الكمبيوتر الكفي

الكمبيوتر الكفي (http://www.ce4arab.com/vb7/index.php)
-   قسم ترقيات أجهزة Samsung بنظام Google Android (http://www.ce4arab.com/vb7/forumdisplay.php?f=113)
-   -   ★ حصريا وخاص بهاتف اس 3★ M.D.4™ V10 ★ روم الاحتراف★N4 + S5 + L★ انفرااااد ★ تحـــديث ★18/1/2015★ (http://www.ce4arab.com/vb7/showthread.php?t=595073)

arabihalbi 22-01-2015 12:58 AM

مبارك الخطوبة و جزيل الشكر عمل أبداع و مزيد من التوفيق يستحق الأستقرار على هذا الروم[COLOR="Silver"]

[SIZE=2]الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 11:58 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 11:56 PM --------- [/SIZE]

[/COLOR][quote=turk199;4842935]من لم يشكر الناس لم يشكر الله.. شكرا لك أخي الكريم وجعل الله مجهودك في ميزان حسناتك.. أجد هذا ال Rom بالتجربة الأسرع بين رومات 4.4.4 حتى الآن..

لكن اذا بالإمكان إضافة قاموس secdic الموجود في bulldog rom فهو يعمل بدون انترنت ويترجم الكلمات بشكل فوري عند النقر عليها[/quote]

استخرجته من روم بولدك و لكن لم يعمل على هذا الروم

Ammar Sy 22-01-2015 01:58 AM

[quote=لله الامر;4842612]اخي محمد لم تصل الي اي رسائل وقمت بارسال اليك اليوم رابط مباشر للصفحه علي xda وانا في انتظارك مطولش عليه[/quote]

صديقي شايفك مافي لاصوت ولا صوره بعد ماوصلك المود :confused: طمنا شلون الوضع ;) نجهز حالنا والا لسا بده شغل والا ماوصلك المود بالاصل :confused4:

Mr-MoDy 22-01-2015 02:09 AM

[quote=takuma;4842941]بالنسبة لطلب مود اشكال البطارية
طلبته لانه عند توسيط الساعة تتحول ايقونة البطارية الى اليمين و عند الضغط عليها تغلق الشاشة
و في هذه الحالة لا يمكن ان تدخل الى هذا المود لتغيير الاشكال[/quote]

للاسف الان لايوجد ولكن اذا امكن ساوفر لك تطبيق Mr.Tools

IbrahimIbrahim 22-01-2015 07:33 AM

التمرير الذكي لا يعمل هل من حل [COLOR="Black"][COLOR="black"][COLOR="black"][COLOR="black"][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR]

ابو احمد 55 22-01-2015 10:39 AM

[quote=Mr-MoDy;4843591]للاسف الان لايوجد ولكن اذا امكن ساوفر لك تطبيق Mr.Tools[/quote]
فين المود يا برنس انتا نسيتني و لا ايه :D

bebo97 22-01-2015 01:21 PM

أولا الف الف مبروك ياباشا وربنا يتمم لك بكل خير ويرزقك بالذريه الصالحه
ثانيا بصراحه الروم ده من اخف الرومات اللي جربتها لحضرتك من حيث استهلاك الرام وميزات تانيه كتير اوي بس انا ملاحظ ان البطاريه بتستهلك بسرعه هل ده من الروم ولا ده عيب في الجهاز عندي وبالنسبه حضرتك للفيديو كل ما اشغله يقلي تم ايقاف الفيديو معلش بس طلب صغير ممكن توفر الاعدادات الخاصه بحضرتك اللي كانت في النسخه اللي فاتت

آسف جدا ان طولت على حضرتك

noureddine83 22-01-2015 01:24 PM

السلام عيكم
شكرا لك على هذا الروم الجيد يا أخي محمد
ولكن عندي مشكلة نفاذ البطارية به بسرعة
مع العلم أنني فلش به الملف kernel version 7.2
أرجو أن تجد لي حل لهذه المشكلة وشكرا يا أخي الفاضل

Ammar Sy 22-01-2015 02:08 PM

[quote=bebo97;4843836]أولا الف الف مبروك ياباشا وربنا يتمم لك بكل خير ويرزقك بالذريه الصالحه
ثانيا بصراحه الروم ده من اخف الرومات اللي جربتها لحضرتك من حيث استهلاك الرام وميزات تانيه كتير اوي بس انا ملاحظ ان البطاريه بتستهلك بسرعه هل ده من الروم ولا ده عيب في الجهاز عندي وبالنسبه حضرتك للفيديو كل ما اشغله يقلي تم ايقاف الفيديو معلش بس طلب صغير ممكن توفر الاعدادات الخاصه بحضرتك اللي كانت في النسخه اللي فاتت

آسف جدا ان طولت على حضرتك[/quote]

صديقي بالنسبه للفيديو في ملف اصلاح باول صفحه تلاقيه تفليش عن طريق الريكفري وان شاء الله يعمل معك[COLOR="Silver"]

[SIZE=2]الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 04:08 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 04:05 PM --------- [/SIZE]

[/COLOR][quote=noureddine83;4843837]السلام عيكم
شكرا لك على هذا الروم الجيد يا أخي محمد
ولكن عندي مشكلة نفاذ البطارية به بسرعة
مع العلم أنني فلش به الملف kernel version 7.2
أرجو أن تجد لي حل لهذه المشكلة وشكرا يا أخي الفاضل[/quote]

لتبين البطاريه صح لازم يمضي عليها 3 شحنات كامله بعدنا نقدر نحكم عليها والبطاريه تعتمد عالاستخدام الشخصي والبرامج الموجوده بالجهاز وشغاله بالخلفيه وتستهلك قدرات الجهاز والله اعلم

dtwao 22-01-2015 07:22 PM

شو صار بالموووود

ابو عبدالله. 22-01-2015 09:13 PM

يا اخوان هل يستطيع احد ذكر مميزات هذا الروم لان مميزاته مكتوبه بالانقليزي بالصفحه الاولى

fat7y2008 22-01-2015 10:19 PM

الروم سلس و جميل و سريع و خفيف
مكان الساعه من الزاوية اذا ضغط ضغطه خفيفة يعمل لوك واذا ضغطه مطولة يظهر قائمة البور
جه اليمين من فوق الزاوية يجبلك البرامج المفتوح و اللى موجوده ف الرام
و التاسك منجر او مدير البرامج موجود ف زرار الهوم للى ف النص غير الرومات اللى تكون مكان زرار الاختيارات
لاكن العيوب من وجهت نظري
البوت اللى في اول بداية الروم و الصوت اللى طالع منها
الالوان الكتير حلوه لكنها غير متناسة للاسف
يعني اذا ظهر اشعار من الواتس او الفيس او كدا لون الخط يكون قريب من لون البار ف يكون الكتابه غير واضحه[COLOR="Silver"]

[SIZE=2]الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 12:19 AM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 12:13 AM --------- [/SIZE]

[/COLOR]الروم سلس و جميل و سريع و خفيف مكان الساعه من الزاوية اذا ضغط ضغطه خفيفة يعمل لوك واذا ضغطه مطولة يظهر قائمة البور جه اليمين من فوق الزاوية يجبلك البرامج المفتوح و اللى موجوده ف الرام و التاسك منجر او مدير البرامج موجود ف زرار الهوم للى ف النص غير الرومات اللى تكون مكان زرار الاختيارات لاكن العيوب من وجهت نظري البوت اللى في اول بداية الروم و الصوت اللى طالع منها الالوان الكتير حلوه لكنها غير متناسة للاسف يعني اذا ظهر اشعار من الواتس او الفيس او كدا لون الخط يكون قريب من لون البار ف يكون الكتابه غير واضحه

HaMaDa.KH 22-01-2015 10:41 PM

اخي الكريم الصوت عند بدئ التشغيل يمكنك ترجعه للاصلي في المود الاول الصفحه فلشه عن الريكفري

اقراء الموضوع جيدا

elhaitham 22-01-2015 11:54 PM

الروم رائع بعد الاستخدام 3ايام
البطارية عادى بالنسبة لرومات كيت كات
ممكن تغير الشحن بدل سريع يكون بطئ من خلال الضبط---توفير الطاقة---الشحن السريع ازالة العلامة (صح )
وجربوا الشحن العادى ممكن يبقى استهلاك البطارية اقل
[COLOR="Red"]لى طلب الكتابة بالصوت غير موجودة فى الروم نشغلها ازاى وشكرا[/COLOR][COLOR="Silver"]

[SIZE=2]الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 11:54 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 11:42 PM --------- [/SIZE]

[/COLOR][COLOR="Blue"][/COLOR][quote=elhaitham;4844118]الروم رائع بعد الاستخدام 3ايام
البطارية عادى بالنسبة لرومات كيت كات
ممكن تغير الشحن بدل سريع يكون بطئ من خلال الضبط---توفير الطاقة---الشحن السريع ازالة العلامة (صح )
وجربوا الشحن العادى ممكن يبقى استهلاك البطارية اقل
[COLOR="Red"]لى طلب الكتابة بالصوت غير موجودة فى الروم نشغلها ازاى وشكرا[/COLOR][/quote]
[COLOR="blue"][SIZE="7"] ;):ampoline:;):ampoline:;)تم الحل;):ampoline:;):ampoline:;)[/SIZE][/COLOR]

احمدالقلعاوي 23-01-2015 09:10 AM

الف الف الف مبروك ان شاء الله الولد الصالح اذا الله رزقك ولد سميه احمد واذا بنت حمديه هههههههه الحب كده روم ولااروع بعد تثبيت 50 برنامج الروم زي الفل تسلم يابرنس

fadoosh 23-01-2015 10:38 AM

بعد التجربة يومين الروم روعة كتير وسلس
بعد تفليش كرنل 7.2 البطارية ممتازة وقوية بطول معي
لكن عند التعديل علي شريط الاشعارات تختفي ايقونة تفريغ الرام
ياريت التحديث القادم تخلي الساعة والبطارية علي ايدي اليمين اعلي الشاشة + زر انهاء المكالمة علي اليمين بتغلب بس انهي المكالمة + اعدادات الواي فاي تكون علي اليمين وباقي الاعدادات متل اعدادات 4.3
خالص تحياتي استاذ محمد

Sent from my GT-I9300 using ce4arab mobile app

noureddine83 23-01-2015 01:06 PM

شكرا على التعليمات القيمة
الأن أصبحت البطارية جيدة مما كانت من قبل وهذا
بعدما قمت بتفليش كرنل 7.3
وذهبت الى موقع boeffla-kernel
وقمت ببعض التغيرات :
Boeffla-Config Help (eng.) - Boeffla-Kernel for Samsung
عندي سؤال أخر لو سمحتم
فيما يخص الخلفية : fond d'écran animé
عندما أدخل الى إعدادات الخلفية و أضغط عليها فتأتيني
هذه الكتابة : App isn't installed
مع العلم انني ذهبت الى play store وحملت له مثلا
fond d'écran Aquarium
:)

HaMaDa.KH 23-01-2015 03:07 PM

لمن يريد سرعه اكثر بالروم كل شوي حط تفريغ الرام

IbrahimIbrahim 24-01-2015 06:24 AM

التمرير الذكي لا يعمل ممكن طريقه عمله

elhaitham 24-01-2015 08:20 PM

[COLOR="Red"][SIZE="7"]مشكلة فى تطبيق kids modeمش بيحمل كل مرة بيعطى رساله لايمكن التحميل فى الوقت الحالى[/SIZE][/COLOR]:(:ranting2::ranting2::ranting2::(

elhaitham 26-01-2015 06:04 PM

خلاص الموضوع كدة خلص ولا اية ولا رد من اول امس منذ اخر مشاركة لى
:confused::confused::wacko::wacko::confused::confused:
حد يرد :ranting2::ranting2::ranting2::ranting2:

Mr-MoDy 27-01-2015 02:56 PM

[quote=noureddine83;4844336]شكرا على التعليمات القيمة
الأن أصبحت البطارية جيدة مما كانت من قبل وهذا
بعدما قمت بتفليش كرنل 7.3
وذهبت الى موقع boeffla-kernel
وقمت ببعض التغيرات :
Boeffla-Config Help (eng.) - Boeffla-Kernel for Samsung
عندي سؤال أخر لو سمحتم
فيما يخص الخلفية : fond d'écran animé
fond d'écran Aquarium
:)[/quote]

للاسف لم افهمك اخى ارجو التوضيح[COLOR="Silver"]

[SIZE=2]الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 04:51 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 04:50 PM --------- [/SIZE]

[/COLOR][quote=IbrahimIbrahim;4844755]التمرير الذكي لا يعمل ممكن طريقه عمله[/quote]

لم اجربه اخى الفاضل
ولكن ساتاكد واما ان ساعمل لك مود او ستكون مضافة فى الاصدار القادم اذا وجد باذن الله[COLOR="Silver"]

[SIZE=2]الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 04:53 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 04:51 PM --------- [/SIZE]

[/COLOR][quote=elhaitham;4845161][COLOR="Red"][SIZE="7"]مشكلة فى تطبيق kids modeمش بيحمل كل مرة بيعطى رساله لايمكن التحميل فى الوقت الحالى[/SIZE][/COLOR]:(:ranting2::ranting2::ranting2::([/quote]

للاسف اخى الفاضل البرنامج تم عمله بشكل سلس ولهذا قمت باضافته وتم تجربته ايضا من قبل شخص ما وكان يعمل معه
ارجو التاكد مع اتخاذ التثبيت الصحيح واخبارى !![COLOR="Silver"]

[SIZE=2]الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 04:54 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 04:53 PM --------- [/SIZE]

[/COLOR][quote=elhaitham;4846232]خلاص الموضوع كدة خلص ولا اية ولا رد من اول امس منذ اخر مشاركة لى
:confused::confused::wacko::wacko::confused::confused:
حد يرد :ranting2::ranting2::ranting2::ranting2:[/quote]

لا لم يخلص اخى الفاضل
فانا شاكر لمجهودك معى
وللاسف الانترنت منذ ان تم قطعه اليوم فقط تم توصيله مرة اخرى ;)[COLOR="Silver"]

[SIZE=2]الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 04:55 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 04:54 PM --------- [/SIZE]

[/COLOR][quote=bebo97;4843836]أولا الف الف مبروك ياباشا وربنا يتمم لك بكل خير ويرزقك بالذريه الصالحه

آسف جدا ان طولت على حضرتك[/quote]

باذن الله اذا تم توفير اصدار جديد ساقوم بتوفير التطبيق به[COLOR="Silver"]

[SIZE=2]الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 04:56 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 04:55 PM --------- [/SIZE]

[/COLOR][quote=ابو احمد 55;4843754]فين المود يا برنس انتا نسيتني و لا ايه :D[/quote]

معلش يا ابو احمد الانترنت وصل اليوم فقط للاسف
وسارسله لك اليوم باذن الله

noureddine83 27-01-2015 03:37 PM

السلام عليكم
أخي الفاضل Mr-MoDy شكرا لك على إبداعك هذا
إنه روم ممتاز سريع و خفيف
لدي سؤال فيما يخص الخلفية : fond d'écran animé
fond d'écran Aquarium
إنني في الإنتضار يا أخي العزيز

ابو احمد 55 27-01-2015 05:20 PM

[quote=Mr-MoDy;4846668]

معلش يا ابو احمد الانترنت وصل اليوم فقط للاسف
وسارسله لك اليوم باذن الله[/quote]

ماشي حبيبي انا بإنتظارك ، اذكرك كمان مرة
مود قائمة التوغلز ستوك بدون اس فيندر و كويك كونيكت و مود الملتي ويندز ستوك بتاع البرامج الخلفية ، كل مود لوحده اذا تكرمت

دول صورهم

[IMG]http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/01/27/65f11e59c0ee72b520daf5f4fcc3e9c0.jpg[/IMG]

[IMG]http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/01/27/10e2eaa548db0f82384c0e316ce8b268.jpg[/IMG]
شكرا

noureddine83 27-01-2015 07:23 PM

[QUOTE=Mr-MoDy;4846668]للاسف لم افهمك اخى ارجو التوضيح[COLOR="Silver"]

حسنا اخي اقصد الخلفية المتحركة
ذهبت الى paramétres ثم affichage et fond d'éc
وبعد fond d'écran وعند قيامي بإختيار Luminous dots

تأتي هذه الكتابة : App isn't installe
:confused:

IbrahimIbrahim 27-01-2015 07:37 PM

بارك الله بيك اخي محمد على هذا الروم انه احسن روم الحد الان جربت اكثر من 20 كلهه بيها مشاكل .. رومك اخي محمد روووعه بكل معنى الكلمه لا يصرف شحن والرام ما ياخذ مساحه الوان زاهيه يعطيك العافيه والف مليون مبروك ... اخي اذا امكن ينقص الروم فقط التمرير الذكي لا يعمل وبارك الله بمجهودك وتستحق عليه مليون سلام

جميع الأوقات بتوقيت GMT +3. الساعة الآن 10:35 PM.