون لي حل
بيـــــــــــــــــــــــــــــــــعه
واشتري غيــــــــــــــــره[/quote]
[CENTER][font=Microsoft Sans Serif][color=blue][B]اخي العزيز شكرا على اقرارك بالفشل بس لا تجمع وتقول [color=red]( احنا )[/color] .[/B][/color][/font]
[font=Microsoft Sans Serif][color=blue][B]ان شاء الله لن أيأس من المحاولات[color=red].( ممكن تعبت لكن ما يأستش)[/color] . [/B][/color][/font]
[font=Microsoft Sans Serif][color=blue][B]ومش هابيعة واشتري واحد تاني . ولو مش عايز تشترك معنا دي حرية شخصية [color=red]( حقك )[/color] .[/B][/color][/font]
[font=Microsoft Sans Serif][color=blue][B]اما بالنسبة لبراءات الإختراع دي لأشخاص بعينها لا تنسبها لـ[color=red](الناس هنا)[/color] يعني مش كل الناس اللي هنا . [/B][/color][/font]
[font=Microsoft Sans Serif][color=blue][B]صحيح في ناس فعلا زي ما قلت بتتعب وتفكر وتدور على حل للمشاكل وجزاهم الله خير الجزاء عما يبذلوه من جهد ولهم مني كل تحية واحترام. [/B][/color][/font]
[font=Microsoft Sans Serif][color=red][B]( لكن لا اظن انك منهم بدليل انك بتقولي روح بيع جهازك لوحد امريكي ودور على جهاز مايكونش حد فشل معاه .... استسهال وكسل انا ماحبوش).[/B][/color][/font]
[font=Microsoft Sans Serif][color=blue][B]وانا لا اقول [color=red](إلا تلقون لي حل)[/color] انا بقول [color=red]( ماهو الحل بالله عليكم ؟ )[/color] [/B][/color][/font]
[font=Microsoft Sans Serif][color=black][B]عموما شكرا جدا يا اخي على النصيحة . [/B][/color][/font]
[font=Microsoft Sans Serif][color=blue][B]ولو اني لن اعمل بها [color=red]( حقي ).[/color][/B][/color][/font][/CENTER]

jamaljmys 16-05-2010 06:17 PM

احكيلي
جهازك ممكن تطويره الى 2.0.1 او 2.1 ؟؟؟

اذا قدرت تركب عليه روم سواء رسمي او مطبوخ بالاصدارات التي ذكرتها لك خبرني وسأكون معك خطوه بخطوه لتطبيق تعريب النكسوس على الجهاز وان شاء الله سننجح .

لو لحقنا ردات فعلنا الناتجه عن ( انزعاج تكنلوجي ) صدقني الا نتخانق مع كل الناس ومرات مع انفسنا.:cool:
ادمان يا شيخ وبدو طوووووووووووووووووووووووووووووولة بال:thumbup:

MeEeZ 16-05-2010 06:44 PM

كل مسألة ولها حل إن شاء الله
أنا ماني خبير ولا مبرمج، لكن اجرب، وفي مرة فعلاً جربت وبفضل الله تم تعريب الكيبورد الخارجي للـ touch pro2، وتم صقل الموضوع من قبل الخبراء جزاهم الله خير، مو شرط نكون خبراء كي نجرب "صحيح كلامك"، ولكن مسألتك أخي الكريم صاحب الموضوع، يبغالها صبر، وجوالك في الطابور :)
الشباب هنا مايقصروا إن شاء الله، بس بيبدأو بالأجهزة اللتي عندهم وبعدها يتوسعون للأجهزة الأخرى.

أرجو أن تتقبل مروري بصدر رحب.
وإن شاء الله قريباً تفتح المنتدى وتلاقي موضوع بعنوان : تعريب لجميع أجهزة الأندرويد، مثل مافعل خبيرنا TSD في أجهزة الويندوز موبايل.

:)

ابو ريتاج 16-05-2010 08:27 PM

هذا الرابط ممكن يساعدك بخصوص روت جهازك يقولون انها مجربه

[url]http://www.receptorblog.com/wordpress/howto-full-root-on-samsung-galaxy/[/url]

taiseer999 16-05-2010 09:00 PM

سلام وددت فقط الاطلال للسلام والمتابعة واجد نفسي ابتعد اكثر عن النظام واجده للان غير معترفا بنا ونشترى اجهزة ونامل لاحقا بحلول سحرية واخ مميز تعريب الوندوز اصلا صدر ونحن قمنا بكسر حمايته ولم نصنع تعريبا عموما مازال الوقت مبكرا على ما يبدو وساعود للزيارة بعد فترة ان شاء الله

saymyname 16-05-2010 10:31 PM

انت تبغى طلب لكن في نفس الوقت قلت ملاحظات عن الموقع فمادري هل تبغى حل لمشكلتك او تبغى رد لنقدك؟!

بالعكس انا اشوف في اجهزة اخرى تنسى لسبب ان المطورين العرب مالقوا لها بالا او مااشتروها فتلاقي هالاجهزة محد يتشريها وممكن بالمقابل تلاقي لها معجبين كثر في منتدى المطورين واذكر الاخ تيسير بشكل خاص اي جهاز يملكه تلاقي الجمهور كله هنا يشتريه لان تيسير يهتم بالجهاز وينزل مواضيع على طول ولو يعمل مثله باقي الاعضاء للاجهزة الاخرى كان ماحصلت اجهزة ناجحة برا مظلومة عندنا مثل المايلستون

ahmed4never 16-05-2010 10:44 PM

انا نزلته حوالي ثلاث ساعات لكن في كثير فورس كلوز مثل المتصفح الاساسي والماركت احيانا ولغيته الآن ولكن شكرا جزيلا على مجهودك

أوه!! شكلي كتبت في المكان الغلط اسمحولي

tree 16-05-2010 11:36 PM

اذا اعظاء المنتدى مو عاجبينك في الاف المنتديات الاخرى
وهذه مو اسلوب تتكلم في
تقدر تطلب الحاجه بحترام والاعضاء ماراح اقصرو
وانت اساسا ليش فاتح موضوع زي هذه اذا انت من الاساس ماشتريت الجهاز حتى

fady4gsm 17-05-2010 02:00 AM

[quote=jamaljmys;1643945]احكيلي
جهازك ممكن تطويره الى 2.0.1 او 2.1 ؟؟؟

اذا قدرت تركب عليه روم سواء رسمي او مطبوخ بالاصدارات التي ذكرتها لك خبرني وسأكون معك خطوه بخطوه لتطبيق تعريب النكسوس على الجهاز وان شاء الله سننجح .

لو لحقنا ردات فعلنا الناتجه عن ( انزعاج تكنلوجي ) صدقني الا نتخانق مع كل الناس ومرات مع انفسنا.:cool:
ادمان يا شيخ وبدو طوووووووووووووووووووووووووووووولة بال:thumbup:[/quote]

[CENTER][B][font=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][color=blue][color=red]اخي العزيز شاكر جدا للتواصل والرد . وابداء العون . الله يجازيك خير[/color] :[/color][/SIZE][/font][/B]
[B][font=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][color=blue]بالنسبة للإصدار هو كان عليه اصدار 1.5 وارد فرنسا وبحثت كثيرا ووجدت ليه محاولات كثيرة على كثير من المنتديات يحاولون ترقيته الي 2.0 و 2.1 [/color][/SIZE][/font][/B]
[B][font=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][color=blue]ولكن كل المحاولات غير كاملة.[/color][/SIZE][/font][/B]
[B][font=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][color=blue] (دائما يوجد قصور في الآداء سواء في الكاميرا او في الوايرليس والبلوتوث والصوت وغيره من الوظائف المهمة والتي لا غني عنها). [/color][/SIZE][/font][/B]
[B][font=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][color=blue]انا كل اللي اسعي اليه هو تعريب الأسماء فقط . [/color][/SIZE][/font][/B]
[B][font=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][color=blue]بالنسبة للرسائل برنامج مرسال ماشاء الله قايم بالغرض تمام ارسال واستقبال وقراءة للعربي زي الفل. [/color][/SIZE][/font][/B]
[B][font=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][color=blue]بالنسبة للأسماء انا عرفت ان برنامج Dialer one تم تعريبة ولكن لا يتماشي مع اصدار 1.5 ولا 1.6 لازم 2.0 فما اعلي .[/color][/SIZE][/font][/B]
[B][font=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][color=blue] اذا في طريقة نجعل بيها برنامج Dialer One يعمل على 1.6 ؟[/color][/SIZE][/font][/B][/CENTER]

[quote=MeEeZ;1643976]كل مسألة ولها حل إن شاء الله
أنا ماني خبير ولا مبرمج، لكن اجرب، وفي مرة فعلاً جربت وبفضل الله تم تعريب الكيبورد الخارجي للـ touch pro2، وتم صقل الموضوع من قبل الخبراء جزاهم الله خير، مو شرط نكون خبراء كي نجرب "صحيح كلامك"، ولكن مسألتك أخي الكريم صاحب الموضوع، يبغالها صبر، وجوالك في الطابور :)
الشباب هنا مايقصروا إن شاء الله، بس بيبدأو بالأجهزة اللتي عندهم وبعدها يتوسعون للأجهزة الأخرى.

أرجو أن تتقبل مروري بصدر رحب.
وإن شاء الله قريباً تفتح المنتدى وتلاقي موضوع بعنوان : تعريب لجميع أجهزة الأندرويد، مثل مافعل خبيرنا TSD في أجهزة الويندوز موبايل.

:)[/quote]
[CENTER][font=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][color=blue][B]اخي العزيز أ[/B][/color][/SIZE][/font][font=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][color=blue][B]ملي في الله ثم في اعضاء منتدانا كبير . ان نجد حلولا لما تفعله الشركات الكبيرة بنا . والله على قدر ضيقي من جوجل على عدم دعم العربية في اندرويد على قدر ما انا لا استطيع ان اكرهها . انا فعلا احب جوجل وسامسونج . والله يعيننا . [/B][/color][/SIZE][/font]
[font=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][color=blue][B]تحياتي لك وكل الشكر على المشاركة والرد .[/B][/color][/SIZE][/font][/CENTER]

[quote=ابو ريتاج;1644098]هذا الرابط ممكن يساعدك بخصوص روت جهازك يقولون انها مجربه

[URL]http://www.receptorblog.com/wordpress/howto-full-root-on-samsung-galaxy/[/URL][/quote]

[CENTER][font=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][color=blue][B]اخي الكريم . الف شكر على اللينك المفيد والتواصل . [/B][/color][/SIZE][/font]
[font=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][color=blue][B]خالص تحياتي [/B][/color][/SIZE][/font][/CENTER]

[quote=taiseer999;1644126]سلام وددت فقط الاطلال للسلام والمتابعة واجد نفسي ابتعد اكثر عن النظام واجده للان غير معترفا بنا ونشترى اجهزة ونامل لاحقا بحلول سحرية واخ مميز تعريب الوندوز اصلا صدر ونحن قمنا بكسر حمايته ولم نصنع تعريبا عموما مازال الوقت مبكرا على ما يبدو وساعود للزيارة بعد فترة ان شاء الله[/quote]
[CENTER][font=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][color=red][B]خبيرنا الكبير تيسير . يكفينا شرف تواجدك في موضوعاتنا . وانا اسف على انفعالي . وكلي أمل ان يكون الآتي افضل بإذن الله .[/B][/color][/SIZE][/font][/CENTER]

[quote=saymyname;1644235]انت تبغى طلب لكن في نفس الوقت قلت ملاحظات عن الموقع فمادري هل تبغى حل لمشكلتك او تبغى رد لنقدك؟!

بالعكس انا اشوف في اجهزة اخرى تنسى لسبب ان المطورين العرب مالقوا لها بالا او مااشتروها فتلاقي هالاجهزة محد يتشريها وممكن بالمقابل تلاقي لها معجبين كثر في منتدى المطورين واذكر الاخ تيسير بشكل خاص اي جهاز يملكه تلاقي الجمهور كله هنا يشتريه لان تيسير يهتم بالجهاز وينزل مواضيع على طول ولو يعمل مثله باقي الاعضاء للاجهزة الاخرى كان ماحصلت اجهزة ناجحة برا مظلومة عندنا مثل المايلستون[/quote]
[CENTER][font=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][color=blue][B]اخي العزيز . فعلا كلامك صحيح فعلا هناك اجهزة مظلومة من قبل المطورين .[/B][/color][/SIZE][/font]
[font=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][color=blue][B] ولا لوم عليهم في هذا نظرا لعدم توفر كل الأجهزة مرة واحدة لدي المطور العربي للتجربة والتحليل. [/B][/color][/SIZE][/font]
[font=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][color=blue][B]وبالنسبة للطلب والنقد انا كنت اريد ردا على الإثنين معا . [/B][/color][/SIZE][/font][/CENTER]

[quote=tree;1644341]اذا اعظاء المنتدى مو عاجبينك في الاف المنتديات الاخرى
وهذه مو اسلوب تتكلم في
تقدر تطلب الحاجه بحترام والاعضاء ماراح اقصرو
وانت اساسا ليش فاتح موضوع زي هذه اذا انت من الاساس ماشتريت الجهاز حتى[/quote]
[CENTER][font=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][color=blue][B]اخي الفاضل . [/B][/color][/SIZE][/font]
[font=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][color=blue][B]اذا شايف اني غير محترم لماذا ترد عليا وتكلف نفسك عناء الرد اذا كان كلامي لا يستاهل وهو بالنسبة لك كلام مافيه ادب واحترام ؟؟؟[/B][/color][/SIZE][/font]
[font=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][color=red][B] لك الحرية في التواجد في المنتدي ولي ايضا الحق مثلك .[/B][/color][/SIZE][/font]
[font=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][color=blue][B] واذا انا تخطيت حدود الأدب ([color=red]يبقي مش انت اللي هاتعدل عليا[/color][color=blue])[/color] .[/B][/color][/SIZE][/font]
[font=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][color=blue][B] المشرف على القسم هو من له هذا الحق . اما بتعديل الاسم كما حدث او بإلغاء الموضوع او انذار العضو او وقف العضو اذا كان هناك ضرورة لذلك. [/B][/color][/SIZE][/font]
[font=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][color=red][B]وعندما تعطي لنفسك هذا الحق وردك عليا يبقي بهذه الطريقة . يبقي مين فينا اللي مش محترم ؟ [/B][/color][/SIZE][/font]
[font=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][color=red][B]ولا ايه ؟؟؟؟؟[/B][/color][/SIZE][/font]
[font=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][color=blue][B]اما جملتك اللي قلت فيها[/B][/color][/SIZE][/font]
[font=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][color=blue][B] [color=magenta]( وانت اساسا ليش فاتح موضوع زي هذه اذا انت من الأساس ماشتريت الجهاز حتي )[/color] [/B][/color][/SIZE][/font]
[font=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][color=blue][B][color=red]بصراحة جملة تضحك[/color] :D :D [/B][/color][/SIZE][/font]
[font=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][color=blue][B]وتدل على انك فعلا لم تقرأ الموضوع صح !!![/B][/color][/SIZE][/font]
[font=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][color=blue][B][color=red]اقرأ الموضوع تاني كدة وانت هاتضحك على ردك زي ما انا ضحكت عليه.[/color][/B][/color][/SIZE][/font]
[font=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][color=blue][B][color=red] :eek: :D[/color] [/B][/color][/SIZE][/font][/CENTER]

gls555 18-05-2010 12:41 AM

والله غريبة الشغلة هذي
يعني معقولة موضوع وصل صفحتين
ولا قدروا المطورين يطوروا الجهاز بتاعك؟؟؟

مشكلة وخصوصا إن الجهاز الآن سعره لا يتعدى ألف ريال سعودي
ومن أرخص الأجهزة التي تحمل نظام تشغيل الأندرويد
لا وبعد من أبطأها وأثقلها وأقل مواصفات

صدقني اكتشفت إن الجهاز ما يستاهل الموضوع هذا
انا أعطيك الحل الصحيح

بيييييييييييييييييييييييعـــــــــــــــــــــــه
هذا رأيي ومن حقي
وانت من حقق ترفض

تحية طيبة لك

jamaljmys 22-05-2010 02:57 PM

فادي باشا

اخوك ابو ابراهيم حللك المشكله
ادعو لولده بالشفاء

[url]http://www.ce4arab.com/vb7/showthread.php?t=218739[/url]

fady4gsm 24-05-2010 11:45 AM

[quote=jamaljmys;1652923]فادي باشا

اخوك ابو ابراهيم حللك المشكله
ادعو لولده بالشفاء

[URL]http://www.ce4arab.com/vb7/showthread.php?t=218739[/URL][/quote]

يعلم الله كم اكن لك من احترام اخي jamaljmys
الف شكر على الإهتمام والتفاعل المثمر بإذن الله
هاجرب البرنامج
وإن شاء الله يبقي تمام .
تحياتي لشخصكم الكريم وكل الدعوات لوالد ابو ابراهيم بالشفاء العاجل بإذن الله تعالي.

جميع الأوقات بتوقيت GMT +3. الساعة الآن 11:15 PM.