الكمبيوتر الكفي

الكمبيوتر الكفي (http://www.ce4arab.com/vb7/index.php)
-   قسم ترقيات الأجهزة الأخرى بنظام Google Android (http://www.ce4arab.com/vb7/forumdisplay.php?f=111)
-   -   حصريا النسخة الثانية My RoOm v2 روم منتدى الكمبيوتر الكفى للاس3 (http://www.ce4arab.com/vb7/showthread.php?t=568267)

9AFI :) 01-06-2014 07:11 PM

كوكو عدلو الكيرنال ؟

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

فارس الشرق 2010 01-06-2014 08:09 PM

[CENTER][SIZE=5][B]اخى الحبيب [COLOR=Red][U][I][FONT=Georgia]KOKO[/FONT][/I][/U][/COLOR][COLOR=Red][/COLOR]
مفيش اى طريقة لتثبيت اى [COLOR=Blue][I][U][FONT=Georgia]Custom rom[/FONT][/U][/I][/COLOR]
من عن طريق الاودين .. يعنى زى الروم الرسمى كدا .. ملف واحد ونثبيت وخلاص ؟؟ .. وامتى ان شاء الله النسخة السادسة هتصدر ؟؟ وهل هى النسخة الاخيرة من المشروع والنهائية ولا فيه نسخ تاانية ؟؟
[/B][/SIZE][/CENTER]

triple -x 01-06-2014 08:20 PM

[quote=koko009;4665457]مش فاهمك ..........تقصد على النسخة البيور[/quote]

ايوه اقصدها

Mr-MoDy 01-06-2014 08:31 PM

[quote=fanion;4665485][quote=koko009;4664833]Agni kernal[COLOR="Silver"]

[SIZE=2]الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 12:01 AM 01-06-2014 ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 11:51 PM 31-05-2014 --------- [/SIZE]

[/COLOR]

اخى انا مطور النسخة ويوجد ايضا نسختين نسخة pure بدون تعديل والنسخة التانية معدلة وشغالة تمام[COLOR="Silver"]
الشخص هدا يريد النسخة الي معدل عليها انت لأنك انت المعدل وليس المطور لأن النسخة الاصلية قبل تعديلك موجودة على موقع xda وهدا ما يريده أخينا[COLOR="Silver"]

[SIZE=2]الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 07:12 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 07:05 PM --------- [/SIZE]

[/COLOR]

هدا اسم الروم الاصلي من موقع xda

[SIZE="6"]GlamourS5 ROM v6[/SIZE]

وهدا رابط موضوع الروم

[url="http://forum.xda-developers.com/galaxy-s3/development/rom-glamours4-n3-s3-touch-note-3-t2258723"] - xda-developers[/url][COLOR="Silver"]

[SIZE=2]الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 07:16 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 07:12 PM --------- [/SIZE]

[/COLOR][quote=fanion;4665485][/quote]

[CENTER][COLOR="Red"][SIZE="7"]ياريت يا اخى تقوم بتعديل المشاركة الخاصة بك فى اسرع وقت مشاركتك خطا الرجاء التعديل والنظر فى المشاركة[/SIZE][/COLOR][/CENTER] :ranting2:[COLOR="Silver"]

[SIZE=2]الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 09:24 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 09:21 PM --------- [/SIZE]

[/COLOR][quote=فارس الشرق 2010;4665576][CENTER][SIZE=5][B]اخى الحبيب [COLOR=Red][U][I][FONT=Georgia]KOKO[/FONT][/I][/U][/COLOR][COLOR=Red][/COLOR]
مفيش اى طريقة لتثبيت اى [COLOR=Blue][I][U][FONT=Georgia]Custom rom[/FONT][/U][/I][/COLOR]
من عن طريق الاودين .. يعنى زى الروم الرسمى كدا .. ملف واحد ونثبيت وخلاص ؟؟ .. وامتى ان شاء الله النسخة السادسة هتصدر ؟؟ وهل هى النسخة الاخيرة من المشروع والنهائية ولا فيه نسخ تاانية ؟؟
[/B][/SIZE][/CENTER][/quote]

لا اخى لا يوجد لحد الان هذه الطريقة .............وان شاء الله سيتم صدورها قريبا فى الموضوع المخصص لها[COLOR="Silver"]

[SIZE=2]الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 09:31 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 09:24 PM --------- [/SIZE]

[/COLOR][quote=همسة شقية;4665527]اخي كوكو الكيبورد عندي في انجلش بس مفيهوش عربي عاوزا ضيف العربي للكيبورد اعمل ايه طبعا روم 4.4.2[/quote]

من خلال الضبط اخى تقدر تنزل اللغة العربية ص

abda953 01-06-2014 10:24 PM

[B]مشكور اخي على المجهود الرائع ولكن اواجه مشكلة بعدم مقدرتي تحميل اي مود على الجهاز وعند تحميل يظهر خطاء واواجه مشكلة اخرى عند تشغيل الكاميرا واختيار الصور يلي محفوظة على الجهاز تظهر رسالة خطا ويخرج من تطبيق الكاميرا[/B]

Mr-MoDy 01-06-2014 10:48 PM

اخى اعطينى سكرين شوت لكى يتم وضوح الامر اكثر لانى لم اواجه اى مشكلة فى الكاميرة ولا فى التطبيق الصور

abda953 01-06-2014 10:58 PM

هذه أخي صورة للخطأ
عند فتح الكاميرا بالأسفل تظهر الصور يلي موجودة بالجهاز عند اختيارها يظهر الخطأ [IMG]http://www.ce4arab.com/vb7/images/sub/06_2014/1049731.png[/IMG]

Mr-MoDy 01-06-2014 11:16 PM

اخى انتة منزل كيرنال ايه على الجهاز ؟؟

9AFI :) 01-06-2014 11:28 PM

قهر :( رومك جامد بس لو فييه كيرنال يخلي الجوال يشحن وهو طافيي " فيس يصيح "

Mr-MoDy 01-06-2014 11:31 PM

قريب صدقنى قريبا جدااااا

abc1 01-06-2014 11:40 PM

ماهى النسخه اللى اكثر استقرار فى كل شيئ الطارية والتعليق واغلاق البرامج بالقوة ممكن الرابط ياغالى

abda953 02-06-2014 12:27 AM

كنت علي الكيرنال الافتراضي وجربتboefflaM
ونفس المشكلة

9AFI :) 02-06-2014 01:04 AM

كل الكيرنلات فيها مشاكل ولا كيرنال مستقر حالياً انا حالياً على miuiv5 ليين مايجي كيرنال عدل بركب الكتكات :][COLOR="Silver"]

[SIZE=2]الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 12:51 AM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 12:48 AM --------- [/SIZE]

[/COLOR]اخ كوكو لييه ماتشتغل على روم cm11 المستقر ؟

تضييف فييه تطبيقات وشغلات صدقنيي بتطلع تحفه ؛][COLOR="Silver"]

[SIZE=2]الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 01:04 AM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 12:51 AM --------- [/SIZE]

[/COLOR]واذا تبغ افكار انا بعطييك راح تخلي الروم تحفه

مثل انك تسحب برنامج المكالمات والارقام تبع سوني او htc لنهم قريبين للخام و بسببب ان سجل المكالمات في cm خايس + تستبدل الايقونات بئيقونات من المتجر تشبه ايقونات miui و انك تجيب ودجتس وخلفيات حيويه + تجيب البلنك فيد تبع htc الجديد للنظام واستبدال الاستديو باستديو lg مثلا وكميرا google بدل كميرا cm + خاصيه فصل الشاشه لنصفين للتطبيقات اختياريه + برنامج للنوتس احترافي ولو تقدر نظام البيتس للصوت ^
وبكذا بيكون رومك تحفه
اتمنى انك تقرأ كلامي على محمل الجد لن التتش ويز ثقييله وكثيير من الاعضاء يفضلون النظام الخام لو انا مطور كنت نفذت نفس الخطوات وسويت روم ممتاز :)

Mr-MoDy 02-06-2014 01:26 AM

[quote=abda953;4665790]كنت علي الكيرنال الافتراضي وجربتboefflaM
ونفس المشكلة[/quote]

اخى انا مش هاحلف بالله كذب علشانك او علشان روم او علشانى ولكن اقسم بالله انا شغال على النسخة الخاصة بى من اول ما اصدرت ولم اواجه اى مشاكل تذكر كما يقول البعض والكاميرة شغالة تمام معى جداااا وانا لم اغير الكيرنال لحد الان وهذا لانى لم اواجه اى مشاكل والله العظيم وفيه مراجعة للبطارية ولسرعة الروم تقدر كمان تتاكد بنفسك .................الرجاء تنزيل الروم من اول وجديد واتباع تعليمات التثبيت بالنص وبلغنى بالنتيجة[COLOR="Silver"]

[SIZE=2]الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 02:26 AM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 02:24 AM --------- [/SIZE]

[/COLOR][quote=abc1;4665766]ماهى النسخه اللى اكثر استقرار فى كل شيئ الطارية والتعليق واغلاق البرامج بالقوة ممكن الرابط ياغالى[/quote]

اخى تقدر تراجع ردى السابق الان وتقدر تراجع المراجعة ايضا وتختار ما تريد ولكنى انا الان شغال على النسخة الخاصة بى لمدة ثلاثة ايام متتالية ولم اواجه مشاكل واستخدامى محدود للموبايل

abda953 02-06-2014 01:58 AM

[B]لا تحلف يا اخي مصدقك والله وبالعكس اشكرك على مجهودك الرائع والروم رائع جدا بحاول احمله ثاني مرة وان شاء الله بنتحل المشكلة بس كيف انزل المودات لانها كل ما انزلها على الجهاز يرفض ممكن يكون المشكلة من الاستديو المعدل
وبأي كيرنل تنصحني ؟[/B]

Mr-MoDy 02-06-2014 02:22 AM

ممكن توضحلى بيرفض ازاى يعنى بيجبلك مشكلة فى الريكفرى عند التثبيت ولا بيجيب مشكلة بعد التثبيت ومشكلة الاستديو تقدر تمسح الملف الاصلى عن طريقة system/priv-app وتمسح برنامج motorola وتفلش برنامج الاستديو عادى جداا وبلغنى بالنتيجة[COLOR="Silver"]

[SIZE=2]الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 03:21 AM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 03:19 AM --------- [/SIZE]

[/COLOR][quote=9AFI :);4665808]كل الكيرنلات فيها مشاكل ولا كيرنال مستقر حالياً انا حالياً على miuiv5 ليين مايجي كيرنال عدل بركب الكتكات :][COLOR="Silver"]

[SIZE=2]الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 12:51 AM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 12:48 AM --------- [/SIZE]

[/COLOR]اخ كوكو لييه ماتشتغل على روم cm11 المستقر ؟

تضييف فييه تطبيقات وشغلات صدقنيي بتطلع تحفه ؛][COLOR="Silver"]

[SIZE=2]الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 01:04 AM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 12:51 AM --------- [/SIZE]

[/COLOR]واذا تبغ افكار انا بعطييك راح تخلي الروم تحفه

مثل انك تسحب برنامج المكالمات والارقام تبع سوني او htc لنهم قريبين للخام و بسببب ان سجل المكالمات في cm خايس + تستبدل الايقونات بئيقونات من المتجر تشبه ايقونات miui و انك تجيب ودجتس وخلفيات حيويه + تجيب البلنك فيد تبع htc الجديد للنظام واستبدال الاستديو باستديو lg مثلا وكميرا google بدل كميرا cm + خاصيه فصل الشاشه لنصفين للتطبيقات اختياريه + برنامج للنوتس احترافي ولو تقدر نظام البيتس للصوت ^
وبكذا بيكون رومك تحفه
اتمنى انك تقرأ كلامي على محمل الجد لن التتش ويز ثقييله وكثيير من الاعضاء يفضلون النظام الخام لو انا مطور كنت نفذت نفس الخطوات وسويت روم ممتاز :)[/quote]

اخى انا والله بتابعكم وانا فى شغلى وشغلى كمان بيخلص اخر اليوم انا فاتح صالون ملكى وللاسف مافيش وقت تانى وغير كدة متابع المشروع ومتابع النسخة الخاصة بكم وبحاول البى كل الرغبات ايضا وصدقنى اذا تكمنت من الوقت المناسب فلم ابخل عليك وعلى الاعضاء بعمل النسخة ال cm[COLOR="Silver"]

[SIZE=2]الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 03:22 AM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 03:21 AM --------- [/SIZE]

[/COLOR]وعلى فكرة كويس انى افتكرتك انتة اللى عايز روم ال miui تقدر تراجع وتتابع المفاجات هنا ولسة فيه مفاجات اكتر جاية لكم [url="http://www.ce4arab.com/vb7/showthread.php?p=4665391#post4665391"]مشروع الكيتكات للاس3 + رومات المبنيه على المشروع محدث باستمرار $$ - الصفحة 7 [/url]

جلاكسي مان 02-06-2014 03:02 AM

الاخ الحبيب كوكو رغم ان اسمك الحقيقي احسن
الروم رااااااااااائع بكل معنا الكلمه
بس في شوية مشاكل قابلتني زي
-توقف الموسيقى لوحدها احيانا
واهم حاجه عايز splanner calender للروم والs note ضروري

Mr-MoDy 02-06-2014 03:18 AM

اخى اولا شكرا
ثانيا ياريت تشرحلى المشكلة بوضوح اكتر
ثالثا دة برنامج ال snot الخاص بالاس5 [url="http://www13.zippyshare.com/v/8962169/file.html"]Zippyshare.com - S5_SNote3_v1.zip[/url] جربو واخبرنى بالنتيجة ..........
ودة برنامج ال Splaner S5 [url="https://www.mediafire.com/?79s7gc5bz33mu5l"]S planer[/url]

جلاكسي مان 02-06-2014 03:43 AM

اولا شكرا وربنا يكتبلك مرافقة النبي فالجنه بما انك عايز دعاء
يعني ااما اكون مشغل صوتيات فالخلفيه ممكن تقفل لوحدها وتكون ايكونة البلاي < موجوده وممكن يقف خالص فلازم اروح اشغله بنفسي وبالنسبة للريستارت هل تم حلها مع كيرنل بيوفلا الاخير
وشكرا[COLOR="Silver"]

[SIZE=2]الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 04:43 AM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 04:26 AM --------- [/SIZE]

[/COLOR]حاجه كمان optical reader مابيشتغلش معايا فكل اصدارات الروم والجوجل كاميرا بتشتغل وتقف

Mr-MoDy 02-06-2014 03:45 AM

بص اخى انا الان من وقت ما قولت على مشكلة التوقف وانا مشغل الميوزيك فى الخلفية ومافيش اى توقف خالص بصراحة وبالنسبة للريستارت فا هى خفت جدااااااااااااااااا الان وتعتبر انتهت وكيرنال boofela يقول المطور لن يعيد الهاتف تشغيل نفسه مرة اخرى ولكنى لم اجربه لان وللان لم اواجه الريستارت غير مرة واحدة بس فى خلال ثلاثة ايام ووقتها كنت بضغط على الموبايل من ناحية البرامج لكى يتم التعديل عليها

جلاكسي مان 02-06-2014 04:01 AM

طيب مشكلة الشاشه اللي بتيجي فأول كل تشغيل بتاعت STARTING APPS الابجراد عندك حل ليها؟

Mr-MoDy 02-06-2014 04:03 AM

برنامج الجوجل كاميرة شغال تمام ويتم التنصيب عن طريق فك الضغط وتنصيب برنامج الجوجل كاميرة وبالنسبة للاوبتيكال فعلا انا جربتو الان بيخرج انما الكاميرة شغالة ولكن جرب النسخة دى لانى النت عندى بطئ [url="https://mega.co.nz/#!EYMC1ATC!cRoEWAacN6eaPOh4NhAKLEi46YKx2cBJ7EHv3G5g4Jg"]MEGA[/url] واكيد هاتشتغل[COLOR="Silver"]

[SIZE=2]الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 05:03 AM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 05:02 AM --------- [/SIZE]

[/COLOR][quote=جلاكسي مان;4665972]طيب مشكلة الشاشه اللي بتيجي فأول كل تشغيل بتاعت STARTING APPS الابجراد عندك حل ليها؟[/quote]

دى بتشتغل لما تفلش اى ملف او تلعب فى ملفات السيستم انما مش فى كل تشغيل او ريستارت للجهاز :confused:

جلاكسي مان 02-06-2014 04:10 AM

انا بطور فالرومات بس الجلي بين اما الكيتكات لسه مبتدأ فيه

9AFI :) 02-06-2014 04:25 AM

[quote=koko009;4665916]ممكن توضحلى بيرفض ازاى يعنى بيجبلك مشكلة فى الريكفرى عند التثبيت ولا بيجيب مشكلة بعد التثبيت ومشكلة الاستديو تقدر تمسح الملف الاصلى عن طريقة system/priv-app وتمسح برنامج motorola وتفلش برنامج الاستديو عادى جداا وبلغنى بالنتيجة[COLOR="Silver"]

[SIZE=2]الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 03:21 AM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 03:19 AM --------- [/SIZE]

[/COLOR]

اخى انا والله بتابعكم وانا فى شغلى وشغلى كمان بيخلص اخر اليوم انا فاتح صالون ملكى وللاسف مافيش وقت تانى وغير كدة متابع المشروع ومتابع النسخة الخاصة بكم وبحاول البى كل الرغبات ايضا وصدقنى اذا تكمنت من الوقت المناسب فلم ابخل عليك وعلى الاعضاء بعمل النسخة ال cm[COLOR="Silver"]

[SIZE=2]الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 03:22 AM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 03:21 AM --------- [/SIZE]

[/COLOR]وعلى فكرة كويس انى افتكرتك انتة اللى عايز روم ال miui تقدر تراجع وتتابع المفاجات هنا ولسة فيه مفاجات اكتر جاية لكم [url="http://www.ce4arab.com/vb7/showthread.php?p=4665391#post4665391"]مشروع الكيتكات للاس3 + رومات المبنيه على المشروع محدث باستمرار $$ - الصفحة 7 [/url][/quote]

شكراً انا اعشق ميوي انتضر النشخه المستقره عشان اركبها[COLOR="Silver"]

[SIZE=2]الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 04:25 AM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 04:24 AM --------- [/SIZE]

[/COLOR]اهم شيي شغلكك

منت مقصر أبداً معانا

الله يوفقكك ويرزكك

ramy_magd78 02-06-2014 04:52 AM

اخى كوكو محتاج منك خدمه بالله عليك محتاج مود قفل الاس 5 الفقاعات بس على روم اصدار 4.3 واكون شاكر ليك ولو مود الدايلر شاشه الاتصال للاس 5 على نفس الاصدار وبارك الله فيك

جميع الأوقات بتوقيت GMT +3. الساعة الآن 12:22 AM.