الكمبيوتر الكفي

الكمبيوتر الكفي (http://www.ce4arab.com/vb7/index.php)
-   منتدى أجهزة الايفون iPhone العام (http://www.ce4arab.com/vb7/forumdisplay.php?f=79)
-   -   حل مشكلة skype (http://www.ce4arab.com/vb7/showthread.php?t=448074)

khaledlara4 29-08-2012 01:52 AM

حل مشكلة skype

[CENTER][SIZE=4][B][COLOR=Blue]السلام عليكم روحمة الله بركاته
----------------
[/COLOR][/B][/SIZE][SIZE=4][B][COLOR=Blue][U][COLOR=Red]أولاً:-[/COLOR][/U][/COLOR][/B][/SIZE][SIZE=4][B][COLOR=Blue]يا جماعة أنا عاوز طريقة مسح البرنامج الاسكاى بيى من جذوره لانه أتعملوا بلوك على الجهاز من الشركة الاسكاى بيه
وحلها أنى أعمل ريستور وده مستحيل لان فى حاجات مهمه وأنا ما أقدريش
ياريت حد يشرحلى أشيله أزى من جذورة لانى شيلته بطريقة العادية وبيرجع أنزله تانى بينزل بنفس الاعدادات ونفس المشكلة أكنى ما شلتوش أزى أمسحه من جواه الجهاز

[U][COLOR=Red]ثانياً:-[/COLOR][/U] عاوز أعرف أنا بنزل الفيرجين القديم من الاسكاى بيى بفتح ويقفل على طول هل ليها حل المشكلة ده

[/COLOR][/B][/SIZE][/CENTER]

Maria :$ 29-08-2012 01:58 AM

انا عاوزه افهمش الكلام لاكن عجزت -،-
ع العموم يفيدونك

khaledlara4 29-08-2012 02:01 AM

[quote=Maria :$;3664542]انا عاوزه افهمش الكلام لاكن عجزت -،-
ع العموم يفيدونك[/quote]

skype company blocked my device I need unblocked my device to can I making calling to numbers phones again, you understand me now, it's my first problem

the sacand my problem is when I install old version for skype on my iphone I can't open it because the app open and closed at once.

Cnergey 29-08-2012 06:30 PM

استخدم برنامج ifile للبحث عن ملفاته وازالتها

وبرنامج Udid faker
لإيهام البرنامج انه جهاز جديد

khaledlara4 29-08-2012 09:24 PM

[quote=Cnergey;3665732]استخدم برنامج ifile للبحث عن ملفاته وازالتها

وبرنامج Udid faker
لإيهام البرنامج انه جهاز جديد[/quote]

عملت الكلام ده من قبل ما تقولى ونفس المشكلة

halkutub 31-08-2012 12:30 AM

الحل انك تعمل حساب جديد للاب ستور على ايميل جديد وبعدين تنزل السكايب وتعمل حساب جديد ليه ،

khaledlara4 01-09-2012 11:45 AM

[quote=halkutub;3668184]الحل انك تعمل حساب جديد للاب ستور على ايميل جديد وبعدين تنزل السكايب وتعمل حساب جديد ليه ،[/quote]
هجرب يمكن الحاجة ده اللى مجربتهاش ويارب تنجح[COLOR="Silver"]

[SIZE=2]الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 12:45 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 12:21 PM --------- [/SIZE]

[/COLOR][quote=halkutub;3668184]الحل انك تعمل حساب جديد للاب ستور على ايميل جديد وبعدين تنزل السكايب وتعمل حساب جديد ليه ،[/quote]

أنا جربت اللى انت قولت عليه ونفس المشكلة رغم أنى نزلت قبل ما تقول الكلام ده الاسكاى مكرك مش من أبل أستور وكانت نفس المشكلة معايا فقولت أجرب طريقتك عسى أن تنحل المشكلة ولكن بلا فائدة

الحل الوحيد أن أعمل رستور للجهاز عشان أخونا اللى عاملين علماء مش عارفين يحللولى المشكلة البسيطة ده لان كل واحد مكسل أنه يقول الحل الصحيح...!
بجد أنا مضايق أوى بسبب أن ناس كتيرة فاهمين جامد فى الايفون ولا واحد عاوز يساعدنى
على العموم شكراً

sam7oon 01-09-2012 12:40 PM

أخي العزيز

هل مشكلتك مع البرنامج من حيث أنك تستخدم نفس اليوزرنيم القديم اللي انعمل له بلوك أو من أن البرنامج لايفتح معك أصلاً

(بالنسسبة للمكان اللي أنا فيه أحتاج vpn ليعمل البرنامج)

طيب هل تستطيع أن تعمل حساب جديد من خلال البرنامج؟!!

جرب أن تدخفل موقعهم من الكمبيوتر وتعمل لك حساب جديد ونزل البرنامج بعدين!!

بالنسبة للمشكلة الثانية أعتقد أن الإصدار القديم للأيفون 3GS وقد تكون المشكلة أن اللينك اللي نزلت منه البرنامج ماكامل وبالتالي البرنامج يغلق

أتمنى تشرح المشكلة بالضبط وتجرب عمل حساب جديد

هل تظهر لك رسالة أن حسابك معمول له بلوك؟ ياريت بس صورة للرسالة

لأني أستخدم برنامج skype وأستطيع عمل خروج من حساب والدخول بالحساب الثاني

تحياتي لشخصك[COLOR="Silver"]

[SIZE=2]الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 01:40 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 01:21 PM --------- [/SIZE]

[/COLOR]جرب تتواصل معهم في السكايب لأنه عادة يعملوا بلوك للحساب في حالة تم الدخول عليه من أجهزة مختلفة

ايميلهم:

support.skype.com

khaledlara4 01-09-2012 08:44 PM

[quote=sam7oon;3670606]أخي العزيز

هل مشكلتك مع البرنامج من حيث أنك تستخدم نفس اليوزرنيم القديم اللي انعمل له بلوك أو من أن البرنامج لايفتح معك أصلاً

(بالنسسبة للمكان اللي أنا فيه أحتاج vpn ليعمل البرنامج)

طيب هل تستطيع أن تعمل حساب جديد من خلال البرنامج؟!!

جرب أن تدخفل موقعهم من الكمبيوتر وتعمل لك حساب جديد ونزل البرنامج بعدين!!

بالنسبة للمشكلة الثانية أعتقد أن الإصدار القديم للأيفون 3GS وقد تكون المشكلة أن اللينك اللي نزلت منه البرنامج ماكامل وبالتالي البرنامج يغلق

أتمنى تشرح المشكلة بالضبط وتجرب عمل حساب جديد

هل تظهر لك رسالة أن حسابك معمول له بلوك؟ ياريت بس صورة للرسالة

لأني أستخدم برنامج skype وأستطيع عمل خروج من حساب والدخول بالحساب الثاني

تحياتي لشخصك[COLOR="Silver"]

[SIZE=2]الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 01:40 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 01:21 PM --------- [/SIZE]

[/COLOR]جرب تتواصل معهم في السكايب لأنه عادة يعملوا بلوك للحساب في حالة تم الدخول عليه من أجهزة مختلفة

ايميلهم:

support.skype.com[/quote]

أولاً شكراً لتعبك أوى معايا
بس تقريباً أنت بترد بحل على مشكلة مش مشكلتى أو أنك ما فهمتيش اللى أنا قولته بالظبط
اللى معملوا بلوك مش الحساب ولا حتى الاى بيه أدرس عشان أغيره VPN
اللى معملوا بلوك البرنامج عندى مشكلته أنه مش بيتصل بأرقام بتصل من أسكاى بيى إلى أسكاى بيه عادى بس مش بتصل بأرقام موبايلات أو أى أرقام بتتصل بيها فاهمنى
كل الناس اللى ردوا عليا ما حديش حتى قدر يساعدنى حتى الدعم الفن بتاع الاسكاى بيه بيقولوا أنك لازم تعمل رستارت للجهاز لان البلوك بينزل على ملف معين فى الجهاز بيمنع الاسكاى من أتصال بأرقام وماحديش راضى الملف أنى واحد

على العموم شكراً أوى لردك وأتمنى أن حد يقدر يساعدنى

goda_shell 29-08-2014 10:08 PM

مشكلة الاسكاي بالتاب ...........بليززززززززززز ززز حل

التاب بتاعي الاسكاي ما يظهر صور المستخدمين
وانا ارسال الكلام........لللاصدقاء وكلمهم ما ياتي لي .......لدرجة احد الزملاء قال لي انا ردت عليك وانا قالت لة ما جني شي............راح بعتلي print screen من الاسكاي عندة للمحادثة بتاعتنا
وفعلا طلع رد علي ولكن ما يجني الكلام........................بحث بالنت قالوا حظر..

المهم ...............عملت restore...............لتاب هواواي...............وبردة نفس المشكلة والا كلام يجني...............والا صورة الاصدقا تظهر....................انا محتاج رد سريع بليززززززززززززززز وسهل من التاب..............بش من الاب لانة النسخة واقعة بتاعتي................يخربيت اللي اختراع الاسكاي...................سلام

kanary80 30-08-2014 10:06 AM

لازم تنزله من حساب ايتونز غير حسابك

جميع الأوقات بتوقيت GMT +3. الساعة الآن 12:02 AM.