الكمبيوتر الكفي

الكمبيوتر الكفي (http://www.ce4arab.com/vb7/index.php)
-   منتدى الأخبار (http://www.ce4arab.com/vb7/forumdisplay.php?f=6)
-   -   (انتهى ) موعدنا مع مؤتمر ابل للاعلان عن الايفون 8 ! (http://www.ce4arab.com/vb7/showthread.php?t=647428)

patti 12-09-2017 10:13 PM

كم سعر الايفونx

mmah99 12-09-2017 10:13 PM

شكرا علي النقل الوافي وطبعا الايفون 8 هوا نفسه الايفون 7 المفروض كانوا عملوه 7اس
الايفون اكس نقله نوعيه غير معتاده فى أبل بس برغم ان الشاشة بدون حواف الا انها FHD بس مش حتى 2k !!!!
وطبعا ناهيك عن السعر الهلامي للأكس ؟!

Ramdroid123 12-09-2017 10:15 PM

[QUOTE=medicalman;5166015][FONT="Times New Roman"][COLOR="Blue"][B]

اولا انا لست بشيخ لكي اعطي فتاوى :confused:
ونعم لايوجد منافسة مع بقية الشركات ودوما اقولو توقلون اقول زيدوا المواصفات بالايفون تقولون مايحتاج !
والان تقولون لي اين الفرق ! غريب امركم
ابل غيرت التصميم تخلت ولاول مرة عن الحافات الكئيبة الي فوق وتحت
غيرت نوع الشاشة
اضافت وايرليس
غيرت المعالج
ونعم يبقى الرام ضعيف والسعر مرتفع ووووو
لكن الايفون X مختلف واتى وفق مفهوم الشاشة بدون حواف وهذا المطلوب منه حاليا وانتهى الامر :cool2:[/B][/COLOR][/FONT][/QUOTE]

ألا تعتقد أنه و مع ذلك متأخر جدا ؟

medicalman 12-09-2017 10:20 PM

[FONT="Times New Roman"][COLOR="Blue"][B][QUOTE=Ramdroid123;5166019]ألا تعتقد أنه و مع ذلك متأخر جدا ؟[/QUOTE]

كمواصفات متاخر جدا جدا جدا
والقيود التي على النظام لازالت كارثية و مزعجة لابعد الحدود[/B][/COLOR][/FONT]

مستر واااو 12-09-2017 10:21 PM

رغم أن الشاشة تقريبا بدون حواف إلا أن شكلها غير متناسق و قبيح بسبب وضع السنسرات بتلك الطريقة الغريبة

يعني هي حالة من حالة من حالتين عند متابعة فيديو:

1. إما أن تتداخل السنسرات مع الصورة (طبعا لا أعتقد ذلك)

2. أو ستكون حدود الصورة تحت السنسرات و هذا سيقلل من الحجم الفعلي للشاشة المستخدمة

powerbbm 12-09-2017 10:22 PM

[QUOTE=medicalman;5166015][FONT="Times New Roman"][COLOR=Blue][B]

اولا انا لست بشيخ لكي اعطي فتاوى :confused:
ونعم لايوجد منافسة مع بقية الشركات ودوما اقولو توقلون اقول زيدوا المواصفات بالايفون تقولون مايحتاج !
والان تقولون لي اين الفرق ! غريب امركم
ابل غيرت التصميم تخلت ولاول مرة عن الحافات الكئيبة الي فوق وتحت
غيرت نوع الشاشة
اضافت وايرليس
غيرت المعالج
ونعم يبقى الرام ضعيف والسعر مرتفع ووووو
لكن الايفون X مختلف واتى وفق مفهوم الشاشة بدون حواف وهذا المطلوب منه حاليا وانتهى الامر :cool2:[/B][/COLOR][/FONT][/QUOTE]
كلمة يا شيخ هى عاده عندنا فى الحديث واعتذر اذا فهمت شىء غير ..
اما عن الايفون x كنت اتمنى اولا خاصية الشحن السريع .. خاصية ماسح القزحية .. الرام لا يقل عن 6 قيقا لا احد يقولى لا يحتاج .. فتحة عدسة الكاميرا 1.7 .. وجود بصمة الاصبع فى الخلف وخاصية الإيماءات كالتنقل فى الصور مثلا .. لذلك اكتفى بوجود الايفون 7 بلس واستقبال التحديث الاخير وجهازى الاخر ال الاس 8 بلس

yahla.wallah 12-09-2017 10:25 PM

ماهو تقييمك للمؤتمر وطريقة التقديم والعرض بالمقارنه مع مؤتمرات الشركات الاخرى

WAELDIAB 12-09-2017 10:27 PM

[QUOTE=powerbbm;5166013]الفرق قصدى عن المنافسين يا شيخ .. لا يوجد شىء مبهر .. اقصد شىء حصرى لا يوجد فى جهاز اخر فى النسخة الخاصه للايفون هذا هو القصد .. اما حل ال face id على العين مستحيل يفتح ويفترض تكون قزحية العين افضل من التعرف على الوجه مجرد راى شخصى[/QUOTE]

دا ايفون مش سامسونج لما بيعمل حاجه بيعملوها صح. الكلام دا لو سامسونج هيه اللي عامله الموضوع. ابل دايما بتخترع الحاجه بجوده عاليه

ahmedalfarsi 12-09-2017 10:27 PM

الحين ويش الفايدة منزلين آيفون 8 و8بلس
يعني كأن تشتري تلفون موديله قديم

Ramdroid123 12-09-2017 10:32 PM

[QUOTE=WAELDIAB;5166024]دا ايفون مش سامسونج لما بيعمل حاجه بيعملوها صح. الكلام دا لو سامسونج هيه اللي عامله الموضوع. ابل دايما بتخترع الحاجه بجوده عاليه[/QUOTE]

صح. عشان كده لما أبل أنتجت قلم أنتجته ب 100 دولار و ببطارية :)

powerbbm 12-09-2017 10:37 PM

[QUOTE=WAELDIAB;5166024]دا ايفون مش سامسونج لما بيعمل حاجه بيعملوها صح. الكلام دا لو سامسونج هيه اللي عامله الموضوع. ابل دايما بتخترع الحاجه بجوده عاليه[/QUOTE]
فكك عن هذه العصبيه وتكللم بى واقعيه ايه دخل سامسونج فى الموضوع .. انا اتكلم عن تقنية جديده مبهره والجوده العاليه اصبحت فى اغلب الجوالات

shadad 12-09-2017 10:38 PM

مالذي يجري يا ابل؟ ههههههههههههه

جميع الأوقات بتوقيت GMT +3. الساعة الآن 02:38 PM.